Gå til innhold

Fortjener hvite mennesker å overleve?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er slik det fungerer, de får fordeler.

 

Om du er mørk i huden og/eller mangler mangler pikk så har du ingenting å frykte i dagens Norge

 

Individet får en fordel for at gruppen ("rasen") skal bedre representeres.

 

Det er forøvrig en svært omstridt praksis, og jeg er veldig mot den. Når et individ foretrekkes over et annet pga. attributter som individet ikke har noe kontroll over er det rett og slett urettferdig.

 

Motargumentet er selvsagt at det fungerer veldig godt til å løfte opp samfunnsgrupper som ellers ligger langt nede økonomisk/sosialt/politisk.

Lenke til kommentar

Når et individ foretrekkes over et annet pga. attributter som individet ikke har noe kontroll over er det rett og slett urettferdig.

 

Dette kan jo skje ellers også. Hvis man har intervjuet noen kandidater som har like gode kvalifikasjoner så kan man, bevisst eller ubevisst, foretrekke noen basert på kjønn, alder eller andre ting.

 

Motargumentet er selvsagt at det fungerer veldig godt til å løfte opp samfunnsgrupper som ellers ligger langt nede økonomisk/sosialt/politisk.

 

Det er dette som gjør at jeg ikke klarer å være helt i mot kvotering. Men da forutsatt at det kun skjer i situasjoner hvor vedkommende som blir kvotert inn har like gode kvalifikasjoner som ens konkurrenter. Jeg synes ikke det blir riktig å kvotere inn noen hvis det finnes andre kandidater som er bedre kvalifisert til jobben.

 

Men nå er vi vel kanskje litt på sidespor her. Det er vel sånn sett ingen som enda virkelig har forklart premisset til trådstarter - hva er det egentlig som gjør at hvite mennesker er i ferd med å dø ut? Hva er det de, i følge de som mener dette, vi ikke holder på å overleve?

Lenke til kommentar

Når et individ foretrekkes over et annet pga. attributter som individet ikke har noe kontroll over er det rett og slett urettferdig.

 

Dette kan jo skje ellers også. Hvis man har intervjuet noen kandidater som har like gode kvalifikasjoner så kan man, bevisst eller ubevisst, foretrekke noen basert på kjønn, alder eller andre ting.

 

Selvsagt. Hvis man intervjuer to kvinnelige kandidater og den ene er mer attraktiv, pleier de fleste heterofile menn å ansette den mest attraktive, dersom alle andre variabler er like.

Poenget mitt er at dette ikke er ønskelig.

Lenke til kommentar

Stenges for opprydning. Rasistisk innhold er forbudt på forumet. Det kan man være enig eller uenig i, men så lenge som reglene er som de er, og det følger av norsk lov, er de klare og enkle. Dette er som tidligere sagt ikke noen strikk-regel, de som prøver å tøye den vet godt hva de driver med.

 

Edit: Tråden åpnes igjen etter opprydning. Den var ikke så ille som rapporteringene antydet. Tvert om vil jeg berømme de fleste av dere for å kunne diskutere et sensitivt emne på en sindig måte. Det er selvsagt et problem at man diskuterer ulike syn uten at man er enig i definisjonene, men det er paradokset med slike tråder.

 

Mange av de slettede postene var ikke rasistiske, men gode gammeldagse personangrep og hersketeknikker. Jeg forstår at en del av dere ønsker enkelte meninger forbudt på forumet, men med mindre de faktisk er det i følge retningslinjene så er det ikke forbudt å ytre dem her. Ta ballen, ikke mannen.

 

Reaksjoner tas på PM.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...