Gå til innhold

Forenkle masseinnstallasjon og oppsett av pcer


Anbefalte innlegg

Klar gjør en hel bråte med like pcer. Plutselig slo det meg at det sansynligvis hadde vært enklere å lage ett image av en av pcene, også bare kjøre den dvden gjennom alle pcene og fått nøyaktige kopier, uten å måtte innstallere alle programmene og endre på alle innstillingene for hånd...

 

Hvilket program lønner det seg å bruke til dette formålet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klar gjør en hel bråte med like pcer. Plutselig slo det meg at det sansynligvis hadde vært enklere å lage ett image av en av pcene, også bare kjøre den dvden gjennom alle pcene og fått nøyaktige kopier, uten å måtte innstallere alle programmene og endre på alle innstillingene for hånd...

 

Hvilket program lønner det seg å bruke til dette formålet?

 

Par programmer jeg kan komme på i forbifarten:

- Acronis

- Ghost

- MDS (Microsoft Deployment Server)

- SCCM (System Center Configuration Manager)

 

Alt varierer etter hvor mange maskiner det er snakk om :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har du fem PCer så benytt Clonezilla Live CD. Legg det inn på en ekstern disk som du booter fra. Fungerer helt suverent! Pluss det er gratis :-)

Enig. Andre forslag her er alt for mye arbeid i forhold til ditt ganske beskjedne behov. WDS med MDT er gasnek praktisk, og du får mye funksjonalitet ut over et rent image, så det kan være verdt å sette seg inn i om du har tid og ressurser, men bare å bruke clonezilla vil revolusjonere dagen din :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...