Gå til innhold

Kommentar: Tidenes møljeslagsmål


Anbefalte innlegg

"Svært få av dagens brukere vil bli med Microsoft fra Windows Mobile til Windows Phone 7."

 

Gratulerer, dere gjetter også nå?

 

Uten at jeg er noen analytiker eller noe, tror jeg dette vil slå til, har selv windows mobile, som definitivt har sine ulemper, men hvorfor vil jeg oppgradere til 7? Den har ingen av fordelene til tidligere varianter, ikke bakoverkompatibelt, kan ikek installere programmer som man vil, ikke mulitasking osv osv. Når man mister hele programvarebiblioteket til tidligere varianter, så kan man like gjerne starte fra scratch, og da frister ikke WM7 særlig mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Newton: Jeg synes "Oppsummering av innlegget ditt: Ensidig negativt, mange rare påstander, og tildels usaklig og uinformert." bedre beskriver dine innlegg. TheMoonMan beskriver sin opplevelse og oppfatning av Iphone. Han gjør det veldig klart at det er hans tanker og hans erfaringer om telefonen han deler. Hvorfor skal du da komme å si at han tar feil, og heller presentere din egen fasit?

Du mener at det er greit for TheMoonMan å ha meninger, men at jeg ikke får ha meninger eller skrive tilsvar til hans meninger? Hvorfor i alle dager har man da diskusjon.no?? Er det heller ikke lov å påpeke faktiske feil her, mener du?

Ja, du virker som en type som virkelig brenner for åpenhet og frihet - der er kanskje derfor du stiller spørsmål ved at jeg benytter min rett til å ytre meg og være uenig med andres synspunkt, i stedet for å imøtegå det konkrete innholdet i det jeg skriver... :roll:

 

 

Jeg ser ikke helt hvordan ulike ting kan gjøres raskere enn slik det er på android. Du skrur på skjermen, låser den opp, for så å trykke på det du ønsker å starte. Du har 5 "skrivebord", hvor du har plass til det du bruker regelmessig.

Slik iPhone-brukere har gjort det i snart 3 år, altså... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

iTunes er også IKKE laget for oss med windows, og er et herk å bruke uansett hvordan man vrir å vrenger på det. Bare det at jeg ikke kan bruke telefonen min på flere maskiner enn 1 uten å laste ned et eller annet program som igjen er tungvint å bruke, gjør at dette ikke er interessant for meg.

Jeg har registrert at det eksisterer en myte om hvor dårlig iTunes er for Windowsbrukere. Nå er jeg til tider omgitt av ganske mange Windowsbrukere, og jeg har ikke sett annet enn at iTunes fungerer utmerket for de som velger å bruke det.

Hvorfor skal du "bruke telefonen din på flere maskiner enn 1"? Det er da ikke noe problem å overføre innhold fra flere maskiner via én maskin, hvis man har litt peiling på hva man driver med - jeg går ut fra at du har hørt om noe som heter datanettverk?

 

 

Itunes er kanskje ikke spesielt dårlig for windowsbrukere, men dårlig er det, det er rett og slett ikke et spesielt bra media-program.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tidenes nedtur med WMP7 var jo framecappen på 30 fps. Noe av det som får iphone os til å virke godt optimalisert og raskt, er fraværet av hakking og lagg(60 fps framecap), selv med arm11 prosessor på 412 MHz(!), i motsetning til for eksempel android, som lagger selv med snapdragon(les Anands review av nexus one). Når man bruker fingeren til å navigere, så bør faktisk innholdet følge fingeren.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant hvordan Applefans alltid har et behov for å forsvare Apple når noen omtaler sin misnøye med det. Tror ikke jeg har sett på noen annen plattform/produkt.

 

Jeg tror nok du ser det på de fleste plattformer og produkter (XBOX, PS3, biler etc.), det blir bare mer tydelig i forbindelse med Apple fordi Apple er mye i media. I tillegg har Apple på grunn av sine gode produkter svært lojale kunder samtidig som selskapet på grunn av enkelte kontroversielle forretningsstrategier er spesielt utsatt for både saklig og usaklig kritikk, som vi ser mange gode eksempler på i denne tråden. Da blir det krangling.

