Gå til innhold

Fortjener hvite mennesker å overleve?


Anbefalte innlegg

Et par seriøse spørsmål til deg Ebeneser: Hvor har du studert det du uttaler, og hva fikk deg til å studere det i og med at det er radikalt i forhold til tankegangen til den gemene hop?

 

Jeg håper du tar disse spørsmålene seriøst fordi det er på ingen måte ment som noen nedsettende spørsmål. Jeg synes det er kjempeflott at personer (som du) tør å utfordre "sannheten", men samtidig synes jeg at det bør gjøres gjennom en vitenskapelig metode og ikke tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svensker er av samme rase som nordmenn, vår rase er ikke geografisk begrenset til Norge.

 

Da snakker du ikke om det norske folk som en egen rase, slik du opprinnelig skrev. Du snakker om en germansk eller arisk rase som har blå øyne og blondt hår.

 

Tabris: slik jeg ser det så gjør du akkurat det samme som du beskylder meg for.

 

Jeg greier ikke se din utstrakte bruk av kilder akkurat.

 

Her er kilder for min påstand om at ikke alle forskere er enige om at rasebegrepet i det hele tatt kan benyttes på mennesker:

 

1. "In an ongoing debate, some geneticists argue that race is neither a meaningful concept nor a useful heuristic device,[70] and even that genetic differences among groups are biologically meaningless,[71] because more genetic variation exists within such races than among them, and that racial traits overlap without discrete boundaries.[72] Other geneticists, in contrast, argue that categories of self-identified race/ethnicity or biogeographic ancestry are both valid and useful,[73] that these categories correspond to clusters inferred from multilocus genetic data,[74] and that this correspondence implies that genetic factors might contribute to unexplained phenotypic variation between groups.[75]"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_%28classification_of_human_beings%29#Current_views_across_disciplines

 

Det er hentet fra wikipedia, men som du ser, så er alle utsagnene her hentet fra vitenskaplig artikler.

 

2. American Anthropological Association Statement on "Race": http://www.aaanet.org/stmts/racepp.htm Jeg siterer derfra:

 

" In the United States both scholars and the general public have been conditioned to viewing human races as natural and separate divisions within the human species based on visible physical differences. With the vast expansion of scientific knowledge in this century, however, it has become clear that human populations are not unambiguous, clearly demarcated, biologically distinct groups. Evidence from the analysis of genetics (e.g., DNA) indicates that most physical variation, about 94%, lies within so-called racial groups. Conventional geographic "racial" groupings differ from one another only in about 6% of their genes. This means that there is greater variation within "racial" groups than between them. In neighboring populations there is much overlapping of genes and their phenotypic (physical) expressions. Throughout history whenever different groups have come into contact, they have interbred. The continued sharing of genetic materials has maintained all of humankind as a single species.

 

Physical variations in any given trait tend to occur gradually rather than abruptly over geographic areas. And because physical traits are inherited independently of one another, knowing the range of one trait does not predict the presence of others. For example, skin color varies largely from light in the temperate areas in the north to dark in the tropical areas in the south; its intensity is not related to nose shape or hair texture. Dark skin may be associated with frizzy or kinky hair or curly or wavy or straight hair, all of which are found among different indigenous peoples in tropical regions. These facts render any attempt to establish lines of division among biological populations both arbitrary and subjective. "

 

 

3. American Association of Physical Antrophologists: Biological aspects of race: http://www.physanth.org/association/position-statements/biological-aspects-of-race

 

Jeg siterere derfra: "3. There is great genetic diversity within all human populations. Pure races, in the sense of genetically homogenous populations, do not exist in the human species today, nor is there any evidence that they have ever existed in the past."

 

 

Ebeneser: Dine siste innlegg er bare bilder som du mener vi skal tolke etter ditt verdensbilde. Fortsatt ingen kilder eller dokumentasjon.

 

Ellers er jeg enig med det som blir nevnt av fargoth tidligere i debatten: å klargjøre hva som menes med "rase".

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Da burde jo også de forskjellige rasenes bragder være like, det er de jo ikke, det er for eksempel de ariske som har bygget Europa, Sør-Afrika, Australia, Canada og Amerika.

 

Det er veldig betimelig for den som har et minimum av rotasjon i skallen å spørre seg selv hvorfor man er trent til å ikke tenke i de baner, dvs rase, svaret selvsagt er åpenbart for de som har satt seg litt inn i realiteten.

 

Våre gener kan være ganske like, men det er måten genene utrykkes på som er det viktige.

Lenke til kommentar

Hva er din definisjon og forståelse av begrepet "rase", Ebeneser? Og har du i det hele tatt lest det jeg har lagt ut av lenker? Jeg vil tro du blåser bort alt som står fordi de er en del av konspirasjonen, eventuelt så er de hjernevasket, ikke sant?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Da burde jo også de forskjellige rasenes bragder være like, det er de jo ikke, det er for eksempel de ariske som har bygget Europa, Sør-Afrika, Australia, Canada og Amerika.

