Gå til innhold

Fortjener hvite mennesker å overleve?


Anbefalte innlegg

Sikker på at hudfarge ikke har noe å si for deg?

 

Hva om man hadde hatt en politikk som på ikke-voldelig vis ville ført til at hele jordens befolking om 100 til 200 år ble hvite? Hadde det vært greit? Siden hudfarge ikke har noe å si og det er det indre som teller? Vi må se individer fremfor "oss" og "dem" vettu ;)

 

Jeg tror nok en god del afrikanere, hvite, asiater, jøder med flere ville ha protestert kraftig...

 

Du misforstår meg. Som jeg skrev tidligere så er jeg for mangfold, og ville derfor syntes det var trist om noen kulturer eller etnisiteter forsvant. Det jeg mener med at hudfarge ikke er så relevant for meg er at jeg anser alle som mennesker først og fremst, og anser f.eks ikke at en svart eller en jøde ikke "hører hjemme" i Norge fordi dette landet er reservert for hvite.

 

Ja, jeg vet det, men det er ikke det som står på wikipedia for å si det slik.

 

Det er heller ikke hva som står på wikipedia vi spør etter, men hvilken forståelse og definisjon du har når du bruker begrepet "rase".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som basis for videre diskusjon bør dere velge en definisjon av begrepet rase å forholde dere til før debatten går videre. Det meningsløst å argumentere for hverken det ene eller det andre om dere definerer rasebegrepet ulikt og ikke redegjør for hvilken definisjon som er lagt til grunn for påstand X Y eller Z. Ellers er det et godt sitat omkring begrepet rase i den engelske wikipedia omkring menneskerase:

 

Large parts of the academic community take the position that, while racial categories may be marked by sets of common phenotypic or genotypic traits, the popular idea of "race" is a social construct without base in scientific fact.
Kilde

Nettopp. Rasebegrepet er ladet og basert på arbitrære forskjeller. Meningsløst.

albino_african_americans.jpg

 

Odd Egil Karlsen 24 år.

Lenke til kommentar

Da burde jo også de forskjellige rasenes bragder være like, det er de jo ikke, det er for eksempel de ariske som har bygget Europa, Sør-Afrika, Australia, Canada og Amerika.

Det var da en tid fra rundt år 300 til rundt år 1400 som var temmelig mørke i Europa. Det var da araberne tok vare på de greske filosofers skrifter slik at vi kan nyte av dem i dag.

 

Det er veldig betimelig for den som har et minimum av rotasjon i skallen å spørre seg selv hvorfor man er trent til å ikke tenke i de baner, dvs rase, svaret selvsagt er åpenbart for de som har satt seg litt inn i realiteten.

Gi oss åpenbaringen, O, store viking!

 

Våre gener kan være ganske like, men det er måten genene utrykkes på som er det viktige.

Hva mener du med dette?

Endret av Sverre M.
Lenke til kommentar

Du er jo flink til debatteknikk selv. Avsporing er en god teknikk. Problemet er hvis jeg minner deg på temaet ;) som er: Fortjener hvite mennesker å overleve?

 

Du svarte altså med at den hvite rase ikke eksisterer.

 

Når noen skal få skylden for slaveri, kolonisering, diskriminering og rasisme, ja da eksistere hvite. Men hvis noen spør om hvite mennesker fortjener å overleve. Ja da eksisterer vi plutselig ikke. Da er heller ikke mangfoldet viktig lenger.

 

Mange benekter rase. Folkemordkonvensjonen fra 1948 gjør det ikke. Hvorfor så antihvit?

 

Mener du at hvite ikke har rett til å eksistere fordi menneskeheten oppsto i Afrika?

:thumbup:

Flott debatteknikk! Bare noen år til nå, så er du klar for å melde deg inn i et ungdomsparti.

Lenke til kommentar

Når noen skal få skylden for slaveri, kolonisering, diskriminering og rasisme, ja da eksistere hvite. Men hvis noen spør om hvite mennesker fortjener å overleve. Ja da eksisterer vi plutselig ikke. Da er heller ikke mangfoldet viktig lenger.

 

Hvite mennesker eksisterer. Den hvite rase er noe annet, det er temmelig omdiskutert.

Lenke til kommentar

Vel hvis folk svarer JA på spørsmålet: "Fortjener hvite mennesker å overleve?", da er jeg relativt fornøyd. ;)

 

 

Når noen skal få skylden for slaveri, kolonisering, diskriminering og rasisme, ja da eksistere hvite. Men hvis noen spør om hvite mennesker fortjener å overleve. Ja da eksisterer vi plutselig ikke. Da er heller ikke mangfoldet viktig lenger.

 

Hvite mennesker eksisterer. Den hvite rase er noe annet, det er temmelig omdiskutert.

Lenke til kommentar

Du er jo flink til debatteknikk selv. Avsporing er en god teknikk. Problemet er hvis jeg minner deg på temaet ;) som er: Fortjener hvite mennesker å overleve?

 

Du svarte altså med at den hvite rase ikke eksisterer.

 

Når noen skal få skylden for slaveri, kolonisering, diskriminering og rasisme, ja da eksistere hvite. Men hvis noen spør om hvite mennesker fortjener å overleve. Ja da eksisterer vi plutselig ikke. Da er heller ikke mangfoldet viktig lenger.

 

Spørsmålet er irrelevant fordi du forutsetter at en rase kun "overlever" dersom ingen dna deles på tvers av dine ærlig talt temmelig skrudde "raser". Jeg har ingen svar fordi spørsmålet ditt ikke gir mening for meg. Det er som å spørre om Odin er tørst akkurat nå - heeeeeeeeeelt umulig å svare på.

Lenke til kommentar

Jeg mener at hvite mennesker fortjener å overleve. Jeg mener også at jøder har rett til å eksistere selv om ikke Israel er 100% jødisk.

 

Så hva mener du egentlig? At hvite ikke har rett til å overleve fordi Senegal er mangfoldig?

 

Jeg spør om den hvite rase, min rase, har rett til å eksistere og du svarer med: "Det er meningsløst å si at "raser har rett til å eksistere"."

 

Ser du hvorfor jeg tror du er antihvit?

 

Du kan godt mene at både hvite mennesker og jøder har rett til å eksistere, jeg bryr meg egentlig ikke om grupperingene, jeg bryr meg om individer, og hvis individer velger å "bryte ned den hvite rase" ved å parre seg med noen som ikke er hvite, så er det helt opp til de.

 

Den hvite rase har like mye rett til å eksistere som hvilken annen rase, absolutt ingenting, bare individer har rettigheter.

 

Tror du misforsto hele Senegalreferansen, du hevdet at bare "hvite land" måtte ta inn mennesker av annen etnisitet og kultur. Og jeg ba deg gi et eksempel på et helt homogent "farget" land. For Senegal som du brukte som eksempel, er ihvertfall ikke homogent.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Den ariske rases overlevelse avhenger jo også av at vi ikke mingler for masse med de med dominante gener.

 

Å fylle opp landet med "unge enslige" hann-negre kan da ikke sies å være en veldig smart strategi for vår overlevelse med tanke på at disse "barna" en dag får kicket inn formeringstrangen som alle andre mennesker, kanskje til og med i en høyere grad.

 

Gud hjelpe oss alle.

Lenke til kommentar

Å fylle opp landet med "unge enslige" hann-negre kan da ikke sies å være en veldig smart strategi for vår overlevelse med tanke på at disse "barna" en dag får kicket inn formeringstrangen som alle andre mennesker, kanskje til og med i en høyere grad.

 

Ville du omtalt hvite menn som "hann-hvite"?

Lenke til kommentar

Den ariske rases overlevelse avhenger jo også av at vi ikke mingler for masse med de med dominante gener.

 

Å fylle opp landet med "unge enslige" hann-negre kan da ikke sies å være en veldig smart strategi for vår overlevelse med tanke på at disse "barna" en dag får kicket inn formeringstrangen som alle andre mennesker, kanskje til og med i en høyere grad.

 

Gud hjelpe oss alle.

Hva er denne overlevelsen du snakker om? Mennesket som art vil vel leve noen år til, lenger enn vår levetid?

Lenke til kommentar

Huff... Disse trådene får meg til å syntes synd på de menneskene som går rundt og hater andre folk på denne måten. Det er litt som Tea Party bevegelsen i USA. Bare destruktivitet, ingen kreativitet, ingen skaperkraft og ingen realisme.

Kanskje dere får det litt bedre med dere selv når dere endelig kommer dere ut av kjelleren til mamma og møter noen hyggelige folk dere kan prate litt med. La oss håpe.

 

Den ariske rases overlevelse avhenger jo også av at vi ikke mingler for masse med de med dominante gener.

 

Å fylle opp landet med "unge enslige" hann-negre kan da ikke sies å være en veldig smart strategi for vår overlevelse med tanke på at disse "barna" en dag får kicket inn formeringstrangen som alle andre mennesker, kanskje til og med i en høyere grad.

 

Gud hjelpe oss alle.

