Gå til innhold

Både NRK og lokal kanal levrandør er virker sære. kan være furustrende noen ganger


sinnaelgen

Anbefalte innlegg

det heter at NRK skal lage programmer for alle seergrupper elles så mister de visstnok retten til lisens pengene.

 

jeg har også funnet mine programmer der . det er ikke mange.

 

NRK har irritert meg mange ganger med holdningen sin , elle skal man kalle det for respekten for seerne.

 

nå klarer jeg ikke å legge saken i kronologisk rekkefølge men jeg lister dem opp likevel.

 

 

- man kan gå inn på en side for å spille av opptak fra diverse radiogrammer .

jeg bruker å høre verdt å vite

av en eller annen uforklarlig grunn så har de bestem at hver gang man starter å spille av et slikt opptak så skal volume kontrollen starte på 0. det er fullstendig unødvendig og bare til irritasjon.

avspilleren er enn aller annen gammel versjon av media spiller

 

- så sendes tv-programmene på et tidspunkt som passer dårlig

da har man reprisene eller web tv.

når det gjelder tidspunkter for reprise er NRK ekstremt dårlig til å opplyse når det aktuelle programmet går i reprise.

man kan heller ikke stole på om programmene faktisk går i reprise heller.

det har hendt flere ganger at det har tatt bort reprisen

 

 

*første sesong av programmet "tekno" nektet NRK å legge ut på nett.

der ble det påstått at de ikke hadde rettigheter til det selv om alle videoinnslagene ettersigende lå fritt tilgjengelig ute på nettet

 

* noen ganger har de nektet å legge ut programmet "Newton".

det er da vitterlig et norskprodusert program laget av NRK

 

* det samme kan man si om "Scrødingers katt"

 

* så har man "Topgear"

det merkelige er at NRK lå ut noen få episoder på sin engen webvtv tjeneste

rett får påske har de bestemt seg for å kun sende programmet bare en gang . ingen reprise

alle sesonger før det ble sendt i reprise lit senere i uken

her mistenker jeg at de mister seere til TV2 og skal tvinge seerne tilbake.

nonen kaller det for konkurranse. jeg kaller det å vise dårlig holdning til seerne.

om jeg skal kalle det for trakassering er jeg lit usikker på.

hvis det er meningen at de skal ta vare på seeren sine så gjør det ikke slikt

 

TV2 mente at hvis programmene sendes flere ganger så er det flere seere som får sett programmet.

det ble også hevdet at ett av progrmmen der hadde felre serere på reprisen enn ved førstegangs sending

 

 

det heter seg at man kan ikke få med seg alt . greit nokk

men hvorfor gjøre de slik med hensikt ?

 

man begynner med en serie som som kolliderer i sendetid med andre serier og man får ikke sett den serien .

det aksepter man.

 

derimot at en serie man har kunne følge med i flere år samtidig som man kunne følge med andre serier på andre kanaler flyttes ( eller reprisen fjernes) slik at man ikke ha sjans til å følge med lenger det kan jeg bare ikke akseptere.

 

Normalt svarer NRK kjapt på epost-ene jeg sender dem . men denne gangen har de ikke svar enda på henvendelsen om når "Topger" skal sendes

 

 

Nå har jeg ikke funnet ut når BBC sender disse programmene , men det kommer nok av at det er andre programmer jeg ser da.

 

 

 

ps: vær smil å ikke kom med mas om at det er bare å skaffe seg opptaker.det er ikke det jeg vil diskutere

jeg liker ikke leiesystemet for PVR dekoder hos ALTIBOX da jeg er nødt til å betale selv om jeg ikke bruker opptaksmuligheten

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de dårlige web-utviklere eller legger for lite tid/penger i sin nettside så får du såpass "dårlige ting" som volum på 0 og dårlige avspillere. Når det gjelder volum på 0 så er ikke det så dum sak i mine øyne. Slipper å blåse ut hjernen med hodesettet som hvis de setter det på 100% med en gang.

 

Angående repriser. Når man sier at det skal være en kanal som dekker interessene til flest mulig så vil repriser ta sendetid og originalsendingen sammen med reprisen vil gå på samme brukergruppe og ikke forskjellige. Muligens det er noe av grunnen.

 

Liker du å se masse repriser så har du TV2. MacGyver har 139 episoder totalt, men TV2 har greid å sette det i en evig loop. Det er riktignok ikke i den beste sendetiden, men herregud. I løpet av ett år så har du vist ca. hele serien to ganger.

