Gå til innhold

STYR UNNA MSI 875P NEO-FIS2R


DePress

Anbefalte innlegg

Vel da jeg hadde et kort fra dem som ikke funket måtte jeg sende det i retur så skulle de sjekke dette for å se om det var feil på det, da dette var gjordt sendte de ett nytt . Dette tok nøyaktig 30 dager fra jeg sendte det til jeg fikk nytt (postgangen til meg er 3 dager hver vei).

Dette er en av grunnene til at jeg handler hos psdata da jeg får forhåndsretur der, dvs får jeg feil på noe ringer jeg dem og varen kommer i expresspakke til meg dagen etterpå. :D  :D

 

Yepp! sku returnere et PSU og et hovedkort for litt over et halvt år sia. tok rundt 30 dager før de engang så på sakene. men om de har skjerpet seg, vet jeg ikke.

men du kan jo prøve å ta en telefon og høre om de kan forte seg litt og kanskje ta kortet ditt der og da siden du har så dårlig tid?

Komme med uttrykk som "det er synd at en så enkel sak som dette skal ødelegge et så godt kundeforhold" og sånt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tar deg ikke lang tid:

fjern ALLE unødvendige komponenter, som hdd, lydkort,nettverkskort, ja praktisk talt alle komponenter som du ikke trenger for å starte pc'en.

 

ta ut biosbatteriet.

ta ut hovedstrømen.

trykk på av/på knapp, slik at kondensatorne får ladet seg helt ut.

gjenta siste 2 ganger, slik er du sikkerpå at bios ikke lengre har spenning.

sett tilbake strømledning og biosbatteri.

 

prøv så flashtrixet til 1.2 verson.

dette er bare for å være sikkerpå at bios er resetta.

 

 

har du litt mer tid tar du ut alle komponenter utenom cpu. dette inkluderer ram og skjermkort. kjør en restart på systemet. gjenta så alt jeg sa i del en.

 

alt dette har med ting som lagres å gjøre.

 

 

lykke til.

 

ps. jeg er en lykkelig msi eier, og har nå mitt 6msi kort(på totalt 2pc'er).

vellogmerke bare amd plattform.

 

og til deg som utpekte språkbruk:

vill bare minne deg på om en ting som DYSLEKSI!

 

Peace out!

 

Edit: Skrivefeil (biosbrikke/biosbatteri)

Lenke til kommentar
Jeg fikk kortet med en 1.2 BIOS, og oppdaterte den til 1.4 uten problemer, var det 1.3 du oppdaterte til? Isåfall kan jo denne være veeldig bugga?  

 

Forresten, er Abit noe bra?

 

Neida. Jeg gikk rett fra 1.2 => 1.4. MSI har jo trukket 1.3 fra sidene sine, nettopp fordi den er så bugga. :-?

 

Abit skal ha bra ytelse ja - men er på langt nær så bra spekket som MSI sitt. DET skal MSI ha. Tech.spec. er imponerende på kortet.

 

Men apropos retur. Noen som vet hvordan Komplett.no er i forhold til slike ting? Forlanger de å feilsjekke kortet, bruker evigheter og koster meg mange dager venting? Eller er de kjappe? Jeg har nemlig über-dårlig tid!

Hva er det du snakker om da? Hva har MSI Canterwood som ikke Abit Canterwood har?

 

For å nevne noe.

Msi har 4 serial ata kabler, Abit har 2.

Msi har 4 strømkabler til ata disker, Abit har ingen.

Msi har 3 braketter med div tilkoblinger, Abit har 1.

Du får med ekstra softwarehos MSI feks:Photoshop Album SE,Win DVD 4. Win Rip 2. Virtual drive 7 pro versj. Restor IT 3 pro versj. Media ring. osv.

Lenke til kommentar

Ja, det er verdt et forsøk i det minste. Selv om kortet nå ligger i emballasjen igjen. EN siste gang, for å være helt helt sikker. Hvis det funker er det helt klart den raskeste metoden...

