Gå til innhold

Hvorfor svarer ikke moderatorer på PM?


Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor Moderatorer skriver at kommentarer på sletting av innlegg osv skal tas pr PM.

 

Når man sender PM til moderatorer, svarer de jo ikke! Hva er poenget da? Eneste utvei er jo da å skrive i selve forumsposten.

 

Lurer også på hvorfor moderatorer forskjells behandler medlemmer av d.no?

 

takker for svar

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan tror du en tråd ville blitt seende ut om alle skulle tatt sitt angjeldende med hverandre i den aktuelle tråden? Mildt sagt, ville det blitt ikke bare kaotisk, men det rene skjære vannvidd. For ikke å snakke om utenfor tråden sin tematikk. Håper du forstår det? Det er av denne grunn moderatorer, veiledere og administratorer ber brukere ta kontakt via PM om det skulle være noe man lurer på eller om man føler seg feks. feilmoderert ol. At ikke de respektive moderatorer svarer er en uting, dette kan ha mange grunner. Skal ikke spekulere i hvilke her.

 

Det du kan gjøre om du føler du ikke blir hørt er å ta kontakt med innholdsansvarlig, eller om det ikke skulle føre frem, ta kontakt med brukerombudet.

 

Bruk mulighetene dere har!

Lenke til kommentar

En av oppgavene våre her er å sikre at en tråd holder seg til tema. Jeg tror du selv ville blitt smålig irritert om en tråd du starter blir kapret til å diskutere moderering. Vi ønsker jo ikke å bidra til mer off-topic.

 

I tillegg er det ikke sikkert moderatoren kommer tilbake igjen til tråden og derfor ikke får med seg reaksjonen på moderering. PM er den måten som sikrer at vi ikke kaprer en tråd, i tillegg til at vi sikrer oss at moderatoren får tilbakemeldingen med seg.

 

Man kan også vurdere å bruke tilbakemeldingsforumet, spesielt for saker av generell art.

 

Håper det oppklarer litt :)

Lenke til kommentar

I tillegg er det ikke sikkert moderatoren kommer tilbake igjen til tråden og derfor ikke får med seg reaksjonen på moderering. PM er den måten som sikrer at vi ikke kaprer en tråd, i tillegg til at vi sikrer oss at moderatoren får tilbakemeldingen med seg.

 

Da lurer jeg på hva du som Admin mener når en Admin skriver dette om meg:

 

Hightlights anyone?

 

Hva med denne f. eks.. ^^

Til YNWA66: Har du absolutt ikke en dritt fornuftig å skrive? Bare PISS i denne tråden fra deg. Bare reinspikke latterlige provokasjonsforsøk som er så dårlige at de fortjener ikke å bli rapportert.

 

Til info så skriver han ikke dette, men qouter en annen i tråden som reagerte på at jeg spurte United fansen hva de mente om at FA satte inn dommeren som dømte Utd-City og ga 7.min overtid når det ble vist 4.min på tavla.

 

Hvis IKKE dette er mobbing så vet ikke jeg hva som er mobbing.

Lenke til kommentar

Mobbing vil jeg nå ikke si det er, det er et ganske kraftig angrep på hva du skriver og ikke deg. Ikke akkurat verdens mest saklige form, det skal jeg si meg enig i. Om noen anser det som trådens høydepunkt er en mening vedkommende selv får stå for, det er synd om du tolker det som uthenging. Jeg ser ikke helt hva det har med moderering, såvidt jeg kan se er det skrevet som bruker. Jeg vil vel tro du selv ønsker muligheten til å kunne rose eller kritisere hva og hvordan andre brukere skriver, og gjerne også kunne ytre din mening om slik kritikk igjen? Akkurat som du her får muligheten til å reagere på at du ble sitert på denne måten.

 

At det ikke svares på pm er synd, men det er heller ikke noe som kreves av moderator (eller administrator) av den enkle grunn at man gjør frivillig innsats. Hadde vi kompensert dem ville vi kunne stilt strengere krav på akkurat dette. Men jeg har nå inntrykk av at de fleste svarer, om enn ikke på dagen, men når tiden strekker til. Har man ikke tid er det normalt å videresende det til undertegnede. Det er slik at de som modererer mest også får en veldig stor last med pm'er. Det er litt som om man bruker 2 timer av sin fritid på å modere blir det fort en ekstra time til med å svare på henvendelser.

 

Her ser det jo ut til at et er under et døgn siden du sendte henvendelsen, midt i en helg. Om jeg da ikke har misforstått. Så raskt vil jeg nå ikke tro man skal kunne kreve svar av frivillige sjeler, selv om du her får svar på en søndag :)

 

Et alternativ er å ta det opp med betalt arbeidskraft, som undertegnede. Der er det dessverre tidvis endel ventetid, grunnet kapasitetsproblemer, men det jobbes med å løse og vil snart bli bedre. Alt i alt skal man kunne vente seg en vesentlig forbedring hva support og tilbakemelding angår i de kommende ukene.