 

Det er veldig betimelig for den som har et minimum av rotasjon i skallen å spørre seg selv hvorfor man er trent til å ikke tenke i de baner, dvs rase, svaret selvsagt er åpenbart for de som har satt seg litt inn i realiteten.

 

Våre gener kan være ganske like, men det er måten genene utrykkes på som er det viktige.

 

Ehh.. Og egypterne bygget pyramider, araberne bygde Nord-Afrika og midt-østen. Kineserne har pwna rævva vår i flere hundre år. Askenasi-jødene (ikke-ariske) har vært sentral i de fleste av Europas bragder de siste 500 årene.

Våre 'bragder' i den nye verden har mest med Europas posisjon idet vi fikk flere viktige teknologiske gjennombrudd, og oppdaget Amerika. De rikdommene som var tilgjengelige der har man kunnet cruise på siden den gang.

 

Og hva, nøyaktig, regner du som den ariske rasen?

Lenke til kommentar

Da burde jo også de forskjellige rasenes bragder være like, det er de jo ikke, det er for eksempel de ariske som har bygget Europa, Sør-Afrika, Australia, Canada og Amerika.

 

Det er veldig betimelig for den som har et minimum av rotasjon i skallen å spørre seg selv hvorfor man er trent til å ikke tenke i de baner, dvs rase, svaret selvsagt er åpenbart for de som har satt seg litt inn i realiteten.

 

Våre gener kan være ganske like, men det er måten genene utrykkes på som er det viktige.

 

Ehh.. Og egypterne bygget pyramider, araberne bygde Nord-Afrika og midt-østen. Kineserne har pwna rævva vår i flere hundre år. Askenasi-jødene (ikke-ariske) har vært sentral i de fleste av Europas bragder de siste 500 årene.

Våre 'bragder' i den nye verden har mest med Europas posisjon idet vi fikk flere viktige teknologiske gjennombrudd, og oppdaget Amerika. De rikdommene som var tilgjengelige der har man kunnet cruise på siden den gang.

 

Og hva, nøyaktig, regner du som den ariske rasen?

Om du tror at de folkene som i dag bor ved siden av pyramidene er de som bygde dem så tar du skammelig feil.

 

Kan de viktige teknologiske gjennombruddene tilskrives rase tror du?

 

Det tror nemlig jeg.

 

Når du ser på en urnordmann så ser du på en arier, at enkelte krefter prøver å definere vår rase som et "konsept" faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Om det er slik du definerer ariere har vi enda mindre å skryte av.

De gamle egypterne som bygde pyramidene var ihvertfall ikke ariere. Grekerne var ikke ariere. Romerne var ikke ariere. Franskmenn og spanjoler er ikke ariere.

Frem til 1500-tallet har arierne ca. 0 teknologiske gjennombrudd å skryte av. Ikke så veldig mye etter den tid heller. Men du kan vel nevne i fleng.

 

Ariere fant ikke opp hjulet, irrigasjon, vekselbruk, kompass, krutt/skytevåpen eller stål for å nevne noen av de viktigste teknologiene som var grunnlaget for vestens dominans fra og med oppdagelsen av Amerika.

 

Flott video forresten. Den understreker det implisitte poenget ditt når du underbygger teoriene dine med en video av en afroamerikaner som åpenbart er minst like paranoid som deg selv. Snakk om internasjonale finanskrefter.

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar

Haha, ja, jeg har jo også tatt til ordet for "the one idea" som denne gærningen i denne videoen gjorde ikkesant?

 

Den ariske rases bragder er ikke rent få.

 

Tabris: jeg orker ikke svare på de dumme spørsmålene dine, du vet allerde hvor jeg står hen, jeg vet også bombesikkert hvor du står hen, la meg være i fred kvinne.

Lenke til kommentar

Tabris: jeg orker ikke svare på de dumme spørsmålene dine, du vet allerde hvor jeg står hen, jeg vet også bombesikkert hvor du står hen, la meg være i fred kvinne.

 

Så du har ingen kilder eller dokumentasjoner på dine grove påstander, og har eller ingen formening om - eller ønsker å utbrodere - hva du i det hele tatt mener når du bruker ordet "rase". Da har jeg sånn sett fått de svarene jeg var ute etter.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Poenget er vel at multikultur, innvandring og integrering blir påtvunget alle hvite land og kun hvite land, mens fargede land kan velge. Senegal kan stenge grensene sine i morgen og ingen vil nevne rasisme. Hadde Frankrike gjort det derimot.....

 

Men til spørsmålet: Er du enig i at alle raser, folkeslag og etnisk grupper har rett til å eksistere, også oss hvite?

 

Jeg mener i hvertfall at alle raser har rett til å eksistere.

 

En annen her skrev i tråden skrev: "Nei, hvite mennesker fortjener ikke å overleve."

 

Er du også antihvit?

 

Det er lite som vitner på at de fleste europeere vil være minoriteter i sine land innen 50 år. For å ikke nevne at alle afrikanske og asiatiske land ikke er i nærheten av så etnisk homogene som du påstår, de aller fleste nasjoner har ulike etniske gruppering, kulturgrupperinger med mer.