 

Hvis ikke sender jeg det i retur, og bestiller samtidig et annet hovedkort, som de da rekker å sende meg innen helga. :o Men om jeg tør MSI da? Tjaaaaa, njaaa.... (må sjekke hvor store ballene mine er først) :p

Lenke til kommentar

En ting med BIOS brikker (EEPROM tror jeg), er at de klarer å holde på informasjonen 1 time etter at du har tatt ut batteriet. Mulig jeg tar feil, men jeg husker å ha lest det en plass. Så prøv det. Men jeg tviler nesten på at det skal virke siden det høres ut som om BIOS'en er såpass føkka at den ikke vet hvordan maskinene skal starte. :shrug:

Lenke til kommentar
Ja, det er verdt et forsøk i det minste. Selv om kortet nå ligger i emballasjen igjen. EN siste gang, for å være helt helt sikker. Hvis det funker er det helt klart den raskeste metoden...

 

Hvis ikke sender jeg det i retur, og bestiller samtidig et annet hovedkort, som de da rekker å sende meg innen helga.  :o Men om jeg tør MSI da? Tjaaaaa, njaaa....  (må sjekke hvor store ballene mine er først)  :p

Du kan jo selvfølgelig bestille et nytt og betale for det, men finner de da ikke feil på de andre får du det i retur, ville derfor ha sendt det i retur på angreretten da kan de ikke nekte deg pengene tilbake selv om de ikke finner feil på det.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Synd du har opplevd problemer med ditt 875P kort. Jeg har P4 2.6ghz 800mhz fsb og en 512 brikke fra Geil(400) og alt funker som det skal. Å oppdatere biosen gikk lekende lett med MSI sin live update. Nå venter jeg bare på at Komplett omsider får inn Sapphire Radeon 9700 kortene igjen slik at mitt gamle RIVA TNT2 kort fra Creative endelig kan ta kvelden.

 

Dacourt

------------------------------------------------

P4 2,6HT 800MHZ

Creative Riva TNT2 som skal byttes ut med Sapphire Radeon 9700

512 Geil DDR 400

MSI 875 NEO FIS 2

Samsung Syncmaster 172T

Hardiskene mine stinker foreløbig

Raidmax miditower(FU7778GB)

Lenke til kommentar

Du kan jo selvfølgelig bestille et nytt og betale for det, men finner de da ikke feil på de andre får du det i retur, ville derfor ha sendt det i retur på angreretten da kan de ikke nekte deg pengene tilbake selv om de ikke finner feil på det.

 

Sant nok. Men jeg har hatt kortet liggende i emballasjen i over en måned nå - i påvente av P4 3 Ghz @ 800 Mhz, som jeg ikke fikk før i går. :evil: Så angrefristen på det opprinnelig kortet er ute.

 

Men selvsagt, jeg har jo 14 dagers returrett på det NYE kortet jeg evt. bestiller. :p Egentlig verdt et forsøk, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg sitter uten PC denne helga. Har booka vokalisten til å gjøre alle opptakene... og uten PC, vel. Da går det rimelig dårlig.

 

Bestiller et jeg, og satser på angrefristen, hvis alt skulle skjære seg.

 

Men hva jeg bestiller? ABit eller ASUS?

Lenke til kommentar
For å nevne noe.  

Msi har 4 serial ata kabler, Abit har 2.  

Msi har 4 strømkabler til ata disker, Abit har ingen.  

Msi har 3 braketter med div tilkoblinger, Abit har 1.  

Du får med ekstra softwarehos MSI feks:Photoshop Album SE,Win DVD 4. Win Rip 2. Virtual drive 7 pro versj. Restor IT 3 pro versj. Media ring. osv

 

1. Abit har 2 stk (til ic7 non g)

2. abit har 2 stk strømkabler

3. Kven vil ha sånne braketter? Vi vil ha det "onboard", det blir fort nok fult i pci plassene. Dei fleste har plass til ein brakett over agp dog.