Lenke til kommentar

hva er poenget med å sende programmer for flere interesser når de som er interessert ikke har sjans til å se disse programmene ?

 

det du skriver om repriser gjelder nok NRK1. de har tross alt 2 kanaler till.

Og jeg oppfatter NRK2 som reprise kanalen . det er det det blir brukt til mesteparten av tiden.

 

 

man går heller ikke til TV2 for å se "Topgear" i reprise når det bare sendes på NRK ( OG BBC)

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Vel, supert at Norge har grinebitere! Det er flotters!

 

Jeg synes det du skriver er helt på trynet. Jeg har flere ganger blitt overrasket over det vanvittig gode nett- tilbudet NRK har. De har gått fra å være et enkanals- monopol til å bli en profesjonelt semi- kommersiell aktør på et presset marked.

 

Nrk.no/nett-tv har blitt internasjonalt annerkjent, og andre kringkastere, for eksempel BBC, har hatt NRK som eksempel i sin utvikling. Det er det mest fullverdige tilbudet man har på nett for TV og media.

 

Mange av seriene NRK sender til vanlig, for eksempel Top Gear, har de ikke rettigheter til å sende på nett. Dette har med å gjøre at hvis en engelskmann ikke vil se reklame, så burde han kunne gå inn på NRK.no og se episodene der... REKLAMEFRITT... GRATIS! Det er for godt til å være sant, og ikke holdbart for produsenten. Derfor er det produsenten som setter stopper for morroa di, ikke NRK. Dog, vet ikke hvordan det ligger ann med TG, men True Blood ligger tildels ute. Tror de har en avtale med en del leverandører om at de kan ha serier på nett en viss tidsperiode.

 

Gidder du å irritere deg over at du må stille volumknappen på nettradio? For det første synes jeg du skulle komme ut av den innavla landsbyen din i indre hvorihelveteduerdriteridet... Sola skinner FFS! For det andre har NRK lagt ut støtte for de fleste OS, både mac, windows OG LINUX! Tekniske finurligheter som du griner over blir for dumt. Bare det å ta hensyn til Unix- miljøet synes jeg er svært elegant; de skal tross alt nå ut til alle. Ikke bare basert på etnisitet, alder eller religion, men også hvilken OS- gruppe man tilhører. At de er så oppegående er beundringsverdig, i allefall i forhold til hvordan NSB ordner sine ting!

 

så sendes tv-programmene på et tidspunkt som passer dårlig

da har man reprisene eller web tv.

når det gjelder tidspunkter for reprise er NRK ekstremt dårlig til å opplyse når det aktuelle programmet går i reprise.

Dårligste argumentet i menneskets historie! Hvilke andre kanaler snakker om når det sendes i reprise? Jeg måtte ta internettet fatt da jeg skulle finne ut når reprisen til "Norske Talenter" gikk. Heldigvis var det neste dag, så jeg fant det ved en tilfeldig kikk på programmet for helgen. Er det virkelig så viktig å se ting i reprise, når du kan se det meste på nett- tv? Jeg er alltid opptatt på fredagskvelden. Da gjør jeg det du burde gjort; Drikke, pule og sloss og ha det morro. Reprisen til Nytt på Nytt (favorittprogrammet) driter jeg i, jeg går elegant inn på Nett- TV.

 

Normalt svarer NRK kjapt på epost-ene jeg sender dem . men denne gangen har de ikke svar enda på henvendelsen om når "Topger" skal sendes

Kanskje de er lei av deg?

 

TV2 mente at hvis programmene sendes flere ganger så er det flere seere som får sett programmet.

det ble også hevdet at ett av progrmmen der hadde felre serere på reprisen enn ved førstegangs sending

Seff er har de rett i det! Hvor mange har ikke sett McGavyer? Hvor mange tror du hadde sett det hvis de hadde sendt serien EN gang? Dette er de viktige spørsmålene; Hvorfor tror du TV2 sender så mange repriser? Fordi det er billig!!! IKKE for din fornøyelse, men for å spare penger.

 

Hvor gammel er du ?

Lenke til kommentar

med andre ord gir du faen ?

 

poenget er at man skal ha en hyggelig tv kveld.

se programmer man ikke har ruket å se

og så får man det i magen at programmet ikkesendes.

