direkte Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 (endret) Link: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/PBBUTFLYM745/packard-bell-easynote Jeg skal kjøpe meg en ny pc, og lurer på om denne pcen er grei nok for meg. Jeg skal bruke pcen til musikk, film og surfing. Jeg ser at den er billigeren enn mange andre pcer med 4 gb minne og 500 gb harddisk. Er den noe dårligere enn andre pcer fordi? Er det en gammel og dårlig modell siden den er billigere, eller er det bare et bra kupp? Er Packard Bell et bra merke? Endret 6. april 2010 av direkte
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Innmaten ser helt grei ut den, og det er tilsynelatende billig i forhold til hva du får av utstyr. Prosessoren er veldig middels, skjermkortet er litt under middels. Til den bruken du beskriver så tror jeg ikke du gjør noe dårlig kjøp her.
direkte Skrevet 6. april 2010 Forfatter Skrevet 6. april 2010 Hvilke ulemper får jeg med dårlig skjermkort og prosessor? Jobber pcen tregt?
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Altså de er jo ikke dårlige som sådan og til vanlig bruk slik du forespeiler så vil denne maskinen funke helt fint. Jeg vil tippe at en tilsvarende maskin fra Asus nok vil ligge på mellom 5-6000kr så noe dårlig kjøp er det heller ikke.
vesleengen Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Ja den har bra med HDD og RAM, men den har en ganske treig CPU, på bare 1,3Hz Packard Bell, ellers kjent som Packard HELL har i mange år vert kjent som blant det dårligste merket. De har tatt seg litt opp det siste året etter at de ble kjøpt opp av Acer, men de har enda en lang vei igjen. Selv hadde jeg nok lagt inn 1000kr til for å få noe med litt mer CPU
vesleengen Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Altså de er jo ikke dårlige som sådan og til vanlig bruk slik du forespeiler så vil denne maskinen funke helt fint. Jeg vil tippe at en tilsvarende maskin fra Asus nok vil ligge på mellom 5-6000kr så noe dårlig kjøp er det heller ikke. 5-6000 er vel litt å ta i? Denne maskina har bare fått masse RAM og HDD fordi det er det folk uten kunnskap ser på, de har ikke peil på det å sette seg inn i grafikk og CPU kraft. Ergo de monterer i en CPU som knapt er kraftigere enn en ATOM CPU, fordi de regner med at den selger på grunnlag av lite kunnskap hos kunde Skal du dog ha en annen maskin med 500GB HDD så må du opp på 5000kr ja, men da har man også langt kraftigere CPU
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 (endret) Nei, 5-6000 er ikke å ta i. At Asus lager en modell med SU4100 prosessor er å ta i. Acer derimot har en med SU4100 og GMA4500MHD grafikk i Timeline serien og den koster 5000kr på Komplett. SU4100 har også 2 kjerner kontra de fleste Atom'er som kun har en.(Atom 330 har 2) Som du også nevner så har Packard litt frynsete rykte og jeg vil heller ikke direkt oppfordre til kjøp av denne maskinen. Men du finner nok ingen annen maskin med tilsvarende spesifikasjon til denne prisen så du får gjøre deg opp en mening om det er verdt å sjanse på. Endret 6. april 2010 av vidarkri
BigBirdy Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Dette fant jeg på nettet om laptoppen. Original text: "Packard Bell Easynote" ...55 translations later we get: "Pakkard a solid"
vesleengen Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Nei, 5-6000 er ikke å ta i. At Asus lager en modell med SU4100 prosessor er å ta i. Acer derimot har en med SU4100 og GMA4500MHD grafikk i Timeline serien og den koster 5000kr på Komplett. SU4100 har også 2 kjerner kontra de fleste Atom'er som kun har en.(Atom 330 har 2) Som du også nevner så har Packard litt frynsete rykte og jeg vil heller ikke direkt oppfordre til kjøp av denne maskinen. Men du finner nok ingen annen maskin med tilsvarende spesifikasjon til denne prisen så du får gjøre deg opp en mening om det er verdt å sjanse på. Nå tenkte ikke jeg på laptoper med SU CPU, men heller noe ala T4200 2GHz eller noe.. SU CPUene er jo så sykt overpriset også
