Gå til innhold

SE HER!Forskjellen mellom S1 fotsensor og G1 GPS sensor?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

S1 er en løpesensor som registrerer bevegelsesmønsteret til foten den festes på og ut fra dette avgjør distansen du tilbakelegger. Den må dessverre kalibreres for hver person den brukes av og for ulike underlag den benyttes på. S1 festes på lissene på den ene løpeskoen. Det følger da at den kun kan benyttes til gåturer og løping.

 

G1 GPS benytter satelitter for å finne din posisjon og gir ut fra dette temmelig nøyaktig beregning av distanse tilbakelagt. Den kan vel såvidt jeg vet brukes til mulitsportformål - i praksis betyr dette både løping og sykling, kanskje svømming for den del. Den trenger ikke å kalibreres for ulike underlag den benyttes på.

 

Felles for begge sensorene er at de gir temmelig korrekte data på fart og tilbakelagt distanse.

 

I dag ville jeg selv gått for G1 GPS, men ettersom jeg har en S1 løpesensor og S775X klokke synes jeg den får holde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du bare løper får du mer ut av stride sensoren.

Jeg har RS800CX med G3 GPS, men har gått til innkjøp av S3 sensor i tillegg.

Med S3 sensor får du bla. running index i Polar Trainer 5.

 

RS800CX kan bruke både S3 og G3 samtidig.

 

Hadde jeg kjøpt alt på nytt tror jeg at jeg hadde satset på Garmin + Micoach (de skal være kompatible). Så får du stemmedrevet pulssone til musikken + GPS + Fotsensor mye billigere enn Polar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...