 

 

jeg bruker også webbtv når jeg ikke kan se programmene til NRK på de tiden de sendes.

problemet er at avspillinger kan være noe ustabil, med bufring alt for ofte og ingen muligheter til juster dette.

slik har jeg ikke opplev hos TV2

 

Nå vil jeg tro at også produsenten av "toppgear" er interessert i at flest mulig ser dette programmet .

denne muligheten er nå tatt bort

 

når jeg skriver at NRK ikke opplyser om reprisen så er det for de ikke opplyser om programmet går i reprise.

hvilken grunn skulle de ha for at det ikke skal sendes i reprise

 

nå er det heller ikke snakk om måtte se et program flere ganger , men å se det når det går i reprise siden jeg ikke fikk sett det ved første sending.

 

her har det regnet hele dagen.

nå er vinden på ca 10 m/sek

 

når man forventer at programmet går i reprise og NRK sånn helt plutselig ikke sender da ødelegger det humøret.

 

hvem tror du ikke blir irritert å måtte stille volume kontrollen på hver gang cd spilleren skifter spor.

det er slik jeg oppfatter avspillingen av ludotakene på NRK nettet.

 

når avspilleren er opp å går så er det unødvendig å sette voumet til 0 hver gang et opptak starter

jeg setter i gang opptaket og så gjør jeg noen annet mens det spilles av.

nå må jeg også innom å sette lyd-kontrollen til max.

 

har du hør at man stiller lyden på høyttalerne ikke et avspillingsprogrammet .

 

 

det er noe som heter å ta livet av en serie.

det foregår på denne måten:

 

- programmet flyttes til et tidspunkt som nesten ingen kan se det på

- produsenten og tv kanalen klager over dårlig seeroppslutning

- programmet blir for kostbart å sende og det kutter det ut .

 

et progrm de vil at folk skal se bør sendes mer en en gang

Lenke til kommentar
problemet er at avspillinger kan være noe ustabil, med bufring alt for ofte og ingen muligheter til juster dette.

slik har jeg ikke opplev hos TV2

 

Dette er feil, du har muligheten til å endre bufferen ved å: høyreklikke på video, deretter trykke alternativer. Videoene hos NRK bruker Windows Media Player, utenom de som bruker Mac eller Linux.

 

Nå vil jeg tro at også produsenten av "toppgear" er interessert i at flest mulig ser dette programmet .

denne muligheten er nå tatt bort

 

Slik det fungerer i dag, tjener produsentene indirekte penger på serien gjennom reklameinntekter. Altså ikke hvor mange som ser på serien, men hvor mange som ser på serien og dermed blir "utsatt" for reklame. NRK, på web eller "vanlig" tv, sender ikke reklame. Derfor antar jeg at de betaler en fast pris, uavhengig av seertall. Med andre ord betyr det lite for produsenten av Top Gear at de har mange seere gjennom NRK.

 

FYI: NRK har et av europas beste tilbud på nett... Dette er til og med gratis. Det vil si; jeg tipper du ikke betaler lisens grunnet lav alder?

Lenke til kommentar

topgear sender på NRK3 , ja , man kun på mandager og ikke i reprise neon andre dager .

dermed har jeg liten mulighet for å se det på andre tidspunkter.

 

hvis jeg nå likevel skulle velge å se det så lager det klyss i episoden av Farmen som går på tv2 mandager, onsdager og lørdager. jeg må i så fall vente helt til søndag for å kunne se disse episoden i naturlig rekkefølge.da blir jeg sitende der i flere timer.

 

hvis man bruker silverlight ( det som fungert best hos meg før jeg byttet til W7 ) så har man ingen mulihet til å justeringer .

så slutt å fortelle meg om none som ikke er sant

 

 

 

nå er det ikke bare dette som er problem med NRK.

den skal være reklamefri . det er den ikke.

de har lovet at de skal slutte med reklame , men det gjelder vist bare på nettet.

 

 

NRK er ikke gratis selv om mange tror det.

 

 

de som betaler , betaler for at NRK skal produsere programmer som de ser på . da er det rett og rimelig at de også får muligheter til å kunne se disse programmene hovedsakelig etter ønskene til de som betaler meng også etter ønsker til andre.

 

 

andre ting med NRK var at alle skulle betale like mye i lisens men fikke ikke det samme tilbudet.

da tenker jeg på den perioden da ikke alle kunne ta inne NRK3 og NRK2 for en del år tilbake

 

NRK har også truet med å redusere tilbudet i Nord til fordel for folk sørpå.

