Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Står på Banner at e ska ha boka "Kristoffersen, Trond. 2005. Årsregnskapet : en grunnleggende innføring. 2. utg. Bergen : Fagbokforlaget" i BØK 3531 t høsten, men når e søke på Akademika kjæm d to bøker fra samme forfatter, samme tittel og samme utgave, men ulik pris. Hvilken av dem e d e ska ha?

 

http://www.akademika.no/node/887403

 

http://www.akademika.no/node/887426

 

takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står på Banner at e ska ha boka "Kristoffersen, Trond. 2005. Årsregnskapet : en grunnleggende innføring. 2. utg. Bergen : Fagbokforlaget" i BØK 3531 t høsten, men når e søke på Akademika kjæm d to bøker fra samme forfatter, samme tittel og samme utgave, men ulik pris. Hvilken av dem e d e ska ha?

 

http://www.akademika.no/node/887403

 

http://www.akademika.no/node/887426

 

takk :thumbup:

 

Den billige er oppgavesamlingen til denne boken. Denne er som oftest anbefalt litteratur, og ikke obligatorisk.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål ang. BI i Oslo, hvor tidlig på dagen begynner forelesningene?

 

Vurderer å søke meg inn på BI når jeg får muligheten igjen, og må undersøke litt om det blir mulig å pendle fra her jeg bor nå eller om jeg må finne noe mer sentralt med en gang.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål ang. BI i Oslo, hvor tidlig på dagen begynner forelesningene?

 

Vurderer å søke meg inn på BI når jeg får muligheten igjen, og må undersøke litt om det blir mulig å pendle fra her jeg bor nå eller om jeg må finne noe mer sentralt med en gang.

 

Hvis du sier hvilket studie kan man fort finne ut hvordan ditt første semester vil se ut dette året :)

 

Som Solaris sier begynner aller første kl 8.00. Siste jeg har opplevd å få forelesninger er frem til kl 19.00.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål ang. BI i Oslo, hvor tidlig på dagen begynner forelesningene?

 

Vurderer å søke meg inn på BI når jeg får muligheten igjen, og må undersøke litt om det blir mulig å pendle fra her jeg bor nå eller om jeg må finne noe mer sentralt med en gang.

 

Hvis du sier hvilket studie kan man fort finne ut hvordan ditt første semester vil se ut dette året :)

 

Som Solaris sier begynner aller første kl 8.00. Siste jeg har opplevd å få forelesninger er frem til kl 19.00.

 

Har altså ikke begynt ennå, men har allerede nå begynt å se på mulighetene fordi jeg muligens vil søke meg inn ved neste anledning. :) Studiet vil isåfall være økonomi og administrasjon.

 

Hvor viktige pleier 08:00 forelesningene å være, og er det mange av dem? Ser ut til at jeg må opp i 4-5 tiden om morgenen dersom jeg skal pendle fra her jeg bor nå, og det kan jo være litt vel drøyt i lengden.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål ang. BI i Oslo, hvor tidlig på dagen begynner forelesningene?

 

Vurderer å søke meg inn på BI når jeg får muligheten igjen, og må undersøke litt om det blir mulig å pendle fra her jeg bor nå eller om jeg må finne noe mer sentralt med en gang.

 

Hvis du sier hvilket studie kan man fort finne ut hvordan ditt første semester vil se ut dette året :)

 

Som Solaris sier begynner aller første kl 8.00. Siste jeg har opplevd å få forelesninger er frem til kl 19.00.

 

Har altså ikke begynt ennå, men har allerede nå begynt å se på mulighetene fordi jeg muligens vil søke meg inn ved neste anledning. :) Studiet vil isåfall være økonomi og administrasjon.

 

Hvor viktige pleier 08:00 forelesningene å være, og er det mange av dem? Ser ut til at jeg må opp i 4-5 tiden om morgenen dersom jeg skal pendle fra her jeg bor nå, og det kan jo være litt vel drøyt i lengden.

 

Forelesningene har samme viktighet uansett hvilket tid på døgnet de er. Men alt er prioriteringer, gikk blandt annet et helt semester uten å gå på en eneste forelesning i et fag og endte med A så er du flink te å lese selv kan du klare deg glimrende. I tillegg legger nesten alle forelesere ut forelesningsnotater som tar deg gjennom hele forelesningen.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål ang. BI i Oslo, hvor tidlig på dagen begynner forelesningene?

 

Vurderer å søke meg inn på BI når jeg får muligheten igjen, og må undersøke litt om det blir mulig å pendle fra her jeg bor nå eller om jeg må finne noe mer sentralt med en gang.

 

Hvis du sier hvilket studie kan man fort finne ut hvordan ditt første semester vil se ut dette året :)

 

Som Solaris sier begynner aller første kl 8.00. Siste jeg har opplevd å få forelesninger er frem til kl 19.00.

 

Har altså ikke begynt ennå, men har allerede nå begynt å se på mulighetene fordi jeg muligens vil søke meg inn ved neste anledning. :) Studiet vil isåfall være økonomi og administrasjon.

 

Hvor viktige pleier 08:00 forelesningene å være, og er det mange av dem? Ser ut til at jeg må opp i 4-5 tiden om morgenen dersom jeg skal pendle fra her jeg bor nå, og det kan jo være litt vel drøyt i lengden.

 

Forelesningene har samme viktighet uansett hvilket tid på døgnet de er. Men alt er prioriteringer, gikk blandt annet et helt semester uten å gå på en eneste forelesning i et fag og endte med A så er du flink te å lese selv kan du klare deg glimrende. I tillegg legger nesten alle forelesere ut forelesningsnotater som tar deg gjennom hele forelesningen.

 

Takker for gode og utfyllende svar. Ser ut til at det tidligste jeg kan komme meg til Nydalen er rundt 08:30, og det er jo ikke alt for ille. :)

Hva er enkleste vei fra Oslo S til BI? Har så langt bare sett på tog-muligheter, men antar at det kan være andre alternativer som buss eller lignende?

Lenke til kommentar
Hva er enkleste vei fra Oslo S til BI? Har så langt bare sett på tog-muligheter, men antar at det kan være andre alternativer som buss eller lignende?

Uten tvil T-bane. Tre alternative ruter:

* Bane 5 (Storo) vestover om Majorstua.

* Bane 4 (Ringen) vestover om Majorstua.

* Bane 6 (Ringen) østover om Sinsen.

 

Alle tar rundt 15 minutter fra Oslo S og stopper på Nydalen t-bane stasjon, rett over veien for BI.

 

Mer info hos Trafikanten og Ruter.

Avhening av hvor du kommer ifra er det kanskje andre alternativer som ikke en gang går om Oslo S...

Lenke til kommentar

Uten tvil T-bane. Tre alternative ruter:

* Bane 5 (Storo) vestover om Majorstua.

* Bane 4 (Ringen) vestover om Majorstua.

* Bane 6 (Ringen) østover om Sinsen.

 

Alle tar rundt 15 minutter fra Oslo S og stopper på Nydalen t-bane stasjon, rett over veien for BI.

 

Mer info hos Trafikanten og Ruter.

Avhening av hvor du kommer ifra er det kanskje andre alternativer som ikke en gang går om Oslo S...

 

Ah, takk for den. T-bane hadde jeg ikke tenkt på. :) Jeg kommer sørfra med regionaltoget mellom Skien og Lillehammer. Mistenker at det kan være gunstig å gå av ved en annen stasjon og så ta t-banen videre. Nationaltheatret kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...