Lenke til kommentar

For enhver bruker som klager over et produkt popper det opp 2 nye som aaaaaaaaaaaldri har hatt disse problemene og aaaaaaaaaaaaaldri har noen problemer ever.

 

Hvem bryr seg egentlig om noen har fått et defekt produkt. Jeg poster ikke drit om Sony vaio fordi jeg fikk en pc med en skjermdefekt(synd at garantien kun gjelder i USA da). Noen innlegg bør man overse.

Lenke til kommentar

Newton: Joda, selvsagt skal man få si det man mener. Det er jo det som er budskapet mitt. Hvordan får du det til å virke som noe annet?

 

Poenget mitt er at du sier TheMoonMan tar feil, hvilket du på ingen måte har grunnlag for.

 

Det at jeg nevnte hvor raskt man gjør ting i android var fordi noen lenger opp i tråden påstod at ingenting kan gjøres så raskt som på Iphone. Du bekrefter her selv at android er like lettvindt. Har du forresten flere skrivebord på Iphone? (jeg spør fordi jeg ikke vet)

Lenke til kommentar

Eneste muligheten for at Apple skal slå feil med iPhone er hvis store mengder utviklere trekker programmer/avslutter utvikling for plattformen. Men tallene viser at iPhonebruker både er villige til å betale mer og kjøper flere programmer en andre, dermed er markedet der for utviklere og plattformen vil nok bare bli sterkere og sterkere (som de siste årene har vist). Artig å se de som mener iPhone og Apple er så begredelig og ubegripelig at noen vil ha, spesielt med tanke på hvilke effekt de har hatt på mobilmarkedet med sin ene telefon (utgitt over 3 år i 3 versjoner). Tviler sterkt på at noens mening her viser potensialet i markedet, mens Microsoft, Apple, Google, HTC, Samsung, Nokia.... tar feil.

 

Google sitt OS er uheldigvis ikke så åpent som folk liker å tror(eneste virkelig åpne er Nokia sitt Meego), men en mangel på fungerende "app store" for programmer er nok det som holder systemet mye igjen, sammen med oppdeling og kravene til å tilpasse et programm til en horde av "mulige hw-løsninger". Fint å se de har åpnet NDK for C-programmer, men plattformen er nok avhengig av bedre muligheter for betaling hvis den skal blomstre.

 

Resten av programvareprodusentene driver vel egentlig bare å kopierer/tar igjen google og spesielt apple, men uten å ha noe som gjør at utviklere/kunder ønsker deres plattform spesielt fremfor de "to store" (bedrifter går etter penger, om systemene er låst/kronglete NDAer osv har som oftest ingen betydning for avgjørelsen sålenge det ligger penger i å være der). Innovasjon basert på brukerbehov, ikke innovasjon basert på "trang til å løpe etter markedet" er nok eneste mulighet for Microsoft, Nokia osv til å komme seg ut av hengemyra og ihvertfall få levedyktige produkter.

Endret av magnus
Lenke til kommentar

Newton: Joda, selvsagt skal man få si det man mener. Det er jo det som er budskapet mitt. Hvordan får du det til å virke som noe annet?

Det kan jo ha noe med måten du stiller spørsmål ved det at jeg kommer med en del fakta, og uttrykker mine meninger.

 

Poenget mitt er at du sier TheMoonMan tar feil, hvilket du på ingen måte har grunnlag for.

Her kommer altså du og sier at jeg tar feil, hvilket du på ingen måte har grunnlag for. ;)

Jeg har all verdens grunnlag for å være uenig med enkelte av synspunktene han kommer med, siden jeg har mine egne erfaringer og en god del kunnskap omkring dette. Jeg begrunner det jeg sier og jeg dokumenterer ting (løsning på bildemapper, organisering av foto, osv), men så vidt jeg kan se så har ikke du argumentert mot eller tilbakevist noe av det jeg har skrevet, så da er det kanskje heller du som ikke har grunnlag for å si at jeg tar feil.