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 For å gjøre forvirringen komplett så legger jeg ut denne linken til en test hvor maskinen faktisk får knakende god kritikk. 88% score på den siten er sjeldent. Test PB EasyNote Butterfly s Notebook
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Nei, 5-6000 er ikke å ta i. At Asus lager en modell med SU4100 prosessor er å ta i. Acer derimot har en med SU4100 og GMA4500MHD grafikk i Timeline serien og den koster 5000kr på Komplett. SU4100 har også 2 kjerner kontra de fleste Atom'er som kun har en.(Atom 330 har 2) Som du også nevner så har Packard litt frynsete rykte og jeg vil heller ikke direkt oppfordre til kjøp av denne maskinen. Men du finner nok ingen annen maskin med tilsvarende spesifikasjon til denne prisen så du får gjøre deg opp en mening om det er verdt å sjanse på. Nå tenkte ikke jeg på laptoper med SU CPU, men heller noe ala T4200 2GHz eller noe.. SU CPUene er jo så sykt overpriset også Jeg skjønner godt hva du tenker men nå er det ikke jeg som trenger den forklaringen heller.
vesleengen Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 For å gjøre forvirringen komplett så legger jeg ut denne linken til en test hvor maskinen faktisk får knakende god kritikk. 88% score på den siten er sjeldent. Test PB EasyNote Butterfly s Notebook Nå er ikke det helt den samme maskina, men close enough.. Egentlig ganske imponerende resultat...
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Ja, det var imponerende. PB har fått flere bra reviews den siste tiden. Men diskusjonstråden rundt TJ75 viser jo at de ikke er helt uproblematiske.
pirium Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Jeg opprettet en tråd angående samme laptop som TS for et par dager siden. Jeg kjøpte to slike i dag, en til meg og en til dama. Sitter med pc'en i fanget nå, førsteinntrykket er meget bra. Det finnes fordeler og ulemper med det meste, fordelen med prosessoren som står i denne pc'en er meget lavt strømforbruk. Ulempen er at den er svakere enn mange (mer strøm-tørste) prosessorer til samme pris. Jeg har i skrivende stund 8t og 12min resterende batteritid.(Tas med en klype salt, da det avhenger av bruken i øyeblikket man sjekker). Pc'en blir heller ikke ubehagelig varm, etter flere timers bruk med installering av Windows, fjerning av masse bloatware osv.føles oversiden kjølig, undersiden er kun lunken. Jeg har "stresstestet" litt, det er ingen problem å spille av to filmer samtidig, mens man i tillegg har 4-5 nettvinduer oppe. Man må ta produktet for det det er, jeg kjøpte denne for å bruke som surfe-pc, ikke tunge oppgaver. Prioriterer man batteritid og varmeutvikling over maksimalt med krefter for prisen, er dette i mine øyne et godt kjøp. Samme pc koster 5495 hos Elkjop.no, tilsvarende Acer koster 5500-6500 etter det jeg har sett.
direkte Skrevet 7. april 2010 Forfatter Skrevet 7. april 2010 Hvor mange Hz bør det være på pcen jeg kjøper? Vil denne pcen være treg når det er så lite?
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Til vanlig surfing, film og officebruk så vil den være mer enn kjapp nok. Klokkefrekvens er viktigere til spill og tyngre bruk. Skal du spille så bør du helst over 2Ghz og 2 kjerner.Jo høyere jo bedre er vel egentlig greit til spill. Du må også opp på en annen klasse skjermkort. Som Pirium skriver så klarer han på sin maskin å kjøre 2 filmer samtidig med 4-5 åpne browservinduer, noe som borger for at denne maskinen holder i massesvis til normal bruk slik du er ute etter. Prismessig så ligger denne maskinen på samme nivå som mange bærbare med Atom prosessorer, så at det er et bra kjøp er det liten tvil om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå