Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer det greit? Så han skreiv at noen hadde hatt problemer med det. Men dersom jeg er tilkoblet Wi-Fi, bruker den alltid det framfor 3G da? Eller bruker den begge deler?

Jeg har inntrykk av at den bruker wlan alene om den er koblet til. Jeg har opplevd at min har vært koblet til wlan, med svakt signal at det ikke går fremover. Da tar det ååååår å laste sider/mail osv. Men hvis jeg da slår av wlan hopper den over på 3G og da skjer ting :)

Lenke til kommentar

Det skal sies at det er et par stygge svakheter med apndroid. F.eks opplever jeg at når jeg skrur på apn mens jeg er koblet til wifi så foretrekker telefonen å bruke 3g/edge tilkoblingen fremfor wifi. Dette skjer selvsagt ikke om jeg gjør dette uten apndroid. Litt usikker på hvorfor det faktisk skjer, men svakheten ligger mest sannsynlig hos apndroid da jeg kan gjennskape resultatet på andre telefoner.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min i går og får den nå, om et par timer. Fedex overnight er ganske fint, spør du meg! :)

 

Gleder meg noe helt sykt. Forslag til accessories jeg kan kjøpe til den eller? Om det er originalt eller ikke spiller ingen rolle, da jeg vet google ikke har kommet med så mye utstyr til den enda. Bare å komme med forslag fra amerikanske nettbutikker ;)

Lenke til kommentar

Men kan man gjøre det samme uten apndroid da?

 

Selvsagt, du bare lager en tom APN slik at du bare velger den som inneholder ordentlig innstillinger for din operatør hver gang du har behov for dette. f.eks når du skal laste ned MMS eller benytte deg av 3G / edge. Dette er selvsagt litt mer tungvindt, men det er det eneste du kan gjøre hvor du kan være sikker på at du ikke benytter deg av mobilnettet mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Men kan man gjøre det samme uten apndroid da?

 

Selvsagt, du bare lager en tom APN slik at du bare velger den som inneholder ordentlig innstillinger for din operatør hver gang du har behov for dette. f.eks når du skal laste ned MMS eller benytte deg av 3G / edge. Dette er selvsagt litt mer tungvindt, men det er det eneste du kan gjøre hvor du kan være sikker på at du ikke benytter deg av mobilnettet mer enn nødvendig.

 

Okei :)

Veit du forresten hvordan jeg legger inn en korrekt APN for 3G?

Skal legge inn disse verdiene, men er ikke helt sikker på hvilke kolonner de skal legges inn i :hmm:

 

Internett – GPRS
Navn for tilgangspunkt: 	internet.ventelo.no
Brukernavn: 	
Passord: 	
Navn: 	Ventelo Internett
Server port: 	9201
Proxy server adressen: 	
Proxy server port: 	
Nettadresse: 	http://wap.ventelo.no
Primary DNS: 	193.75.75.75
Secondary DNS: 	193.75.75.193

 

Finner bl.a. ikke hvor jeg skal legge inn DNS

Lenke til kommentar

Forslag til accessories jeg kan kjøpe til den eller? Om det er originalt eller ikke spiller ingen rolle, da jeg vet google ikke har kommet med så mye utstyr til den enda. Bare å komme med forslag fra amerikanske nettbutikker ;)

 

Kjøpt med Desktop Dock'en? :)

Nei, jeg bor nok på internat der jeg ikke kunne nyttet den fullt ut (ingen høytalere), så jeg droppet det. Kunne vel stort sett bare brukt den til å lade telefonen og da ble det nok litt dyrt. ;)

 

EDIT: Fikk telefonen for en halvtime siden, cirka. Virker veldig lovende, men vil helst ha et shell utenpå. Forslag? Finner ganske mye her: http://www.googlenexusoneaccessories.com

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i snart en uke nå og må sei meg strålandes fornøyd, det jeg oppdager av "mangler" løses med et lite besøk i market. Eneste jeg sliter med er edge/3g. Er nødt til å slå på roaming for at det skal fungere. Kan det ha noe og gjøre med apn innstillingene mine eller ligger feilen hos operatøren min (OneCall)?

