Gå til innhold

Hvilken laptop til 5-8000?


Azizel

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig kjøpe meg en ny laptop nå. Men er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Jeg bor i spania, men jeg skal bestille den fra norge pga tastatur osv.

Jeg tenker å bruke mellom 5-8 tusen. Jeg vil ha en laptop som kjører de fleste spil, og har bra specs. Hvis noen har noen tips på et godt kjøp eller om jeg burde vente fordi det kommer mye nytt snart så setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer 5740G

 

Forslag. Den koster ca. 6500 kr i norske nettbutikker.

Radeon HD 5650 kortet er bra nok til å kjøre alle spill, men de mest krevende (Crysis, Stalker, Total War osv.) må du gå ned på detaljene med for å kjøre glatt. For å unngå det, må du egentlig ha en "ekte" spillmaskin, og da er vi fort oppe i klassen 10.000 + kroner. F.eks. MSI GX740, som for tiden ser ut til å være den billigste maskinen på markedet med et skikkelig grafikkort i.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Acer 5740G

 

Forslag. Den koster ca. 6500 kr i norske nettbutikker.

Radeon HD 5650 kortet er bra nok til å kjøre alle spill, men de mest krevende (Crysis, Stalker, Total War osv.) må du gå ned på detaljene med for å kjøre glatt. For å unngå det, må du egentlig ha en "ekte" spillmaskin, og da er vi fort oppe i klassen 10.000 + kroner. F.eks. MSI GX740, som for tiden ser ut til å være den billigste maskinen på markedet med et skikkelig grafikkort i.

 

Jeg har bare dårlig erfaring med acer. Jeg har vært borti så utrolig mange acere med varmeproblemer, at jeg tror ikke jeg vil kjøpe meg en acer spill laptop. Jeg er ikke ute etter en laptop som skal kunne kjøre feks crysis på max. bare til litt spill med brukbar grafikk. Jeg har en bra stasjoner og konsoller jeg bruker til spill.

 

Men jeg lurer også på om det kommer noe nytt snart som er verdt å vente på?

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i deg angående Acer! Og jeg er også keen på nye pc, noe alla det du er keen på... Har sett på sinnsykt mye, men hver eneste PC på komplett, elkjøp, mpx osv. finner jeg alltid ett eller annet jeg ikke liker ved, når det gjelder specs. Så jeg liker derfor Dell, hvor jeg kan skreddersy pcen min. Så tror jeg kommer til å gå for det, nærmere bestemt Dell Studio XPS . Med SSD disk, smud HD skjerm, intel i7 prosessor osv... Ellers har du Multicom. Men jeg kjenner selv INGEN som har noe der i fra, og jeg liker å kjenne på en pc før jeg kjøper den, med tanke på byggekvalitet og materiale, er ikke fett med alt for mye plastikk!

 

En annen ting jeg vil anbefalle er å ikke rakke ned på forumet når du spørr etter hjelp!

Lenke til kommentar

Det forumet her suger iforhold til hvordan hjelpen her var før-

 

Kanskje fordi det er 2-3 NØYAKTIG like tråder hver uke i dette forumet? Det som går igjen er at folk skal spille på en kvalitetslaptop som helst ikke skal koste noe som helst.

 

Jeg går ihvertfall lei av å svare på slike poster støtt og stadig fordi posteren ikke tar seg bryet med å lese litt først, og slike innlegg som du kommer med her gjør meg ikke akkuratt mer motivert.

 

I denne prisklassen bør du se etter:

 

Pc'er med ATI HD5650 eller HD5730, til nøds nvidia GT335.

PC'er med Core i3 eller i5.

 

Aktuelle modeller:

 

Packard bell TJ75: Mest ytelse for pengene, har et problem med høyfrekvent pipelyd og "hakking" i spill.

Acer 5740G: Produsert på samme fabrikk som packard bellen. Igjen mye ytelse for pengene.

Acer TimelineX serien: 8 timer+ batteritid ved bruk av intel skjermkortet, finnes modeller med ATI HD5470 (noe spillytelse) eller HD5650 (grei spillytelse).

Asus X64JA/N61JA: En del dyrere men også langt bedre kvalitet generelt sett.

 

Ellers er det HP Envy serien som er verdt å se på, men langt dyrere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det forumet her suger iforhold til hvordan hjelpen her var før-

 

Kanskje fordi det er 2-3 NØYAKTIG like tråder hver uke i dette forumet? Det som går igjen er at folk skal spille på en kvalitetslaptop som helst ikke skal koste noe som helst.

 

Jeg går ihvertfall lei av å svare på slike poster støtt og stadig fordi posteren ikke tar seg bryet med å lese litt først, og slike innlegg som du kommer med her gjør meg ikke akkuratt mer motivert.

 

I denne prisklassen bør du se etter:

 

Pc'er med ATI HD5650 eller HD5730, til nøds nvidia GT335.

PC'er med Core i3 eller i5.

 

Aktuelle modeller:

 

Packard bell TJ75: Mest ytelse for pengene, har et problem med høyfrekvent pipelyd og "hakking" i spill.

Acer 5740G: Produsert på samme fabrikk som packard bellen. Igjen mye ytelse for pengene.

Acer TimelineX serien: 8 timer+ batteritid ved bruk av intel skjermkortet, finnes modeller med ATI HD5470 (noe spillytelse) eller HD5650 (grei spillytelse).

Asus X64JA/N61JA: En del dyrere men også langt bedre kvalitet generelt sett.

 

Ellers er det HP Envy serien som er verdt å se på, men langt dyrere.

 

hehe, ja jeg ser den. Å beklager for minen jeg hadde.

Men setter stor pris på infoen fra både deg og dere andre som har svart :) Så skal jeg prøve å opptre litt bedre neste gang jeg er ute etter tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...