Gå til innhold

Nytt Iphone-OS straks


Anbefalte innlegg

Ring meg når de har fått fiksa iTunes :thumbup:

Sorry, kan ikke ringe deg for 5 år siden. iTunes funker fortsatt helt fint, bruker det omtrent hver dag og har ingen problem med det :p

 

Helt uening :dontgetit:

 

Det burde være drag and drop på iPhone iPod. Et valg mellom det og sunkronisere med iTunes. iTunes er TREGT! Og det skal absolutt ha all min musikk i en egen mappe, hvis den ikke får lov til det, blir feks ikke taggene mine lagret i musikk fila :hmm:

 

 

EDIT: Disse iPhone kranglene er så festlige :D

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes heldigvis andre alternativer enn iTunes for å overføre musikk til iPhone, blant annet MediaMonkey. Det er spesielt nyttig for de med et musikkbibliotek bestående av FLAC siden MM kan transkode filer on-the-fly når man overfører musikk til iPhone/iPod.

 

Om man bruker Windows er iTunes helt klart en av de største ulempene med å eie iPhone, det eneste jeg bruker programmet til nå er oppdatering og backup.

Lenke til kommentar

Jeg tenker egentlig litt motsatt.

Det skal veldig mye til for at jeg kommer til å jailbreake telefonen min. Full multitasking er vel det eneste jeg eventuelt ville jailbreaket for, men slik bruken min er pr. i dag er ikke behovet helt der.

Mulig det forandrer seg hvis/når det kommer fra Apple, vi får se :)

Lenke til kommentar

Hva tenkter dere med jailbreak? Hva skal til for at dere fjernet det?

 

Jeg har ingen iPod lengre, men føler jeg kan nok til å si hva jeg mener :)

 

Apple måtte ha tillat MANGE flere programmer i appstore, muligheten for themes, multitasking og mer som jeg helt sikkert har glemt :p

 

SB setting, temaer, backgrounder og emulatorer (GB, GBC osv) var noe jeg brukte MYE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ring meg når de har fått fiksa iTunes :thumbup:

Sorry, kan ikke ringe deg for 5 år siden. iTunes funker fortsatt helt fint, bruker det omtrent hver dag og har ingen problem med det :p

 

Helt uening :dontgetit:

 

Det burde være drag and drop på iPhone iPod. Et valg mellom det og sunkronisere med iTunes. iTunes er TREGT! Og det skal absolutt ha all min musikk i en egen mappe, hvis den ikke får lov til det, blir feks ikke taggene mine lagret i musikk fila :hmm:

 

 

EDIT: Disse iPhone kranglene er så festlige :D

 

 

Finnes overføringsprogrammer til iPhone som kan liggepå iPhonen og kjøres rett fra den på hvilken som helst Windows PC uten å gå om iTunes. Men det er forøvirg en veldig godt grunn til at iTunes eksisterer, dog er det en teknisk grunn, som forklarer hvorfor så mange anti-Apple fanboys klager på det hele tiden...intelligensnivåen på slike folk hittil i tråden har ikke akkurat vært noe å skryte over.

 

Først og fremst, biblioteksfil. iTunes oppdaterer biblioteksfila på iPhone slik at telefonen er klar over hva som ligger der. Alle MP3 spillere gjør det samme, men de fleste må rebuilde fila etter diconnect. Legger du til drag&drop, selv kun som et valg, må du inkludere det. Det er mulig, men krever ekstra styr, og med tanke på hvor liten prosent som avstår fra iPod/IPhone KUN pga mangel på d&d, ikke en finansielt logisk løsning.

 

Hovedgrunnen til at iTunes eksisterer i første omgang, er samme grunn som at Microsoft sin Zune bruker egen software. iTunes gjør så mye mer enn det normale musikksynceprogrammer gjør, så det er fysisk umulig å IKKE ha egen software. Den tar backup av hele telefonen, sender data til nike+, syncer kontakter/notater etc, sorterer videoer etter ikke-standard tagger (video tagging har ingen reelle standarder, noe som er grunnen til at ingen andre gjør det), syncer podcaster inkl avspilllingstid og sletting av spilte filer, syncer programmer etc. Noe av dette kunne blitt gjort over nettet, men iTunes er i utgangspunktet for iPoder, som ikke kan det. Backup, videosync, podcastsync og programsync er også ikke-standard funksjoner som krever USB tilkobling. Hva skjer hvis du mister en iPhone? Absolutt alt som var på den ligger backet opp i iTunes. Kjøper du en ny iPhone og synker med backupen, blir den identisk til den gamle - alt fra programmer til innstillinger. HVa skjer hvis du mister en Android mobil, eller må flashe OSet (usikker på om det er slik for alle Android dingser at OS update sletter installerte programmer)? Alt er borte og må legges inn på nytt. Manuelt.

