Gå til innhold

Overgangstråd:Overganger, rykter og ønsker


Step_up

Anbefalte innlegg

Det er vel rimelig åpenbart at vi trenger forsvarsspillere til sommeren og det har jo styret signalisert at de vil jobbe hardt med for å få til. Så hvem vil vi ha inn? Jeg er ikke sikker på hvilke spillere jeg vil ha, men jeg vet hvilke som trenger forsterkninger.

En ting som er sikkert, er at det ikke går an å ha så få spillere i troppen som vi har nå. mtp at vi bør klare å rykke opp til andre, så trenger vi ihvertfall en stor stall! Men det jeg synes vi bør gjøre er temmelig enkelt:

 

Guntveit<---------->Ny back

 

Einarsson<--------->Ny stopper

 

I tillegg bør vi ha inn en playmaker, og da sier det seg selv at det er rimelig korket å ha en tankegang som forbyr å kjøpe/hente spillere før noen kommer inn. I mine øye bør en stall som skal kjempe i toppen inneholde 22/24 spillere(dobbel dekning på alle plasser). En veldig god grunn til at andrelaget må rykke opp!

Det er ikke mye som skal til. En ekstra spiller der og en ny spiller der, så er vi tilbake og kjemper om medalje igjen.

Ikke dermed sagt at vi ikke kan være med i år, men da må forsvaret virkelig våkne NÅ!

 

Så, noen som har noen andre meninger om hva Brann trenger?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvarsspillere, helt klart. Selv om det ikke har blitt scoret mange mål, tror jeg ikke at Brann trenger en spiss. Bakeren trenger bare en partner på topp, og Hansen virket frisk i forrige kamp. I tillegg har ikke David Nielsen fått spille enda. Guastavino og Mjelde kan begge spille på topp, dersom det virkelig er krise.

 

En midtstopper, en back og kanskje en ving/playmaker/indreløper.

Lenke til kommentar

Forsvarsspillere, helt klart. Selv om det ikke har blitt scoret mange mål, tror jeg ikke at Brann trenger en spiss. Bakeren trenger bare en partner på topp, og Hansen virket frisk i forrige kamp. I tillegg har ikke David Nielsen fått spille enda. Guastavino og Mjelde kan begge spille på topp, dersom det virkelig er krise.

 

En midtstopper, en back og kanskje en ving/playmaker/indreløper.

 

hmm, en ving?

 

høyre:Solli og Haugsdal

 

venstre:PVM og Mjelde

 

(og alle er i skorpen rundt landslaget/landslagene :) )

 

Da ville jeg heller brukt pengene på en playmaker. vi har vel 4-5 stykker som kan gå inn i en evt indreløperrolle, så er vel ikke det store behovet der. Men en playmaker er vel siste prioritet av det vi trenger...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Og når jeg nå har fått tenkt litt på saken, så er det Nosa jeg ønsker til klubben av playmakere...Jeg tror vel at det er svært få som ikke ville hatt Addo. Og heldigvis for Addo så ser det ut som om Holmvik er blitt "frisk" så han trenger ikke å gå rett inn på laget, så han kan matches forsiktig i begynnelsen :) . Stopperplassen er jeg ikke helt sikker på, men RBK har jo 4. Vi kan jo hjelpe de litt med det ;) . Er det noen som har noen ønsker som er realistiske?

Nå er det jo ikke sikker at Nosa er så realistisk fra min side, men anyway...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Er det lov å håpe på at Helstad vil gjøre comeback for Brann til sommeren, i stedet for å sitte mest benk i Le Mans i fransk 2. divisjon? Hadde vært en god nyhet blant alle de dårlige resultatene!

 

Forresten, Korcsmar skulle koste 5 millioner i følge BA, og 2,5 millioner i følge Aftenposten, hvor Hardball skulle ta halvparten.

Lenke til kommentar

Er det lov å håpe på at Helstad vil gjøre comeback for Brann til sommeren, i stedet for å sitte mest benk i Le Mans i fransk 2. divisjon? Hadde vært en god nyhet blant alle de dårlige resultatene!

 

Forresten, Korcsmar skulle koste 5 millioner i følge BA, og 2,5 millioner i følge Aftenposten, hvor Hardball skulle ta halvparten.

 

 

Jeg håper at alle planer om spisskjøp faller bort i første omgang.

backup til Holmvik og ny stopper bør prioriteres. Neste på listen bør etter det være en playmaker. Men skal man etter det hente en spiss, så bør det være en targetman synes jeg. vi har jo to av den andre spisstypen.

Lenke til kommentar

Er det lov å håpe på at Helstad vil gjøre comeback for Brann til sommeren, i stedet for å sitte mest benk i Le Mans i fransk 2. divisjon? Hadde vært en god nyhet blant alle de dårlige resultatene!

 

Forresten, Korcsmar skulle koste 5 millioner i følge BA, og 2,5 millioner i følge Aftenposten, hvor Hardball skulle ta halvparten.