 

Det at jeg nevnte hvor raskt man gjør ting i android var fordi noen lenger opp i tråden påstod at ingenting kan gjøres så raskt som på Iphone. Du bekrefter her selv at android er like lettvindt. Har du forresten flere skrivebord på Iphone? (jeg spør fordi jeg ikke vet)

Jeg bekrefter at både Android og iPhone har flere "skrivebord", som man kan starte apps fra med ett trykk, sier ingen ting annet om hva som er lettvint eller ikke. iPhone kan ha opptil 11 "home screens" fylt opp med apps og webclips.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det to karer med Nokia-logo i artikkelbildet? :)

 

..og forøvrig:

- At jeg ikke kan bruke Spotify og bruke Opera Mini samtidig (eller i det hele tatt) er ikke et valg Apple har tatt for å optimalisere brukeropplevelsen min eller øke kvaliteten på iPhone.
Jo, det er nettopp det du har gjort. At du ikke er enig i at det var riktig valg på dine vegne er en ærlig sak, men å påstå at det ikke var et aktivt valg nettopp for å optimalisere brukeropplevelsen eller øke kvalitetsfølelsen av iPhone er selvsagt tøv.

 

..og ja, du har sikkert fått det med deg allerede, men:

 

- Joda, Opera Mini kan du bruke på iPhone

og

- Javisst, selvsagt kan du bruke Spotify samtidig, når OS4 kommer

Lenke til kommentar

Hvorfor er det to karer med Nokia-logo i artikkelbildet? :)

 

..og forøvrig:

- At jeg ikke kan bruke Spotify og bruke Opera Mini samtidig (eller i det hele tatt) er ikke et valg Apple har tatt for å optimalisere brukeropplevelsen min eller øke kvaliteten på iPhone.
Jo, det er nettopp det du har gjort. At du ikke er enig i at det var riktig valg på dine vegne er en ærlig sak, men å påstå at det ikke var et aktivt valg nettopp for å optimalisere brukeropplevelsen eller øke kvalitetsfølelsen av iPhone er selvsagt tøv.

 

..og ja, du har sikkert fått det med deg allerede, men:

 

- Joda, Opera Mini kan du bruke på iPhone

og

- Javisst, selvsagt kan du bruke Spotify samtidig, når OS4 kommer

Du motsier deg selv i samme innlegg. Samtidig siterer du et innlegg om Opera Mini som ble skrevet før Opera Mini ble godkjent av Apple.

 

At du mener at funksjoner ikke er klar for brukermassen før Apple bestemmer det, så er det ditt valg av uintelligent art.

Lenke til kommentar

Leste inntil flere påstander om at WinPhone ikke kommer til å ha multitasking, mens Iphone (med OS 4) visstnok kommer til å ha det.

 

WinPhone kommer til å "pause" applikasjoner, på samme måte som Iphone. Jeg driter forresten i om applikasjonene mine kjører eller ikke så lenge de fortsetter der jeg slapp... "Ekte" multitasking er oppskrytt. Og siden MS ikke kommer til å begrense Marketplace så mye, kan vi vel regne med skikkelig Copy&Paste ganske fort etter lansering?

 

Hvem enn det var her som sa at Iphone fungerte bra nok som telefon; Hvis en Iphone mottar 76% av alle samtaler og mister resten, er det visstnok normalt ifølge Apple Store i USA. Det er en grunn til at "iphone call drop" gir mange søkeresultater. Og hver gang broren min (med Iphone) ringer meg, høres det ut som har er i et maskinrom på et fly elns.

Lenke til kommentar

Iphone får en meget god multitasking der de kan kjøre deler av programmet i bakgrunnen, dette er en videreføring av den løsningen MS har for WP7, og er også den vegen WP7 kommer til å gå når de utvider sin multitasking etterhvert som tiden går.

 

C&P kommer også til WP7.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...