 

 

uansett hvordan man ser det så er det ikke dårlig gjort av NRK å sånn uten videre bare sender "Topgear" en gang.

det er ihvertfall mindre seere så kan se det. hvis NRK ønsker det så får det være slik , men særlig bra er det ikke.

det er neppe bare jeg som er litt skuffet over det

 

 

jeg synes ikke nettsidene til NRK er helt slik det burde være enda.

om det er verdns best er så sin sak , men det er enda mye som kan forbedres der

Lenke til kommentar

topgear sender på NRK3 , ja , man kun på mandager og ikke i reprise neon andre dager .

dermed har jeg liten mulighet for å se det på andre tidspunkter.

Herregud mann.

 

Kjøp deg en eller annen dings for å ta opp programmer da vel. Jeg tror ikke jeg kjenner et menneske som ikke har mulighet til å på en eller annen måte ta opp ting de ikke får sett 'live'.

 

Hvis NRK skulle sendt alle programmer i reprise - og attpåtil til tider som passet for 'alle' hadde det ikke vært mange ulike programmer de kunne ha sendt. Kanskje 3-4 forskjellige i løpet av uka hvis alle skulle bli fornøyde med å kunne se 'reprisen' når de ville...

 

Forøvrig er jeg enig med flere av de andre her; NRK sitt tilbud på nett er eksemplarisk. Det er få TV-kanaler i verden - om noen i det hele tatt - som har et så bredt utvalg på sine nettsider. TV2 sin betal-løsning er jo dritt i forhold for å si det mildt - det har jo ikke en brøkdel av det NRK tilbyr.

 

Når det gjelder programmer som Top Gear er det garantert rettighetene til å distribuere på nett det står på. Det er et program som drar inn store reklamepenger på mange utenlandske kanaler og kan selvfølgelig ikke legges ut på nett for fri visning for 'hele verden' uten videre da det vil undergrave andre stasjoners potensielle inntekt (som igjen avgjør hvor mye de er villige til å betale for å få lov til å sende programmet). Samtidig er programmet så populært at det sannsynligvis koster urimelig mye å få lov til å sende det i reprise.

Lenke til kommentar

slike uttalelser kommer fra folk er mere opptatt av å klage på at folk klager en forsøke å forstå problemet.

 

det største problemet var at NRK ikke ga meg noen tilbake melding og at programoversikten ga ingen indikasjoner på at programmene var sent tidligere også.

 

hvis du har sett deg inne altibox sine betingelser så får jeg ikke kjøpe PVR dekoderen deres jeg må leid en for minimum 2 måneder.

 

det er også slik at det er billigere å leie en ekstra dekoder uten opptaks muligheter.

første dekoder følger abonnementet , men de neste betaler man en månedsleie for

 

hvis jeg ønsker å bytte ut den første dekoderen med en PVR dekoder så regnes det som ekstra dekoder.

nå er det mye som tyder på at denne dekoderen har flere begrensninger en det som er normalt også.

 

bl.a. at man faktisk ikke kan så på en kanal mens man gjør opptak av en annen. det må jeg sjekke lit .

hvis det er tilfelle så er hele vitsen borte .

uansett så kan man bare gjøre et opp mens de fleste andre kan gjør minst 2 opptak samtidig.

 

å bruke 2 dekode på samme sted funger ikke da fjernkontrollen styrer begge samtidig.

 

 

 

dere er kanskje av de typene som ikke bryr seg hvordan penger brukes eller at folk er misfornøyd og skuffet over både store og små ting .

 

om man blir trukket for mye i skal skal man ikke klage det er alltid noen andre som har det være.

 

hvis NRK ikke opplyser på andre sider en sine egne ( ikke en gang på tekst tv) skal man da ikke klage på informasjons- mangel ?

 

 

angående nettsiden til NRK så finner jeg ikke noen grunn til å skryte dem opp skyene . de er grei nok men heller ikke mere .

tv2 har annet innhold en NRK , men det betyr ikke at de sidene er dårlige .

 

om NRK har mangfold så mangler det lit på variasjon.

jeg finner lite av interesse der.

 

TV2 lar deg se tv programmene sine der.

kan man forlange så mye mere ?

