Gå til innhold

Fikk min første bot. Er det sannsynlig at den "glemmes" og ikke kommer i posten


JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt billappen i ca et halvt år. Og i dag skjedde det. Fulgte ikke med på speedometret og plutselig står purken med laser! Kjørte i 103km/t i 80-sonen. Fikk et såkalt forenklet fårelegg på 4900kr og to prikker. 

 

Jævlig surt :(

 

Hvor lang tid tar det normalt før eg får boten i posten? Har hørt om tilfeller hvor fårelegget "aldri" kommer. Hvor ofte skjer det?

 

 

 

 

Skriver vell egentlig dette bare for å få ut litt frustrasjon :p

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er ganske sikker på at det kommer på rullebladet, men du kan jo spørre. Hvis du skulle ha problemer med å betale, så kan du få en avbetalingsplan fra statens innkrevingssentral. Jeg er litt usikker på kravet for å få det, men ser for meg at det er behovsprøvet...

Har ikke noen problemer med betale. Men dersom det ikke er store ulemper så sitter jeg heller 7 dager inne, i ferien om det er mulig :p 

 

 

 

Lenke til kommentar

Fikk du ett forenklet forelegg kommer ikke det på rullebladet, men står bare i en slags logg.

Skrev du under på dette forelegget? I såfall ligger regningen under forelegget(den delen du beholdt), gjorde iallefall det når jeg fikk ett slikt forelegg i høst.

 

Vil anbefale deg å betale dette innen 2 uker, ellers kan det gå til inkasso osv.

Lenke til kommentar

Fikk bot for noen uker siden jeg også, dog ikke for samme gjerning.

Uansett, jeg fikk bot på 3k, om jeg ikke betalte måtte jeg i fengsel i 6 dager.

 

Jeg tjener ca 3k i uka, så for meg lønner det seg å betale boten.

 

Du TS må se hva som er mest hensiktsmessig i forhold til din inntekt.

Lenke til kommentar

Det er vel stort sett alltid mulighet å sitte inne i steden for å betale en bot, men da vil det komme på rullebladet ditt, noe som kan bety mye større tap enn ved å betale boten.. :)

 

Jeg ville venta til boten kom, og betalt den.. Er du heldig, så kommer den ikke, men tviler på at du er det :)

 

- Følg med på farten neste gang=)

 

/bIsk

Lenke til kommentar

Den alternative fengselsstraffen kommer du ikke til å få sone, for å si det enkelt. Statens innkrevingssentral vil ordne trekk i lønn, evt. begjære tvangssalg av eiendeler for å drive inn de 4900. Kun hvis du er helt blakk, uten inntekt og uten eiendeler vil du komme i fengsel.

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri hørt om at noen ikke har mottat bota i posten hvis de har blitt stoppa i Norge. Hvis de har blitt stoppa i Sverige derimot, er det ofte bota aldri kommer og du kan jo velge å betale den eller ikke.

 

Kjipt å få bot så tidlig etter du har fått lappen, men du fortjente den jo så. Hehe :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...