Lenke til kommentar

Fortjener hvite mennesker å overleve?

 

Dette handler ikke om noen er bedre eller dårligere, men derimot at alle raser og folk har rett til å eksistere og dermed å overleve.

 

Er ikke mangfold bra? Eller er det slik at mangfold ikke er bra dersom mangfoldet inkluderer hvite?

 

 

 

Bare vås, føler at jeg blir irritert over hvordan du fremstiller verden som (les: eurosentrisk). Hvordan i all verden kan du påstå at dere nordmenn er så mye "renere" og kulturdyrkende "raser" (personlig mener jeg at det bare finnes èn rase, menneskerasen). All vitenskapelig forskning sier at du tar feil, hvorfor prøver du å finne ulikhetene i mennesker fremfor likheter? Hvorfor er det så viktig for deg å skille nordmenn fra afrikanere rase-messig? Identitetsproblemer? Kan jo skjønne at man kan fort bli forvirret i det postmodernistiske samfunnet hvor man henter inspirasjon fra alle verdenshjørner.

 

Hvorfor er det europeiske (og nordiske) klimaet så unikt enn klimaet i f.eks Sørøst-Asia? Slike spørsmål er subjektive, det legger i hva du oppfatter som unikt.

 

Nei, tror jeg gir meg her --> det er ikke noe vits å diskutere når de opplysninger du oppgir er ikke noe mer enn synsing.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at hvite mennesker fortjener å overleve slik som alle andre folkeslag, raser og etniske grupper. Er du uenig?

 

Du mener vel ikke at jøder ikke fortjener å overleve fordi de ikke kan kategoriseres som en rase?

 

 

At det norske folk ikke er en egen rase trenger i seg selv ikke å dokumenteres da vel anses som allmennkunnskap. Men mener du, som du påstår, at:

 

1. Det norske folk er en egen rase

2. Det er en av de mest renrasede av alle raser på jorden

3. Internasjonale finanskrefter har bestemt seg for at vi (den norske rase) skal utryddes, de har faktisk jobbet for dette målet i lang, lang tid.

 

Dette er tre ganske grove påstander som motstrider allmenn kunnskap. Det er dermed opp til deg å dokumentere disse, ellers forblir de løse påstander som vi dermed kan se bort fra i debatten.

Lenke til kommentar

Det er lite som vitner på at de fleste europeere vil være minoriteter i sine land innen 50 år. For å ikke nevne at alle afrikanske og asiatiske land ikke er i nærheten av så etnisk homogene som du påstår, de aller fleste nasjoner har ulike etniske gruppering, kulturgrupperinger med mer.

 

Poenget er vel at multikultur, innvandring og integrering blir påtvunget alle hvite land og kun hvite land, mens fargede land kan velge. Senegal kan stenge grensene sine i morgen og ingen vil nevne rasisme. Hadde Frankrike gjort det derimot.....

 

Men til spørsmålet: Er du enig i at alle raser, folkeslag og etnisk grupper har rett til å eksistere, også oss hvite?

 

Jeg mener i hvertfall at alle raser har rett til å eksistere.

 

En annen her skrev i tråden skrev: "Nei, hvite mennesker fortjener ikke å overleve."

 

Er du også antihvit?

 

Poenget er vel at det er veldig langt ifra sant, vet ikke helt hvordan du definerer fargede land, men du kan jo trekke fram et som er etnisk og kulturellt rent?

 

Senegal f.eks:

 

Ethnic groups:

Wolof 43.3%, Pular 23.8%, Serer 14.7%, Jola 3.7%, Mandinka 3%, Soninke 1.1%, European and Lebanese 1%, other 9.4%

Religions:

Muslim 94%, Christian 5% (mostly Roman Catholic), indigenous beliefs 1%

Languages:

French (official), Wolof, Pulaar, Jola, Mandinka

 

Der har vi ikke mye homogen befolkning.

 

Det er meningsløst å si at "raser har rett til å eksistere". Mennesker, individer har rett til å eksistere. Hvis du mener at den hvite rasen skal overleve, så er egentlig det eneste du kan gjøre er å gifte deg med en hvit person og så fortelle unga sine at de bør gifte seg med hvite.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at hvite mennesker fortjener å overleve slik som alle andre folkeslag, raser og etniske grupper. Er du uenig?

 

Du mener vel ikke at jøder ikke fortjener å overleve fordi de ikke kan kategoriseres som en rase?

 

Jeg stiller meg skeptisk til hele rasebegrepet, i hvertfall slik det blir misbrukt på det skammeligste av noen på dette forumet. Jeg tenker først og fremst mennesker, ikke "rase" eller etnisitet. Og mennesker bør behandles først og fremst som individer, ikke basert på hvilken etnisitet de tilhører. Så jeg har ikke så stort forhold til "den hvite rase" i seg selv. Eller jøder eller svarte, for den saks skyld. Men jeg er for mangfold, og jeg synes det er trist om mangfold, kulturer eller etnisiteter forsvinner. Så,nei, jeg er ikke uenig.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...