Gå til innhold

Når et spill blir mer jobb enn underholding, er det da på tide å slutte?


Anbefalte innlegg

Når et spill blir mer jobb enn underholding, er det da på tide å slutte?

 

Jeg tenker selvfølgelig da på WoW. Jeg har spilt det spillet en god stund nå. Nesten siden hele greia begynte kan man vel si. For å gi et (VELDIG VELDIG) kort overblikk

 

World of warcraft - hekta, å så hekta.

 

World of warcraft bc - Fortsatt hekta, men ikke så hekta.

 

World of warcraft WotLC - mista vel "hekta" greia rett etter naxx raid. Så har det bare gått nedover siden det.

 

 

 

Så det var det. Jeg raider ikke lenger, men spiller spillet fortsatt, fordi det er ikke noe annet online spill der ute I denne sjangeren i hvertfall som er like bra.

 

 

Jeg lvler en hunter nå, han er lvl 70, å jeg begynner å virkelig få den derre "been there done that" følelsen. Har 3 andre lvl 80 på horde siden, så ja, jeg har gjort det her før. Men om jeg slutter, kommer jeg sikkert bare til å gå tilbake til eve online, å dit vil jeg hvertfall ikke.

 

Eller så kommer jeg sikkert til å kjøpe meg en hel haug med dyre spill som jeg finner ut ikke er så bra, så går det mer penger på spill enn jeg vil. Sånn som det er nå, så har jeg jo denne deltidsjobben på WoW.. å kanskje jeg bare skal være fornøyd med det.

 

 

Ja, dere leser sikkert mellom linjene her at jeg sliter noe.

Eh, hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du liker å spille så mye er vel klart. Det er jo ikke noe galt i det i og for seg.

Som du sier så er det jo heller ikke Wow som er problemet siden du uansett ville spillt ett eller annet, så da burde du kanskje se på spillvanene dine generelt istedenfor.

Spill er underholding på lik linje med TV, bøker eller annet. Av en eller annen grunn så er det stuereint å gå med nesa i en bok hele dagen, men spiller du dataspill så er du syk. Å se på tv halve dagen er også vanligvis å betrakte som normalt hvis du da ikke er under 12år.

 

Jeg tipper du har lest akkurat like mye om avhengighet som de fleste andre, og veit nøyaktig hva som kjennetegnes som gal bruk av media.

Greia med Wow er jo at det ikke bare er ett spill men ett raffinert chatteprogram som kan oppleves som ganske så sosialt til tider.

 

Jeg har egentlig bare ett tips til deg. Frys kontoen din.

 

Du kommer garantert ikke til å bruke like mye tid på singleplayer spill som ett onlinespill, og hvis du vil chatte med noen så kan det kanskje være greit å gå på besøk til kompisen eller andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...