Gå til innhold

Nytt Iphone-OS straks


Anbefalte innlegg

Rasshølet mitt rykker til hver gang jeg ser iPhone skrives Iphone. <snip>

Lo så godt når jeg leste det at jeg bare måtte:

Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone, Iphone..

Sitter du urolig nå..? :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører på nettradio mens jeg surfer, eller bruker andre programmer som f.eks Navigon. Og nei, jeg har ikke jailbreaket min 3GS.

Man kan også bruke iPodfunksjonen mens man bruker andre programmer.

 

Uansett håper jeg de åpner for valgbar multitasking som vil la meg bruke f.eks f.eks Spotify også i bakgrunnen :)

Lenke til kommentar

Alle Apple-fans blir å gå av veggene om man kan spille musikk mens man er på nettet. Så Apple behøver ikke gjøre noe mer enn det nesten :)

Alle Apple-fans har "gått av veggene" siden 2007 da, siden de faktisk har kunnet spille musikk mens de "er på nettet" med Safari, Mail eller whatever, helt siden første versjon av iPhone kom på markedet. Ja, du har grunn til å være flau, for der dreit du på draget :p

Lenke til kommentar

Alle Apple-fans blir å gå av veggene om man kan spille musikk mens man er på nettet. Så Apple behøver ikke gjøre noe mer enn det nesten :)

Alle Apple-fans har "gått av veggene" siden 2007 da, siden de faktisk har kunnet spille musikk mens de "er på nettet" med Safari, Mail eller whatever, helt siden første versjon av iPhone kom på markedet. Ja, du har grunn til å være flau, for der dreit du på draget :p

 

Med Spotify også?

Lenke til kommentar

The point exactly. "Dumme" og smarte telefoner har kunnet multitaske i flere år, lenge før iphone i det hele tatt kom på markedet. Og nå kommer det trolig som en diger kunngjøring at iphone skal revolusjoneres med denne geniale funksjonen... Android tilbød multitasking fra dag 1, iphone os trenger minst fire utgivelser før noe sånt blir mulig.

Lenke til kommentar

iPhone multitasker helt fint i dag, men Apple tillater ikke tredjepartsprogrammer å multitaske enda. Det åpnes det muligens for i neste oppdatering.

 

Android sliter med at programmer fortsetter i bakgrunnen, og man må laste ned et tredjeparts program for å kunne avslutte dem.

Dette fører til ræva batteritid, og man får følesen av å "gå fra kontakt til kontakt"

 

http://www.amobil.no/artikler/htc_legend/75599/2

Lenke til kommentar

iPhone multitasker helt fint i dag, men Apple tillater ikke tredjepartsprogrammer å multitaske enda. Det åpnes det muligens for i neste oppdatering.

 

Android sliter med at programmer fortsetter i bakgrunnen, og man må laste ned et tredjeparts program for å kunne avslutte dem.

Dette fører til ræva batteritid, og man får følesen av å "gå fra kontakt til kontakt"

 

http://www.amobil.no/artikler/htc_legend/75599/2

er vel sikkert noe live-oppdateringsgreier av nyhetsprogrammer o.l. du kan sette til manuell oppdatering istedet, har jeg hørt. var en som fikk 2 dager med mye bruk ut av telefonen og. husker ikke hvilken nettside, så er ikke sikker før jeg får min Desire om ikke lenge.

 

så apple skal ha mange ess i ermet med Iphone ( ;P ) OS 4.0? for min del har de aldri hatt noen spesielt store ess, virker bare som en designtelefon med masse nedlastbare spill. sikkert grei brukervennlighet og.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er litt festlig å se så mange Android fanboys i en kommentartråd for en artikkel som ikke har noe som helst med Android å gjøre. Er dere virkelig så usikre på mobilvalget at dere føler dere må spamme ned andre sine nyheter? Spesielt festlig er folk som Jimbolaia Jones, som tydeligvis aldri har brukt en iPhone, siden han gjentatte ganger bringer frem musikk og nettsurfing - to ting som har vært mulig å multitaske på iPhone i årevis.

 

Enda festligere er det at alle tullingene prøver å sammenlikne telefoner i det hele tatt. Jeg har hatt begge deler, og de er så forskjellig at det blir som å sammenlikne et helikopter med en båt. Androidtelefoner har alltid hatt bedre hardware enn det som er på iPhone, og iPhone har alltid hatt både mer stabilt og brukervennlig OS og større bredde på programbasen. Jeg har iPhone nå, men jeg gidder da ikke sitte i Android delen av forumet og spamme, selv om jeg faktisk kunne gjort det uten å gjøre grove feil i hva jeg argumenterer med. Å skrike "min har bedre software" og "min har bedre hardware" på tversav et forum blir like nytteløst som å skrike "min kan fly" og "min flyter" i en heli/båtdiskusjon. Enten legger du mer vekt på det ene, eller så legger du mer vekt på det andre. Hva man legger mest vekt på er da for svarte helt individuelt, så jeg skjønner ikke hvordan noen tilsynelatende intelligente mennesker klarer å krangle på noe som er så opp til hver enkelt. Den dagen Det kommer en Android telefon eller en iPhone som er empirisk bevist bedre enn den andre på absolutt alle punkter så kan dere krangle, men det her blir bare for dumt. Hva blir det neste? Krangle om hvilken farge som er finset? HVem sin favorittmat som smaker best? Huff...

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Captain, greia er at Iphone glorifiseres noe så grenseløst av fanboys selv om den har vært underlegen de fleste andre telefoner siden den ble lansert. Og dens mangler har blitt forsvart med nebb og klør av brukere som i alle andre sammenhenger hadde hudflettet det aktuelle produktet for lignende feil. Alt bare fordi det er Apple, ser pent (kjedelig) ut og er sååååå bra lzm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

iPhone satta ny norgesrekord i brukertilfredshet nylig, av mobiltelefoner var det kun HTC som fikk såpass som halvparten så mange poeng. Det er tydelig at de gjør noe riktig. Hvis det irriterer deg så grenseløst at folk er fornøyd med en telefon som du selv ikke under noen omstendighet er tvunget til å se på, ta på, eller lese om- da får du søke profesjonell hjelp. Det kan da for svarte ikke spille noen rolle for deg hva andre folk mener om et produkt? Det er da bare å kjøpe noe annet.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Nå er jo faktisk ikke iPhone særlig underlegen noen. På noen områder er iPhone dårlige, andre er den bedre. Manglene er det vel ingen fornuftige folk som forsvarer uansett ^^ Multitaskingen er ikke der, synd. Det er sinnsykt lett å bruke telefonen til alt mulig på en snedig måte, det er i grunn derfor jeg har den. Har vært borti både WinMobile(6.5) og Android (som absolutt har mye potensiale), men atm gjør iPhone OS en bedre jobb med flyten. Jeg bruker hele tiden mail, interwebs, task managment, rss, musikk, IM osv om hverandre og flyten i disse programmene sammen med OS'et gjør at produktiviteten ikke går ned slik den har gjort med WinMob og Android. Men pur MT vil flyten bli så god at jeg ikke kommer til å skaffe meg ny tlf på en god stund =)Jaja, man bruker uansett det som passer en selv best. Atm passer iPhone meg best, ikke fordi jeg er særlig glad i være låst - den delen kunne jeg vært foruten - men fordi flyten er epix. Savner dog køddinga med WinMo fra xda-develeopers :D

Lenke til kommentar

Captain, greia er at Iphone glorifiseres noe så grenseløst av fanboys selv om den har vært underlegen de fleste andre telefoner siden den ble lansert. Og dens mangler har blitt forsvart med nebb og klør av brukere som i alle andre sammenhenger hadde hudflettet det aktuelle produktet for lignende feil. Alt bare fordi det er Apple, ser pent (kjedelig) ut og er sååååå bra lzm.

Tror du må være en av disse som lider av kollektivt hukommelsestap om hvor bedritne mobiltelefoner og deres OS var før iPhone kom og røsket opp i hele markedet. Mobilgiganter som Nokia ble tatt fullstendig på senga, og har tapt markedsandeler så det suser siden den gang. På et par år ble Apple større enn HTC i mobilmarkedet. Dette er hva HTC lanserte samtidig som iPhone kom sommeren 2007, og det er ikke mye å skryte av: http://reviews.cnet.com/smartphones/htc-touch-unlocked/4505-6452_7-32465595.html#cnetReview

:p

Det finnes ingen produkt som ikke har mangler i noens øyne. Selv er jeg mer opptatt av mulighetene som interesserer meg, enn "mangler" som ikke interesserer meg- som f.eks det opphypede Spotify, som jeg uansett ikke kommer til å bruke. Gidder da heller ikke å spamme WinMo- og Android-tråder om hvor fortreffelig jeg synes mitt valg er og hvor elendige jeg synes deres valg er. Jeg vet hva som er bra for meg, du vet muligens hva som er bra for deg, hvorfor ikke la det være med det uten å slenge drit om andres valg.

Lenke til kommentar

iPhone multitasker helt fint i dag, men Apple tillater ikke tredjepartsprogrammer å multitaske enda. Det åpnes det muligens for i neste oppdatering.

Gjør den virkelig det? Sist jeg hadde en Iphone i hånda kunne jeg ikke surfe nettet mens jeg satt i en samtale.

Hvis jeg ikke tar feil så er den eneste form for "multitasking" den har er at musikk kan spilles av i bakgrunnen.

 

Android sliter med at programmer fortsetter i bakgrunnen, og man må laste ned et tredjeparts program for å kunne avslutte dem.

Dette fører til ræva batteritid, og man får følesen av å "gå fra kontakt til kontakt"

 

http://www.amobil.no/artikler/htc_legend/75599/2

Dette er ikke et problem i det hele tatt. Les litt om hvordan multitaskingen fungerer på Android.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

iPhone multitasker helt fint i dag, men Apple tillater ikke tredjepartsprogrammer å multitaske enda. Det åpnes det muligens for i neste oppdatering.

Gjør den virkelig det? Sist jeg hadde en Iphone i hånda kunne jeg ikke surfe nettet mens jeg satt i en samtale.

Hvis jeg ikke tar feil så er den eneste form for "multitasking" den har er at musikk kan spilles av i bakgrunnen.

 

 

Slik mener du?

 

samtale.jpg

 

Det bildet ble forøvrig overført med Dropbox til iPhone, et godt eksempel på hvor jeg personlig bruker iPhone- den får software mye raskere enn Android, som fikk Dropbox for et par uker siden.

 

Du tar som sagt veldig feil. Mailprogrammet kjører i bakgrunn, det samme gjør samtaler, Nike+, internett deling, iTunes og app store nedlastinger etc- alle inlkluderte programmer. Riktignok får du ikke kjørt spotify i bakgrunn, det kan være irriterende for noen, men personlig har jeg aldri hatt bruk for å multitaske annet enn det som allerede går an. Den har tross alt bare én skjerm, og med push notifications til ting som IM og autosave når man går ut av programmer så bryr det meg pent lite om den legger ting i bakgrunn eller går inn og ut av programmene.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...