Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skjegg eller ikke skjegg i begravelse


Anbefalte innlegg

Om noen timer skal jeg i begravelsen til en i samboerens familie. Jeg fikk klar melding fra svigermor i går at både hun og resten av familien setter pris på om jeg barberer meg. Dette er også bemerket tidligere. Hun henvender seg på en vennlig og «unnskyldende» måte, så merker at hun ikke er helt komfortabel med å komme med slike «innspill».

 

Jeg har skjegg fra tid til annen, men barberer meg helt en gang i blant. Det er med andre ord litt varierende. Jeg har to motforestillinger mot å barbere meg til begravelsen.

 

1. Av rent prinsipp. Vil vise at ingen kan diktere hvordan jeg skal se ut.

 

2. Jeg er en veldig ung pappa, og datteren min skal begynne i barnehage i morgen. Ønsker derfor å ha skjegget på plass for å se litt eldre ut. Overfladisk, men det er deilig å ikke hele tiden måtte «forsvare» min unge alder (21 år om noen lurer).

 

Men jeg ser også at dette er en spesiell situasjon. Hadde det vært snakk om en annen familiesammenkomst hadde det ikke vært noe spørsmål – skjegget hadde blitt værende! Men dette er en begravelse, og jeg er usikker på om det er det rette tidspunktet for å statuere eksempler og tenke på meg selv.

 

Storm i et vannglass? Ja, men livet er fullt av vannglass.

 

Hva tenker dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et av spørsmålene jeg stiller meg selv er, hvordan ser skjegget ditt ut? Er det et rufsete lasaron-skjegg, eller er det et frisert helskjegg, eller bare en liten soul-patch?

 

Personlig ville jeg aldri barbert meg med mindre min bedre halvdel hadde spurt (noe som ikke skjer da jeg er singel), men jeg friserer jo det slik det ser pent og pyntelig ut.

 

For mer skjegginfo, sjekk Beards.org.

 

(ps: finn gjerne et eksempel på beards.org for å vise hvilken type skjegg du har for øyeblikket. Dunvekst er ikke fint, f.eks.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis du ligner litt på han på det bildet vil jeg nesten påstå du kan ligne litt på en skiboms (no offense) så jeg vil anbefale deg i det minste å frisere det slik at det fremstår som mer velstelt. jeg har hatt skjegg i 10 år og ville aldri latt meg diktere av noen andre om jeg skulle fjerne det helt eller ikke.

Lenke til kommentar

Stoltheten din er én ting, men det kan jo virke som det fins mennesker som ville satt pris på at du stelte skjegget, og din svigermor spurte deg på en pen måte om du kunne barbere deg. At det betyr mer for dem at du barberer det vekk enn at du beholder det. For spiller det egentlig noen rolle for deg? Jeg synes absolutt du bør vurdere å barbere det vekk, spesielt om det er litt ustelt fra før.

Lenke til kommentar

Barber deg. Så enkelt er det, det er en begravelse, da viser du respekt for familien.

 

Angående barnehagen og det å ville se litt eldre ut kan jeg godt forstå, jeg gruer meg selv til første gang jeg skal følge min datter i barnehagen (er 19, fyller 20 rett før hun forhåpentligvis får barnehageplass), men se det slik. Første dagene er nok travle og kaotiske nok, og du rekker å få tilbake skjegget før det er roet seg så mye ned at folk klarer å legge merke til hvor ung du er.

Lenke til kommentar

Enig, barbér deg. Dette er ikke dagen for å statuere et eksempel. Ser du slik ut kan jeg godt skjønne at du blir bedt om å ta det vekk. Det ser jo vanvittig rufsete ut rett og slett. Ellers får du stusse det og gjøre det mer "ordentlig". Det handler litt om å vise den familien respekt og ikke dukke opp som en lasaron.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...