Gå til innhold

Større enn Watergate?


Anbefalte innlegg

Det er fordi det var en upopulaer lov, ikke bare fra USAs side. At et land syns de har rett til aa proeve hvem som helst i verden for ting er litt sykt. Dette maa gjoeres gjennom en internasjonal domstol, ikke Belgisk domstol.

Tja.. er det egentlig så galt og sykt? Dette er jo fullt mulig i sivilsaker, og burde vel også egentlig være mulig i krigssaker også.

 

Det tok altsaa et omfattende terror-angrep paa USA foer Frankrike ville gaa med paa aa sette i gang inspeksjonene i Irak.

Sett i betraktning så var jo 9-11 USAs egen skyld egentlig..

 

Ja, skal de kanskje sette opp en Saddam-vennlig regjering? USA-vennlig betyr ogsaa Europa-vennlig,  

Nei ikke akuratt en ny Saddam regjering, men som jeg har sagt tidligere så blir det feil å frelse en hel stat, land og kultur som ikke har dette i blodet fra tdiligere..

Og Saddam har vel aldri vært noe større Europa fiendtlig?

 

selv om EU-maktene Frankrike og Tyskland blir sett ned paa i Irak siden de ikke ville hjelpe styrte Saddam... men det er deres egen feil.

Frankrike og Tyskland sett ned på av irakerne?? Hvor har du det i fra???

Disse to landene nevnes jo ikke av irakerne i det hele tatt.

USA blir mer og mer sett på som en okkupant for hver dag som går, i stedet for en frigjører fordi de ikke trekker seg ut. Irakerne er glad for at Saddam er styrtet, men er få som vil ha amerkianere der.

 

(Jeg jobber en del med en norsk-iraker, vært i norge i 18 år nå, men han har fortsatt familien i Irak)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Tja.. er det egentlig så galt og sykt? Dette er jo fullt mulig i sivilsaker, og burde vel også egentlig være mulig i krigssaker også.

Det er en internasjonal domstol for alt dette her. Man trenger ikke en annen belgisk en i tillegg. Og hvorfor skal Belgia plutselig foele at de har rett til aa proeve andre ovenfor verden? Derfor er det sjukt.

 

Sett i betraktning så var jo 9-11 USAs egen skyld egentlig..

Hvis du har lyst aa utbrede din forklaring paa dette, saa har jeg lyst til aa rive den i fillebiter etterpaa. :lol:

 

Og Saddam har vel aldri vært noe større Europa fiendtlig?

Nei, naermest Europa-vennlig... hvorfor tror du Chirac og Putin ser andre veien hver gang Saddam bryter en FN resolusjon?

 

Frankrike og Tyskland sett ned på av irakerne?? Hvor har du det i fra???

Disse to landene nevnes jo ikke av irakerne i det hele tatt.

USA blir mer og mer sett på som en okkupant for hver dag som går, i stedet for en frigjører fordi de ikke trekker seg ut. Irakerne er glad for at Saddam er styrtet, men er få som vil ha amerkianere der.

Aa nei? Jeg hoerte intervju av irakere ikke saa lenge siden som sa at de ikke ville ha FN-soldater og FN inn fordi de ikke stolte paa de.

Ja, irakere begynner aa bli ivrige paa frihet. Men, de kan ikke forlate Irak, for da blir det problemer. Det vet egentlig irakerene og, men de vil jo selvfoelgelig vaere selvstendige og.

Lenke til kommentar
Hvis du har lyst aa utbrede din forklaring paa dette, saa har jeg lyst til aa rive den i fillebiter etterpaa. :lol:

 

Gjerne..

Bin Ladens hat til USA dukket opp pga at USA gikk inn i Somalia.. etter den tid har han&co alltid hatet USA. Føre Somalia var det Sovjet som var den store fienden.. Det er heller aldri dukket opp noen andre land som kunne overta denne hatrollen til USA.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Somalia? Nei du, den har jeg ikke hoert foer.

OK, saa Osama ble sinna fordi USA, tilkalt av FN, hjalp hans muslimske broedre komme seg ut av Somalia, bl.a. pakistanere?

Hmmm... har du lyst aa forklare den? En operasjon som var for aa hjelpe Somalia? Bin Laden var sinna pga dette? OK...

Forklar, please.

Lenke til kommentar

Hm.. kan se ut som du er noe missinformert her.

USA gikk inn i Somalia av egen vilje for å beskytte egne interesser (i og med at Somalia var et strategisk viktig land for USA), samt å gjøre "Guds arbeid" som Bush sr. sa.

 

Det var først etter at USA trakk seg ut, pga stor motstand, at de overlot ansvaret til FN og klarte å presse de til å sende inn utallige tusen soldater dit.

 

Gikk foresten en knakendes god dokumentar om akuratt dette og 9-11 på TV2 (eller NRK) for en liten stund tilbake siden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...