4. Sånt laster man ned uansett. Jo billigere jo bedre... og dessuten trur eg det fulgte med dvd program.

Lenke til kommentar
For å nevne noe.  

Msi har 4 serial ata kabler, Abit har 2.  

Msi har 4 strømkabler til ata disker, Abit har ingen.  

Msi har 3 braketter med div tilkoblinger, Abit har 1.  

Du får med ekstra softwarehos MSI feks:Photoshop Album SE,Win DVD 4. Win Rip 2. Virtual drive 7 pro versj. Restor IT 3 pro versj. Media ring. osv

 

1. Abit har 2 stk (til ic7 non g)

2. abit har 2 stk strømkabler

3. Kven vil ha sånne braketter? Vi vil ha det "onboard", det blir fort nok fult i pci plassene. Dei fleste har plass til ein brakett over agp dog.

4. Sånt laster man ned uansett. Jo billigere jo bedre... og dessuten trur eg det fulgte med dvd program.

 

Du sier jo billigere jo bedre, vel abit kortet koster i dyreste versjon 1746 hos komplett, MSI kortet koster i dyreste versjon 1730 hos psdata :o

I tillegg trenger du jo to ata kabler til 86.- pr stk og 2 strømkabler til 77.- pr stk, totalt kr 326, dermed er abit kortet oppe i 2072 kr :o

Lenke til kommentar

Det er IKKE MULIG! Bios-oppdateringen gikk til helvete og gjorde hovedkortet ubrukelig. Etter å ha skrudd det ut igjen, og til slutt bestemt meg for å gjøre EN SISTE test, så klarer jeg å dytte det ene festet til prosessorviften inn i en av kondensatorene på kortet, som sitter sinnsykt nære prosessorfestene. Så den punkterer... :cry:

 

SVARTE F****!!!!! Det går ikke an å ha såååå uflaks. Jeg må jo bare innrømme at jeg har nuket et hovedkort for første gang i mitt liv. Ja, det første jeg noensinne har nuket av noe som helst, faktisk. Og det hele til en pris på nesten 1.900 spenn!

 

Hurra for meg, hurra for MSI, som er årsaken til at kortet sluttet å virke i første omgang!!! :evil:

 

Jaja, da sparer jeg returporto, og kan fritt bestille et nytt hovedkort.

 

:cry: .. og det blir nok ikke MSI.

Lenke til kommentar

Au... Det var virkelig leit å høre... :(

 

Men når alt kommer til alt så er faktisk ikke kondensatorer det skumleste å nuke. De er faktisk ganske så lette å skifte ut. En noenlunde velsortert elsjappe har disse i løs vekt, og det koster ikke mange tierne å kjøpe ny. Ta med kortet for å være sikker på at du får riktig kondensator, og få noen med stødige fingre til å lodde av den gamle + lodde på den nye.

 

Lykke til!!!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jau, takk for det. :p

 

Det er kanskje ikke en kondensator? Capacitator? er det det samme mon tro?

 

Er iallefall den helt til venstre av de 8 i raden rett overfor CPU-festet på dette bildet:

http://www6.tomshardware.com/motherboard/2...ges/msi_big.jpg

 

Men problemet er jo... at selv om jeg bytter den... så virker jo ikke hovedkortet mer. BIOSen gikk ned etter flash-oppgraderingen. Og det spørs om ikke garantien generelt blir borte om jeg mekker på kortet selv.

 

Jaja... uflaks... :cry:

Lenke til kommentar
Mekk kondensatoren selv, og be Komplett eller MSI sende deg en ny BIOS brikke. Er du heldig får du det til å virke :shrug:

 

Jupp. Kondensatoren får jeg nok mekket selv.

