Gå til innhold

Android 2.1 til Spica klar i NPS


Anbefalte innlegg

Fikk dette til svar av samsung idag

Hei

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

Det er kommet ut en opdatering for Android versjon 2.1 for ikke

operatørs låste modeller. Opdatering for operatørslåste telefoner er

ventet i uke 19.

Det som du trenger når du skal opdatere, er rett version av PC Studio,

den finner du via oppdateringssiden:

Sender med en fil hvor du finner riktig programvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen som har fått oppgradert til 2.1 sjekke hvilken firmware versjon de har endt opp med! (spørsmålstegnet funker ikke på tastaturet mitt).

 

Jeg har oppgradert med ODIN og slo meg til ro med I570EXXJCE, prøvde først I570EXXJCF, men da opplevde jeg dårlig 3G funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Tittelen på tråden er litt misvisende; for norske utgaver er ihvertfall ikke dette mulig enda ;)

 

Vel jeg kjøpte telefonen på elkjøp uten abb. før jul, bor i Norge og brukte NPS for å oppgradere til 2.1 og har siden brukt denne uten noen problemer. Hvorfor Samsung ikke selv vet når oppgraderingen deres slippes i Norge kan du jo spørre om. Mulig det har noe å si om telefonen er opperatørlåst eller ikke.

 

Har samme FW-versjon som Hazzie88.

Lenke til kommentar

HERREGUD FOR ET STYR! Annbefaler alle som plages som faen med denne dritten å bare flashe med hjelp av ODIN som dere kan lese lengre opp i forumet.. Har nå prøvd Windows 7 x64 på 2 pcer, windows vista x32 og sist men ikke minst, Windows XP sp3, alle med NPS av ulike versjoner. Lykken fant jeg da jeg prøvde ODIN på en 3år gammel Windows XP maskin. Innstallerte NPS med driverne først, så lastet jeg ned 2.1 I570EXXJCF fra http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungandroidi5700.htm og fulgte instruksene til larsg. Fungerte på første forsøk! Er så lykkelig!

Lenke til kommentar

Da kan Android 2.1 endelig lastes ned via New PC Studio til Samsung galaxy spica.

 

Jeg har akkurat gjort det, men ikke helt uten problemer.

Min løsning ble følgende:

Hadde problemer med at oppdateringen ikke ville lastes inn på telefonen når den var lastet ned på maskinen. Det jeg gjorde var å gjenopprette fabrikkinnstillinger på telefonen, så lastet jeg ned oppdateringen gjennom NPS når oppdatering da skulle begynne å lastes ned på telefonen skjedde det ingenting sto bare Samsung på mobilen og 0% i NPS. Så jeg tok ut batteriet på telefonen og satte det inn igjen. Så uten å slå på telefonen startet jeg gjenoppretting i NPS som ligger under oppdateringssiden. Etter at oppdateringen igjen var lastet ned og oppdateringen av telefonen kunne begynne slo jeg på mobilen og da klarte programmet å laste over oppdateringen. Så da var 2.1 endelig på plass.

 

Nå kan det være at det går mere knirkefritt for andre for samsung sitt New Pc Studio dritt program er ikke spesielt stabilt opp mot Spicaen.

 

Lykke til :thumbup:

 

 

 

Nå virket Netcom låst telefon og oppgradere. Men ikke knirkefritt. Etter nedlasting av ny firmware, vil den ikke laste inn oppdateringen. Måtte ta ut batteriet og gjøre slik som du over. Etter dette lastet den inn. Ustabilt av Samsung. Håper det gjør noe med det-

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Nå virket Netcom låst telefon og oppgradere. Men ikke knirkefritt. Etter nedlasting av ny firmware, vil den ikke laste inn oppdateringen. Måtte ta ut batteriet og gjøre slik som du over. Etter dette lastet den inn. Ustabilt av Samsung. Håper det gjør noe med det-

 

Bra du fikk det til. Håper Samsung fikser opp i den buggy programvaren. Eg fikk også oppgradert til 2.1 i dag, men brukte Odin.