 

Ja, det kan hende noen ikke bruker disse funksjonene, men se det fra Apple (eller Microsoft Zune) sin side: Du har en sak på markedet med såpass avanserte funksjoner at du MÅ ha egen software uansett. Andelen av potensielle kjøpere som helst vil slippe er X, mens andelen av folk som nekter å kjøpe av den ene grunnen alene er en bitteliten andel av X. Introdusering av sekundærsoftware koster penger, tid, ekstra implementeringer for å omgå problemer (som biblioteksfilen), samt den forvirringen det skaper ved å ha to forskjellige måter å overføre filer, hvor den ene ikke klarer en del funksjoner. Det er folk her i verden som lurer på hvor "any key" er hen, og det er enda flere av dem som ikke skjønner forskjeller i overføringsprotokoll og hvorfor de ikke får X til å fungerer når de bruker den og den metoden.

 

Du har også det faktum at da Palm Pre kom støttet den iTunes, og Apple blokkerte dette fordi det var deres software og Palm ikke hadde tillatelse til å bruke den. MEN, det er haugevis av store og små softwareløsninger som kan synce med iPhone der ut, som hopper over alle ekstrafunksjonene og kun syncer musikk etc. Apple har aldri gått på disse, og de får drive i fred. Jeg tipper kanskje vilt, men det er vel kanskje en mulighet for at Apple lar disse være slik at det skal være en mulighet for folk som vil bruke det, uten at de selv må ha support fordi det forvirrer folk.

 

I en perfekt verden ville iPhone ha d&d som en mulighet uten at det forvirret folk eller skapte andre problemer, men vi lever i en verden hvor selskaper er styrt av økonomiske logiske beslutninger, og gitt alt det her så forstår jeg hvorfor iTunes er i bruk.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Finnes overføringsprogrammer til iPhone som kan liggepå iPhonen og kjøres rett fra den på hvilken som helst Windows PC uten å gå om iTunes. Men det er forøvirg en veldig godt grunn til at iTunes eksisterer, dog er det en teknisk grunn, som forklarer hvorfor så mange anti-Apple fanboys klager på det hele tiden...intelligensnivåen på slike folk hittil i tråden har ikke akkurat vært noe å skryte over.

 

 

(.....)

 

 

 

Fin post Captain Ø! Er rimelig sikker på at ganske mange forumlesere fikk seg en liten aha-opplevelse om de tok seg tid til å leste igjennom alt :) (Noe alle de som har trollet i denne tråden tidligere burde gjøre!)

 

For å gå litt mer OT er jeg en av dem som gleder meg til å høre hva OS 4.0 kan by på. Min 3GS er pr idag Jailbreaket siden jeg bruker Spotify mye når jeg er på farten. Om OS 4.0 lar meg kjøre tredjeparts applikasjoner "lovlig" ryker Jailbreaken rett ut. En oppfrisking av Home Screen hadde heller ikke vært å forakte, men det er ikke en avgjørende faktor.

 

Denne stadige forbedringen av iPhone OS mener jeg er nettopp en av styrkene det har. Selv om det ikke ikke alltid kan virke slik hører nok Apple på brukerne sine, sider som Please fix the iPhone er nok bookmarket hos flere utviklere hos Apple. Den stadige oppdateringen holder brukerne interessert og skaper masse rykter, diskusjoner, forventninger som igjen = gratis PR.

 

 

For å senke "halleluja-nivået" i denne posten litt: iPhone er det eneste Apple produktet jeg har, sverger ellers til PC med Windows. Det var bare ett eller annet med iPhone som fenget meg tilbake i 2007...

 

 

 

Er det grunn til å tro at ny iPhone kommer snart også? Driver å vurderer det som min neste telefon, men vil heller vente om en ny er rett rundt hjørnet.

 

Det er ventet at Apple lanserer en ny modell i Juni. Samme prosedyre som i 2009 med andre ord :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men jeg syntes utvalget uansett er så bra at det ikke er noe savn for meg. Har timesvis - dagesvis - med underholdning med spillene jeg har nå. Mario vil aldri komme skikkelig til andre devicer enn de fra Nintendo siden de eier alt som har med det. Et moderne Mario-spill (slikt som det nyeste på Wii) ville vært heftig og en gedigen hit, men det vil aldri skje. :(

 

Kan jo snu mynten og spørre hvor mange spill det er tilgjengelig på platformer som Android og Windows Mobile sammenlignet med Iphone OS.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...