 

Snakket akkurat med Komplett, og de mener at BIOS-oppdateringer medfører at garantien bortfaller. Har du hørt på makan til bullshit??? Altså - man kjøper et hovedkort - og hovedkortet nekter å kjenne igjen 400 MHZ rambrikker som Komplett anbefaler å kjøre på kortet. Og så gjør man en BIOS-oppdatering, som beskrevet på sidene til MSI - kortet dør, og garantien bortfaller??? TVILER på at Komplett har retten på sin side her. Det må jo forventes at brukeren gjør en BIOS-oppdatering. Kan ikke forstå annet. :(

 

Har surfa litt rundt på nettet og sjekka de andre sakene også. Og leste flere steder om advarsler om MEGET forsiktig montering av vifteholder for CPU... fordi den siste kondenstoren i rekken på 8 er montert altfor tett. :evil: CRAP!

 

og for mer info om BIOS-update-problemet. les her:

 

http://www.msi.com.tw/program/e_service/fo...badaf4ad43125f7

Lenke til kommentar

Har dette kortet selv og er godt fornøyd. Kjører nå CPU 2.4C på 3.1 med stock kjøler (BIOS v1.32) Har kjørt den med både BIOS v1.4 og v1.0 (som den kom med) og de funket fint begge to.

 

Det som har vært nevnt som et problem er at med de nyeste ver. av bios (1.3 -->) setter default DIMM volt til 2.5, mens det er flere av 400MHz brikkene som trenger høyere voltage. Det som har løst problemet for enkelte er å sette inn en 266 brikke, forandre DIMM volt i BIOS, slå av, og så sette i 400 brikken igjen.

 

Kan bare nevne at jeg kjører med en 266 brikke, mulig det er derfor jeg ikke har hatt noen problemer?...

 

Note: Unnskyld skrivefeil og dårlige formuleringer, skriver så fort jeg kan for at ikke sjefen skal gå i taket... :wink:

Lenke til kommentar

Fordi om DITT msi kort streika? så skal vi boikotte MSI?

Kva om det er noken som har opplevd det samme med Abit, Asus, Gigabyte, Epox, albatron, whatever... skal vi plutslig ikkje kjøpe noen hovedkort lenger da? Skal den teknologiske utviklignen stoppe pga deg?

Det er heilt sikkert folk som har hatt trøbbel med andre merker... Ikkje alt er perfekt.

 

Skal vedde på det er mange her inne på forumet som har samme hovedkort, og at det virker fint. Og det er sikkert 100.000 eller 100.000.000 vis av folk snart som har samme hk og det virker fint.

Lenke til kommentar
Fordi om DITT msi kort streika? så skal vi boikotte MSI?  

 

Hehe. Neida. Det er ikke mitt poeng overhodet. Men jeg har aldri opplevd en så seriøs feil før, som er diskutert i en rekke diskusjonsforum (f.eks. på MSI sine sider), og som kjører kortet helt dødt, etter en tilsynelatende vellykket BIOS-oppdatering.

 

Sånt KAN jo skje, men når MSI velger å holde helt kjeft om det, og lar folk fortsette å kjøre ned hovedkortene sine.. DA mener jeg at et eller annet er helt galt.

 

Det er jo tilsvarende problem med andre kort, f.eks. ASUS 875-kortet der man kan få problemer med å oppdatere BIOS hvis man har et Radeon 9700/9700 PRO-kort med revisjon lavere enn xxx-x30. Men de opplyser om det. Og da er det greit.

 

Sjekk linken til diskusjonsforumet hos MSI i en posting litt over her, så ser du at det er MANGE som opplever dette, uten å få noe godt svar fra MSI's support på hva som egentlig skjer, og hvordan man kan unngå/fikse problemet.

 

Og når leverandøren i tillegg fraskriver seg garantiansvar når feilen skyldes en BIOS-oppgradering... ja da må jeg ærlig innrømme at situasjonen ikke akkurat frister til mer MSI-kjøp. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...