Endret av Furious-D
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg fått oppdateringen til 2.1. Har en netcom låst telefon. Brukte nps som ligger på samsung.no Fikk melding om at en oppdatering var tilgjengelig. Prøvde fem ganger, det stod kan ikke koble til server hver gang.Tilslutt lasta den ned oppdateringen, og begynte å installere. Den stoppa etter noen prosent å sa at jeg måtte nødgjenopprette enheten. Jeg prøvde å nødgjenopprette, men ingenting funka. Det stod bare samsung oppstarts ikone på skjermen. Jeg måtte ta ut og inn batteriet. Så prøvde jeg å installere og laste ned og da var alt greitt. Det tok tre minutter å oppgradere når jeg endelig fikk det til. Det er herlig med 2.1 og jeg synes den går litt raskere i enkelte situasjoner. Det jeg lurer på er om jeg har en stable versjon eller en test versjon. Versjonsnummer for programveren er: i570EXXJC1.Fastvare versjon er: 2.1 - update 1. Kan noen si meg om dette versjonsnummeret er den nyeste oppdateringen eller en testversjon? Forresten, tror dere android 2.2 kommer til å komme til spica. Det hadde vært nice.

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg fått oppdateringen til 2.1. Har en netcom låst telefon. Brukte nps som ligger på samsung.no Fikk melding om at en oppdatering var tilgjengelig. Prøvde fem ganger, det stod kan ikke koble til server hver gang.Tilslutt lasta den ned oppdateringen, og begynte å installere. Den stoppa etter noen prosent å sa at jeg måtte nødgjenopprette enheten. Jeg prøvde å nødgjenopprette, men ingenting funka. Det stod bare samsung oppstarts ikone på skjermen. Jeg måtte ta ut og inn batteriet. Så prøvde jeg å installere og laste ned og da var alt greitt. Det tok tre minutter å oppgradere når jeg endelig fikk det til. Det er herlig med 2.1 og jeg synes den går litt raskere i enkelte situasjoner. Det jeg lurer på er om jeg har en stable versjon eller en test versjon. Versjonsnummer for programveren er: i570EXXJC1.Fastvare versjon er: 2.1 - update 1. Kan noen si meg om dette versjonsnummeret er den nyeste oppdateringen eller en testversjon? Forresten, tror dere android 2.2 kommer til å komme til spica. Det hadde vært nice.

 

Når du har oppdatert med nps fra Samsung har du fått den siste stabile versjonen ja.

Lenke til kommentar

Til dere som har brukt Odin: det har kommet nye FW: I570EXXJD4

Flasha tidligere idag og synes at touchen har blitt kraftig forbedret. Det var noe som irriterte meg endel i forrige FW. Har lest at andre synes den er kjappere også. Jeg har kun 2 timer bak meg med denne så jeg er selv ikke sikker der.

Lenke til kommentar

er så utrolig skuffet over dette opplegget, har windows 7, så jeg har ikke fått til oppdateringa.. lånte meg en pc med vista, alt funka mye bedre, drivere og alt ble lagt inn fra cd`n som fulgte med galaxy spicae`n.. fant telefonen, oppdateringa ble bekrefta, og lastet ned. tok over 10 min... så fikk jeg beskjed om at en feil hadde oppstått, måtte ta ut batteriet, og gjennoprette installasjonen.. måtte vente på at oppdateringa ble lasta ned enda en gang, så kunne jeg fortsette å oppdatere, trykket på "neste" for å overføre oppdateringa til telefonen. sto i ro på 0% i 10 min før en beskjed om at det ikke gikk kom opp.

 

Nå er jeg riktig så jæ*** lei! dårlig av samsung å ha gode telefoner, og PISSELENDIG programvare!

 

hadde i rett usb mondus, ikke i simkort, oppladet telefon, bla bla bla!

 

kjempeergelig..

 

har en som er låst til telenor, for en stund siden var ikke det noe oppdatering til den, så regner med den er kommet når pc-suite sier at det er en oppdatering klar eller om jeg må vente enda lengre?

 

Tips? tricks? :roll:

Endret av lekelars
Lenke til kommentar

Oppdaterte min Spica for rundt 3 timer siden, den var låst til Telenor.

Selve oppdateringen gikk utrolig greit for seg, men desverre er det noe merkelig med widgetene etter den var oppdatert.

De nekter å stå på linje med normale apps slik de gjorde før oppdateringen.

Det går bare 3 widgets i høyden på skjermen, men 4 apps. Unntaket er Samsung's egne widgets, de fungerer med 4 i høyden.

Endret av newalias45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...