Gå til innhold

Hvordan fjerne fett fra mage på mest effektiv måte?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en gutt på 18, og har bestemt meg for å fjerne litt fett fra magen. Jeg er ikke overvektig, men det har bare lagt seg et ekstra lag i det siste pga mye spising og lite aktivitet.

 

Hva er den mest effektive måten å gjøre dette på? Gå, jogge, spurte, magestyrke? Eller en kombinasjon av disse? Magestyrke før eller etter løping? Korte eller lange økter? Trener styrke på treningsstudio, så dette vil forgår innendørs. Begynner ute når det blir litt varmere :)

 

Har selvfølgelig planer om å legge om spisevanene litt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ikke ligger paa et "tidsskjema" og bare har som maal aa gaa ned litt i fettprosent over tid, trenger man ikke etter min mening aa vaere saa altfor noeye med aa telle kalorier osv. Man kommer langt om man tenker litt paa hva man spiser og ikke spiser seg stapp mett til hvert maaltid.

Lenke til kommentar

Jeg henger meg også på denne tråden : )

 

Jeg vil også fjerne litt fett fra magen, har liksom en sånn liten fett klump under navlen :/ også vil jeg jeg trene meg sterkere i armer sånn at jeg kan ta chin ups og push ups , for det er helt utenfor min rekkevidde mildt sagt. Kondis trening er også en ting jeg vil ha hjelp til og hvordan man kan få litt motivasjon. Jeg er ikke kraftig på noen måte, jeg er helt normal , men jeg er svak i armene. Jeg vil trene kondis , mage og armer og bryst tror noen at de kan være snill å lage et lite program for meg så er dere snille? :)

 

Thomas

Lenke til kommentar

All trening hjelper da det brenner kalorier. Folk pleier å si at kardio er veien å gå om en ønsker å brenne vekk på kroppen. Kardio pluss et godt kosthold. Jeg er dog av den oppfatning at styrketrening er minst like viktig, da styrketreningen øker grunnforbrenningen din (større muskler=større energibehov), kontra kardio som omtrent bare brenner kalorier der og da. Så blir du kanskje ekstra sulten etter joggeturen også, og spiser mer mat enn du normalt ville gjort, og er like langt.

 

Men dette er det helt sikkert andre enn meg som kan svare på.

Lenke til kommentar

Styrketrening og et høyt inntak av proteiner er viktig for å beholde muskelmasse når du ligger i kaloriunderskudd. Om du ikke har den muskelmassen fra før av, så er vel kanskje ikke styrketrening like nøye. Men du vil se spinkel ut uten noen muskler, når alt fettet er borte.

 

Vil du "fjerne fett fra magen" som du sier, så er kostholdet ditt helt klart det viktigste. Kardio kan du gjøre i tillegg, som får det hele til å gå fortere.

Lenke til kommentar

For å gå ned i vekt:

- Kardio trening

- Karbo underskudd

 

For å beholde vekten men endre fett/muskel fordelingen:

- Stryketrening

- Proteinoverskudd

 

For å gå opp i vekt, både muskel og fett:

- Styrketrening

- Litt Kardio for kondisjon

- Karbooverskudd

- Proteinoverskudd

 

Selv trener jeg styrke 3 ganger i uken, økter på mellom 1 og 2 timer.

Kjører fullkropp hver gang (knebøy/markløft/biceps/tricepts/bryst/rygg/mage/skuldre)

Sliter med å gå opp i vekt fordi jeg ikke spiser nok. Da er jeg 88kg på tom mage og 183cm høy.

For program sjekk ut RYP (release your potential)

 

Om du er ute etter den mest effektive måten å miste vekt på så bør du sjekke ut Gerilja-Kardio. 4min oppvarming, 20sec spurt, 10 sec "hvile" med 8 repetisjoner (totalt 4 min), og så 4 min nedtrapping med lett jogg.

 

de 20 sec med spurt skal være 150%, max, alt du har. Dette er et SYKT hardt opplegg men gir vistnok supert resultat! Vær forberedt på at økten ender med at du ligger på bakken og gisper etter luft i en pøl av svette og muligens oppkast :)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...