Gå til innhold

Android 2.1 til Spica klar i NPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterte min Spica for rundt 3 timer siden, den var låst til Telenor.

Selve oppdateringen gikk utrolig greit for seg, men desverre er det noe merkelig med widgetene etter den var oppdatert.

De nekter å stå på linje med normale apps slik de gjorde før oppdateringen.

Det går bare 3 widgets i høyden på skjermen, men 4 apps. Unntaket er Samsung's egne widgets, de fungerer med 4 i høyden.

 

 

Dette merker jeg også. Virker som widgets nå tar mye mer "løs plass". Dvs at en widget som tidligere var 1 i høyden nå er to i høyde fordi det er 0,5 høyde med ingenting på hver side av ikonet. Totalt idiotisk. Ja, man kan nå ha inntil 9 homescreens mot tidligere 3, men FAEN da? Vurderer å stoppe Touchwiz-UI'et for å gå tilbake til plain android...

Lenke til kommentar

Fiksa 2.1 på Spicaen min i forrige uke. Funka fint.

Men... Jeg trodde det skulle gi støtte for "multi touch", altså at du kan bruke flere fingre på skjermen samtidig? Har jeg lest feil, eller er det bare jeg som er for dum til å finne ut åssen jeg aktiverer det?

Lenke til kommentar

Nå funker NPS slik at den finner telefonen, men beskjeden "Kan ikke koble til serveren. Oppdateringen kan ikke fortsette". Har Windows 7 32-bit, noe med det å gjøre? Andre som har oppdatert via Windows 7 med suksess? Lastet akkurat ned den nyeste NPS fra Samsung's offisielle nettside

Lenke til kommentar

Pc studio finner ikke mobilen min engang, ennå jeg har huket av masselagring osv

 

Mobilen skal stå i USB-debuggingmodus. Husk å ta ut SIM og Micro-SD før du oppdaterer. NPS har ikke funnet Spica-en min en eneste gang før de la ut denne på den offisielle Samsung-siden: "New_PC_Studio_AD1.exe". Tror ikke Windows 7 blir støttet før ut på sommeren, så jeg skal installere XP på den bærbare i dag, og prøve å oppdatere via den. Skal gi tilbakemelding om det går, om det ønskes. Her er nedlastingslinken til den versjonen som finner telefonen hos meg: http://support-sena.samsung.com/content_services/software/New_PC_Studio_AD1.exe

 

Om du har en annen versjon av NPS, avinstaller den og gå innpå 'C:\Programfiler', og slett hele Samsung-mappen, for når du avinstallerer den gamle versjonen ligger driverne fortsatt igjen, og den nye installasjonen tar i bruk de gamle driverne isteden for å installere de nye. Håper noen kan ta i bruk noen av tipsene mine :)

 

Edit: Om du skal ta backup, bruk MobileBackup, som du får fra Market Place. Den tar backup av kalender, kontakter, SMS og anropslogg Fungerte veldig fint hos meg når jeg tilbakestilte mobilen til fabrikkinnstillingene. Om du vil ha kontaktene over til SIM, bruker du en app som heter Contact2SIM. Jeg fant ikke den ved å søke på app-navnet, men jeg søkte på SIM, og bladde nedover og fant den.

 

Ny oppdatering: Spurte Samsung om hvorfor jeg får beskjed: "Kan ikke koble til serveren. Oppdateringen kan ikke fortsette."

 

Her er svaret: "Uppdateringsservern kan vid vissa tillfällen ligga nere pga underhålleller mycket trafik. Vänligen försök då igen vid ett senare tillfälle.". Synes egentlig ikke at dette er et godt nok svar på hvorfor oppdateringen feiler 24/7. Har nå testet på Vista 32-bit, men får samme beskjed der også, helt identisk til Windows 7.

Endret av TheKent
Lenke til kommentar

Fra androidforums.com :

"I've gone back to i570EXXJD4. Too many small problems with i570EXXJE. Kept dropping GPRS, and GPS. GTalk would open and then close, and all my APN settings were lost again after I powered off/on my phone.

 

I didn't notice any speed improvements over JD4."

 

Tror jeg drøyer med å oppgradere til jeg leser noe annet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...