Lenke til kommentar

@NWA66:

 

Aller først, merker meg at posten din er manipulert, brukernavnet er satt i quoten igjen, noen som ikke var i posten min.

 

For det andre: meningen med posten var rett og slett ikke å mobbe noen men vise til tidenes tilstander i fotballforumet. Vi som daglig modererer og holder styr i forumet, ser utrolig mange poster som rapporteres som provosende fra alle kanter. Hårsårheten råder og rapportene hagler inn fra alle leirer.

 

Om du oppfatter posten som mobbing så beklager jeg selvfølgelig dette, det var ikke hensikten :)

 

Vi har ambisjoner for å bli et av norges beste fotballforum innen et par år og til dette må alle bidra med mer ryddigere oppførsel i hverandres tråder.

Ellers, så er vi meget imponert av deres tråder hva gjelder PL-lagene og fotballtråder i forumet, det skal dere ha, keep it that way.. :)

 

Forøvrig vil jeg komme med en dedikert tråd om spennende ting som vi planlegger for dere i fotballkategorien.

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Forøvrig vil jeg komme med en dedikert tråd om spennende ting som vi planlegger for dere i fotballkategorien.

 

 

Så spennende, når blir dette gjennomført? :)

 

Forøvrig riktig hva du sier. Det for mye hårsårhet fra enkelte brukere i fotballdelen. Bruce Willis ville vært dirkete flau, ''Man up''.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Fotballforumet her er en sagablott uansett. Det skyldes i stor grad dårlig styring/ledelse etter mitt skjønn. Jeg som er et subjektivt rasshøl, kunne gjort en bedre jobb. Ja, du (admin/mod) leste rett.

 

Kanskje dere skal fikse forumet før dere tenker på toppinga? Det er så mange tekniske feil nå at det er gryende provoserende. Denne nettsida er treigere enn min først pc og den var faktisk så dårlig at den eneste form for underholdiningen jeg kunne ty til uten å sprenge dritten var pacman/kabal. FFS, få ræva i gir, jeg er så drittlei av å vente på at det skjer noe snart på denne siten. Jaja, det er på frivillig basis dere gjør dette, buhu, det er sikkert mange som er villige til å steppe inn og ta jobbene deres om motivasjonen er lav.

 

Kjakan: Velkommen etter! Du skal ha greit tur om en admin/mod svarer deg på PM. Jeg for min del har sluttet å sende for lenge siden, anbefaler deg det samme.

Endret av hernil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kanskje dere skal fikse forumet før dere tenker på toppinga? Det er så mange tekniske feil nå at det er gryende provoserende. Denne nettsida er treigere enn min først pc og den var faktisk så dårlig at den eneste form for underholdiningen jeg kunne ty til uten å sprenge dritten var pacman/kabal. FFS, få ræva i gir, jeg er så drittlei av å vente på at det skjer noe snart på denne siten. Jaja, det er på frivillig basis dere gjør dette, buhu, det er sikkert mange som er villige til å steppe inn og ta jobbene deres om motivasjonen er lav.
Utifra det du skriver så ved du ikke helt hvordan dette forumet fungerer.

Ting som ligger relatert under ytelse på dette forumet har ingenting med admins å gjøre, det er Drift-delen av tek.no nettverket som tar seg av den delen og har det som fast jobb med lønn og det er ikke gjort på frivillig basis.

 

Noe teknisk er selvsagt gjort på frivillig basis som f.eks TSP som pr dags dato er forumets frivillige mellommann men primært så er ytelsesrelaterte ting et problem for Drift og ikke Admins og moderatorer har ingenting med ytelsen på dette forumet her å gjøre i det hele tatt.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan bare si at takhøyden må gjerne bli høyere, men det er vanskelig for moderatorer som ikke kjenner fotballdelen å skille mellom sak og person. Eks: Om Game sier at alt jeg skrkriver er bull og vi er mordere, så ville vi (nesten) alle glatt oversett dette, og tatt det som et utsagn i kampens hete. En nøytral moderator derimot ville ikke sett det slik, og kjørt på med forumets regler.

 

Når det gjelder moderatorer så foretrekker jeg Alastor, for han kjenner fotballdelen og brukerene. Han svarer hver gang på pm, så sant dem har noe for seg.

 

Alastor kan ikke ha alt alene, men han forstår hva det går i, la han få hoved ansvaret og la ham instruere de andre, så kan vi se.

 

Grunnen til alt har falt i grus Game, er at vi har sviktet, men neste år! :ph34r::cool::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...