 

selv om Nettsidene til NRK er omfattende så er det også lit være å finne frem i en hos TV2

 

den siste løsingen for liste opp opptakene fra verdt å vite liker jeg dårlig siden listen blir mindre.

fordelen at det er mere plass rundt valgene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det slik at TV i dag er normalt kringkasting, og dvs at du må se programmet når det går, eller ta det opp. Sånn har det alltid vært, og sånn kommer det nok til å være for de fleste fremover. NRK har supplert dette med en nettside som er blant de beste jeg har sett på brukervennlighet osv. Har selv ikke noen problemer med bufring og siliverlight-avspillern, kanskje det er nettlinjen din? Evt. prøve WMP og endre innstillingene. Hvis du fortsetter å ha problemer med det tekniske, anbefaler jeg deg å ta kontakt med NRK ang dette. Hvis du kontakter dem om mange forskjellige ting, som flere forskjellige har avsvaret for, vil jeg vurdere å sende flere e-poster/brev.

 

Hvis du er misfornøyd med Altibox sin PVR-løsning er ikke det NRK sitt problem. Du har sannsynligvis mulighet for både Riks-TV (Digitalt bakkenett) og Canal Digital/Visat (Parabol) som alle har PVR løsninger. Med så mange seere som NRK har, kan du ikke forvente at dine programmer går akkurat når du har tid til å se de. Hvis du heller vil se Farmen enn TopGear (eller hva enn du prioriterer) så må du nesten ta konsekvensene av dette.

 

Ett lite tips; hvis du starter setninger med stor bokstav, og bruker litt færre linjeskift, blir det lettere å lese hva du skriver.

 

 

EDIT: Har nå testet litt. Hvis jeg åpner radioklipp eller live radio-sendinger får jeg automatisk et lydnivå på 50%. Hvis jeg bruker WMP i stedet for silverlight, kan jeg velge antall sekunder som skal bufres i innstillingene.

Endret av oysteina
Lenke til kommentar

Konsekvensene er greie nok .

Problemet er at den en kanalen ødelegger kabalen som man har legt.

Som nevnt hvis jeg valte å se toppgear så vill det ødelegge også for de 2 neste episoden av farmen.

 

Problemet var at det ikke sto noe i programoversikten at toppgear var reprise og at jeg måtte mase lit på NRK for å få den informasjonen.

 

Hva galt kan det vær med nett linjen min når alt annet en video fra NRK går raskt unna .

10 Mbit er da raskt nok.

 

jeg har valg en lokal kabel tv leverandør for di kabel tv gir best signal.

både parabol og antenne har vanskelige mottakerforhold der jeg bor .

så virt jeg vet så er det ikke mulig å få canal digital som kabel leverandør her.

 

kabel gir også tilgang til raskt Internett.

 

For tiden så kan det virke som den løsningen jeg har er den som er mest stabil av alle.

 

At Altibox har noen løsinger som ikke passer helt for meg må jeg nok leve med.

total sett så er det sen løsningen som passer best.

 

side de har en tendens til å herme etter andre så kommer det nok en bedre løsing bare jeg venter lenge nok.

 

vel kan det være lit frustrerende å ikke ha PVR men opptakene kan jeg løse på en anen måte.

det er bare løsningen de kommer med ikke forvarer bruket mit.

 

p.g.a. dette står jeg med dilemmaet om jeg skal skaffe meg en PVR dekoder eller opptaker ( dvd eller harddisk)

Lenke til kommentar

Så lenge du har digital tuner anbefaler jeg deg sterkt å skaffe deg pvr, hvis du ikke har behov for å brenne ut på dvd. Mye mer brukervennlig. Hvis du skaffer deg dvd/hdd må du koble med scart fra dekoderen, og sette denne på den kanalen du skal ta opp. Dvs at hvis du har kun en dekoder kan du ikke se på ett program, og ta opp et annet.

Lenke til kommentar

Det hadde vær greit så lenge jeg kunne kjøpe PVR boksen til odel og eie. Problemet er at det kan jeg ikke.

 

Jeg må lei og betale måneds leie . En pris som er mer en det doble det koster for å leie 2 vanlig dekodere.

 

Med mit behov som er under et opptak pr måned ( antatt gjennomsnitt ) så kan det ikke forsvares.

 

dette er tenkt som en nødløsning de gangene jeg vet at jeg går glipp av programmer jeg ønsker å se.

 

skulle jeg finne på å gjøre et opptak av en film så er det faktisk billigere å leie den filmen.

og ikke særlig mye dyrere å kjøpe den filmen

da har man det også på et flyttbart medium.

 

 

for å forsvare en lei pris på 180 kr ( 2 måneder som er minste tid ) hvor mange opptak børe man da gjøre ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...