Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kraftig DELL laptop (lagger ingame)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Broren min har ein DELL laptop, han fikk rundt juni i fjor.

Ifrå han fekk maskino si, har han spelt ein del FPS-spel (CS 1.6, CSS, og div Steam-spel), men han slit med eit massivt FPS-problem, han har alltid lav FPS i spel, men eg har ingen aning kvifor.

 

Gutten sjølv er ikkje meir enn 12 år, så han har lite kunnskap og er ikkje så inne på forum og slikt.

 

Så.. Kva kan forutsake dette?

1. Alle driverane er korrekt installert.

2. Har prøvd å formatere.

 

Maskinen hans er noko ala detta:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/INS15456483/dell-inspiron-1545

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/INS15456490/dell-inspiron-15

 

Eg veit ikkje kas av dei da er, men ein sånn er da. Maskinen er jo forsåvidt ganske kraftig, og GOD, god nok til å spele CS i alle fall.

 

Svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du vet at det er korrekt installert?

Det høres da vitterlig ut som at den enten står i strømsparemodus, eller mangler grafikkdriver.

 

EDIT: Maskinene du linker til er dessuten langt i fra kraftige, nærmere bånnskrap egentlig, men cs burde de klare fint.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Og du vet at det er korrekt installert?

Det høres da vitterlig ut som at den enten står i strømsparemodus, eller mangler grafikkdriver.

 

EDIT: Maskinene du linker til er dessuten langt i fra kraftige, nærmere bånnskrap egentlig, men cs burde de klare fint.

 

Ja, da veit eg.

Strømsparemodus har eg aldri høyrd om, may be so. Skal sjekke opp når han er komen heim i frå ferie.

 

Hehe, ok. Kanskje dei ikkje er noko kraftige. Men ja, dei burde klara CS 1.6 som den første IBM PC'en me hadde som me kjøpte i 1997 gjorde (i Software-mode though). Men regna med den var nok så kraftig mtp. pris og regna og med at resten samsvarer med RAMen.

Lenke til kommentar

Grafikk-korttype på den første linken: ATI Mobility Radeon HD4330

Grafikk-korttype på den andre linken: Intel Integrated Graphics Media Accelerator 4500MH.

 

Meir veit ikkje eg.

Om det er verkeleg viktig, skal eg finna da ut over helgo.

 

OK. Beklager - men ser fortsatt ikkje vitsen i å kommentera at eg skreiv at PCen var kraftig. For da er den jo, iforhold til standarden i 2000 når CS 1.6 kom ut. Dvs. at den maskino burde ta CS 1.6 lett.

 

Om du ikkje har ei løysning eller liknande, istadenfor "den er ikke kraftig, den sug" o.l., ikkje ork å bry deg please.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Å det kan det så absolutt være. Intel har flere forskjellige drivere til mange av sine kort, ati har to forskjellige drivere ute i dag.

 

Som sagt, problemet her høres absolut ut som et problem med skjermkortet, og et enda større problem med hovmod.

 

Hovmod?

 

:nei:

Lenke til kommentar

Altså hvis den Inspiron har et Intel Integrated Graphics Media Accelerator 4500MH skjermkort så kan han broren din glemme å spille nesten alle spill fordi Intel ikke har peiling på grafikk kort med futt i. Hvis den laptopen har et ATI kort slik som i den andre linken, da er det andre saker vi snakker om.

 

Uansett, last ned GPU-Z for å finne ut hvilket skjermkort som er i den laptopen. Er det er ATI kort, kan drivere lastes ned fra AMD, denne linken er for Vista og Windows 7 32-bit. Er det Intel skjermkort, er rådet mitt glem alt som heter spill.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Svaret på dette spørsmålet er ganske enkelt med andre ord.

 

Ingen av de PC'ene er laget for å spille spill. Selv om den med ATI-kortet er _mye_ bedre enn den andre. De fleste spill støtter ikke Intel-baserte integrerte skjermkort. ATI kortet er også heller dårlig.. 4330 er det kjipeste kortet de gav ut i 4XXX-serien og duger omtrent ikke til mer enn avspilling av film.

 

Så han kommer til å lagge selv om du oppdaterer aldri så mange drivere. Selv i CS:Source. Han må i hvertfall kjøre alle instillingene på absolutte minimum hvis han skal ha noe håp om å unngå lagg eller å få noenlunde brukbar FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...