Gå til innhold

Finner plagiatkontroller plagiat på dokumenter som ligger på internett?


ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Plagiatkontrollen itslearning og fronter benytter seg av sjekker mot internett og mot egen database av tidligere innleverte stiler. Om stilen ligger tilgjengelig på internett, uavhengig av om man må ha bruker for å logge inn - så er det stor grad av sannsynlighet for at denne stilen er registrert i databasen. Det vil ikke hjelpe deg i nevneverdig grad å oversette fra bokmål til nynorsk eller omvendt.

 

Jeg har selv testet ut slike plagiatkontroller i forbindelse med den stillingen jeg har og funnet at disse plagiatkontrollene er smarte greier. Jeg ble fersket og ville strøket med glans. :)

Lenke til kommentar

Du skjønner, plagiatkontrollen gir link til nettstedet hvor teksten er hentet og en kopi av teksten som er kopiert. Det er ikke slik at den kun gir en prosentsats. Den gir i tillegg en dobbelvisning, slik at man kan sammenlikne det som er kjørt i kontrollen og teksten som det mistenkes at man har kopiert fra. Man får dem altså side og side og har muligheten til å sammenlikne for å sjekke om mistanken er korrekt. Det er altså så godt som umulig å få 87% plagiat, om man ikke har bedrevet klipp og lim.

Lenke til kommentar

Ja, du fikk muligheten til å forklare deg og således gikk det greit. De gangene jeg har testet kontrollen, så får man tekstene opp ved siden av hverandre og kan sammenlikne. Således ser man hva som er kopiert og ikke. Det KAN selvsagt skje feil i systemet, slik det er med alle automatiske kontroller, derfor har man muligheten til manuell sjekk og kontroll av den automatiske kontrollen. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Beklager sendt svar. Har en dårlig nyhet. De fant det ut :( Fikk styrk

 

Er vel heilt sikkert nokon som har prøvd føre med den samme stilen.

 

Ein slik plagiatkontroll vil ikkje kunne ta heilt nytt og orginalt materiale, men eg rekner med at dei som lager søkedatabasen også lager seg profiler på desse mest vanlige kildene for skulestilar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...