Endret av Pengi
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i snart en uke nå og må sei meg strålandes fornøyd, det jeg oppdager av "mangler" løses med et lite besøk i market. Eneste jeg sliter med er edge/3g. Er nødt til å slå på roaming for at det skal fungere. Kan det ha noe og gjøre med apn innstillingene mine eller ligger feilen hos operatøren min (OneCall)?

Dette har trolig med operatøren å gjøre. OneCall har ikke eget nett så mange plasser, så da roamer du i Telenor sitt nett. Er du utenfor Oslo, kan du regne med at du roamer.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Dette har trolig med operatøren å gjøre. OneCall har ikke eget nett så mange plasser, så da roamer du i Telenor sitt nett. Er du utenfor Oslo, kan du regne med at du roamer.

 

Bor på vestlandet, så et godt stykke fra østlandet ja. Men at jeg må "roame", medfører det økte kostnader? Befinner meg tross alt fortsatt i Norge? ;p

Lenke til kommentar

Men kan man gjøre det samme uten apndroid da?

 

Selvsagt, du bare lager en tom APN slik at du bare velger den som inneholder ordentlig innstillinger for din operatør hver gang du har behov for dette. f.eks når du skal laste ned MMS eller benytte deg av 3G / edge. Dette er selvsagt litt mer tungvindt, men det er det eneste du kan gjøre hvor du kan være sikker på at du ikke benytter deg av mobilnettet mer enn nødvendig.

 

Okei :)

Veit du forresten hvordan jeg legger inn en korrekt APN for 3G?

Skal legge inn disse verdiene, men er ikke helt sikker på hvilke kolonner de skal legges inn i :hmm:

 

Internett – GPRS
Navn for tilgangspunkt: 	internet.ventelo.no
Brukernavn: 	
Passord: 	
Navn: 	Ventelo Internett
Server port: 	9201
Proxy server adressen: 	
Proxy server port: 	
Nettadresse: 	http://wap.ventelo.no
Primary DNS: 	193.75.75.75
Secondary DNS: 	193.75.75.193

 

Finner bl.a. ikke hvor jeg skal legge inn DNS

 

<apn carrier="Ventelo Internet"
mcc="242" 
mnc="01" 
apn="internet.ventelo.no" 
user="" 
server="" 
password="" 
mmsproxy="" 
mmsport="" 
mmsc="" 
type="default" 
proxy="" 
port="" 
/>

 

<apn carrier="Ventelo MMS" 
mcc="242" 
mnc="01" 
apn="mms.ventelo.no" 
user="ventelo" 
server="" 
password="1111" 
mmsproxy="10.10.10.11" 
mmsport="8080" 
mmsc="http://mmsc/" 
type="mms" 
proxy="" 
port="" 
/>

 

Finner det meste av APN's her http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=[APNs%20for%20Android]

Lenke til kommentar

Har nå bestilt fra Google, og orderen er lagt til. Nå er det vel bare å vente til den ankommer jetcarrier sin addresse? Har jo registrert account på jetcarrier og lagt inn all nødvendig informasjon gjennom bestillingen, men får jeg en notification fra jetcarrier når den ankommer dem ellerno? Hvordan velger jeg hvordan shipping som skal brukes osv. Var kanskje litt mange spm, men setter stor pris på alle svar jeg kan få! :)

Lenke til kommentar

Har nå bestilt fra Google, og orderen er lagt til. Nå er det vel bare å vente til den ankommer jetcarrier sin addresse? Har jo registrert account på jetcarrier og lagt inn all nødvendig informasjon gjennom bestillingen, men får jeg en notification fra jetcarrier når den ankommer dem ellerno? Hvordan velger jeg hvordan shipping som skal brukes osv. Var kanskje litt mange spm, men setter stor pris på alle svar jeg kan få! :)

 

Du bør legge inn trackingnummeret fra fedex hos JC, du må legge inn fly booking ASAP. Og laste opp kviteringen fra google som dokumentasjon. Alt dette står under FAQ filene til JC. De bør du lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...