 

 

Jeg håper at alle planer om spisskjøp faller bort i første omgang.

backup til Holmvik og ny stopper bør prioriteres. Neste på listen bør etter det være en playmaker. Men skal man etter det hente en spiss, så bør det være en targetman synes jeg. vi har jo to av den andre spisstypen.

 

Synes at Helstad er en litt annerledes spiss, for han kan nemlig heade den ballen i mål. Noe som er helt ukjent for Huseklepp og Guastavino. Liker heller ikke vår kjære Diego ettersom han ødelegger store deler av angrepsspillet med enten å ikke gi fra seg ball eller skyte fra håpløse distanser. Og vi bygger mye rundt kantene, for så å slå innlegg som igjen blir helt idiotisk med de to spissene vi har.

 

Synes at Austin og Yaw har begynt å få til litt midtstopperspill, så anser sentral midtbane som en større svakhet.

Lenke til kommentar

En ting skal Steinar ha og det er at at han holder seg til ett fast system. Dette vil i teorien bety at han kommer til å hente inn en targetman. Han spiller mye på langballer og da er det dette jeg ser for meg at det er en slik spiss han vil hente. Diego må slutte å være så egoistisk, det er jeg enig i. kantene våre pleier vel ikke å slå så mange innlegg. PVM slår vel mest stikker, bakromspasninger og setter spillere opp i gode situasjoner. Og Solli slår vel mest innlegg fra kort hold eller så prøver han å komme i skuddsituasjon. Tror faktisk backene våre slår flere innlegg enn vingene...Synes Austin bør spille sentralt, for han er jo faktisk den beste vi har sentralt. Hvis ikke går vi fra ett behov for 2 sentrale til 3. Jeg synes prioriteringen bør være slik:

 

Sommervindu:Stopper og venstreback.

 

2011:Helst en defensiv type sentralt som er god i duellspillet, en playmaker og en targetspiss. Så bør vi vel klare å få inn ett talent eller to i stallen. hvis Brann 2 rykker opp så har vi jo da bra matchtilbud til f.eks Dure eller andre unge talenter...

Lenke til kommentar

Både mot Tromsø og VIF når vi har presset for utligning blir det veldig mye innlegg fra kantene som ikke ender opp i noe som helst. Men ja, er nok backene som slår de fleste av de, uten veldig mye hell. Sævarsson har desverre vært ufattelig svak med sine innlegg.

Om Austin blir flyttet opp til midtbane igjen, har vi som du sier et behov for en playmaker. For Austin vil jo bli den dype sentrale midtbanen som tar løpa hjemover og bygger opp spill fra bakre del av midtbanen.

 

Ellers går det jo rykter om at Nilsen vil hente den danske stopperen Jonas Troest i sommer, ettersom hans kontrakt går ut med OB da. Noen som vet mer om denne dansken?

Lenke til kommentar

det eneste jeg vet er at Nielsen og Ophaug skryter hemningsløst av han ;)

 

edit;men dessverre ble det ikke noe av dette :( . Men, dette er jo rimelig på jordet. Det hadde vært så enkelt:

 

Troest---->inn---->Austin---->midtbane---->Gylfi---->ut=penger frigjort til Troest sin lønn.

Men neida, det er jo åpenbart at noen der oppe har en forkjærlighet til Gylfi :cry: . Tips:Han er fra nord

 

men han er ihvertfall shortlistet nå ;) , så da kan vi trekke den frem hvis vi skulle slite med å finne gode spillere...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi har to prøvespillere på besøk. Edvard Skagestad fra Follo og Asim Skaljic fra FK Velez Mostar. Skaljic imponerer på videoene fra Bosnia. Han blir sikkert ny klassespiller i TL. Nå trener han jo med Brann,

tror ikke det blir nødvendig med treningskamp, men føler de at de må, så får de bare gjøre det. Kilder sier han er den beste stopperen i Bosnia. Vel, slike ferdigheter trenger vi i Brann og han blir sikkert ikke dyre karen. Og da ser jeg liten risiko i dette...

 

 

 

Skaljic 3

 

Skaljic 4

Lenke til kommentar

er det ferie og fotball-VM som gjelder? For her var det ikke mye aktivitet...Og forresten:

 

Brann kan få Skaljic gratis

 

Brann, slå til. Ingen overgangssum for Bosnias beste stopper og antageligvis ikke noen stor lønning...Kan bli en bra erstatter for Bjarnason. Dessuten, hvis man har så bra pasninger og frispark og så god i duellene, da er det temmelig sikkert at man kan gjenskape det i f.eks Norge!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nå begynner det å ligne noe. Korcsmar og Kalvenes kommer inn. sikkert Haugen og Dure og.

De blir riktignok lånt ut igjen, men vil være bra å ha neste sesong.

 

Får vi en playmaker, en backup til Holmvik, resignering med de viktigste spillerne og en spiss inn i tillegg, og generasjonsskiftet er gjennomført. Stallen er nesten komplett...

Korcsmar inn på fast basis hadde vært nydelig!

 

En fin streak har vi fått. Dette begynner å se lovende ut til vår satsing for å komme tilbake til toppen igjen. Jeg gleder meg til fremtiden, dette blir gøy ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...