 

Ta det med ro, det går nok bra. Før eller senere kommer nok du også til å møte en søt gutt som viser deg hvor penisen går hen ;)

Lenke til kommentar

Tenk om noen tror du var antisemittisk, og så spør de deg om du hvertfall er enig i at jøder har rett til å eksistere. Dersom du svarer noe vagt om at: "Vel, religioner kommer og går. Jøder er vel ingen rase? Hva forutsetter det at jøder overlever?".... så tror jeg de vil fortsette å tro at du er antisemittisk.

 

Når du unnviker spørsmålet så virker det som om du er antihvit...

 

 

 

Spørsmålet er irrelevant fordi du forutsetter at en rase kun "overlever" dersom ingen dna deles på tvers av dine ærlig talt temmelig skrudde "raser". Jeg har ingen svar fordi spørsmålet ditt ikke gir mening for meg. Det er som å spørre om Odin er tørst akkurat nå - heeeeeeeeeelt umulig å svare på.

Lenke til kommentar

Tenk om noen tror du var antisemittisk, og så spør de deg om du hvertfall er enig i at jøder har rett til å eksistere. Dersom du svarer noe vagt om at: "Vel, religioner kommer og går. Jøder er vel ingen rase? Hva forutsetter det at jøder overlever?".... så tror jeg de vil fortsette å tro at du er antisemittisk.

 

Når du unnviker spørsmålet så virker det som om du er antihvit...

 

OK, nå er jeg ferdig å leke tripp trapp tresko med deg: det finnes ingen raser. Hvis du vil snakke om raser kan du godt gjøre det, men du kan ikke forvente at folk som ikke er enige i dine forutsetninger skal svare på dine svevende forsøk på spørsmål! Hvis du mener at jeg er anti"hvit", så er jeg vel det da. Jeg er også mot engler, hobbiter, alver og alle andre fiksjonelle raser.

Og jeg er mot deg.

Lenke til kommentar

Ebeneser: Du har ikke svart på etterspørselen min etter de store teknologiske bragdene til den ariske rasen. Du oppfører deg ihvertfall som om du kan nevne i fleng.

 

Ole F: Lær deg å quote, vær så snill. Jeg og Ebeneser diskuterte grunnlaget for hans påstand om at den ariske rasen er så overlegen og viktig - og der derfor on topic. Og ja, jeg mener absolutt at hvite har like stor rett til å leve som alle andre mennesker.

 

Grunnen til at folk som vil stenge Norges grenser for ikke-hvit innvandring blir kalt rasister er jo nettopp det at de blokkerer folk fra å komme inn i landet vårt basert på rase. Rasisme går ut på å forskjellsbehandle folk utelukkende ut fra hvilken rase de tilhører.

Om Senegal hadde stengt grensene sine ville det ikke vært rasisme så lenge de stenger ute alle, uten å ta hensyn til om de er svarte, hvite eller gule. Det kalles isolasjonisme, og kan kritiseres for mange ting, men rasisme er det ikke uten videre.

Det er opp til hver enkelt hvem de vil få barn med, så selv med ekstrem overvekt av utlendinger i Norge vil den 'hvite rasen' overleve om den er så overlegen som dere mener den er.

Lenke til kommentar

Senegal kan stoppe innvandringen i morgen uten å bli kalt rasister. Tyskland kan ikke. Fargede land kan velge fritt om de vil være multikulturelle eller homogene... Tyskland og Norge kan ikke...

 

Hva om man hadde hatt en politikk som på ikke-voldelig vis ville ført til at hele jordens befolking om 100 til 200 år ble hvite? Hadde det vært greit? Siden hudfarge ikke har noe å si og det er det indre som teller? Er det greit fordi vi må se individer fremfor "oss" og "dem"?

 

Dersom dette holdt på å bli en faktisk politikk tror jeg nok en god del afrikanere, hvite, asiater, jøder med flere ville ha protestert kraftig...

 

 

Du kan godt mene at både hvite mennesker og jøder har rett til å eksistere, jeg bryr meg egentlig ikke om grupperingene, jeg bryr meg om individer, og hvis individer velger å "bryte ned den hvite rase" ved å parre seg med noen som ikke er hvite, så er det helt opp til de.

 

Den hvite rase har like mye rett til å eksistere som hvilken annen rase, absolutt ingenting, bare individer har rettigheter.

 

Tror du misforsto hele Senegalreferansen, du hevdet at bare "hvite land" måtte ta inn mennesker av annen etnisitet og kultur. Og jeg ba deg gi et eksempel på et helt homogent "farget" land. For Senegal som du brukte som eksempel, er ihvertfall ikke homogent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...