Gå til innhold

Tidenes TV serie


Anbefalte innlegg

må si at X-Files har vært den klart beste serien i mine øyne(hvis vi ser bort ifra de siste 2-3 sesongene som har vært litt slappe(gjelder også friends))

ellers var jo Star-Trek, Simpsons, og Pizzagjengen digg å se...

 

noe som jeg ser ikke er nevnt er Nikita... (følger ikke med på serien, men ser noen av episodene)

 

og JAG er heller ikke nevnt, ser _alle_ episodene :)

(gamle episoder på mandag 23 tiden og nye episoder på lørdager 19.00)

 

noen som følger med på  Nettet, Alias her? er det bra serier?

 

Hvis folket trenger en bra Online tv-guide så anbefaler jeg  SOL sin..  

http://www.sol.no/underholdning/tvguiden/

Hvis noen har en bedre en, så gjærne spytt ut url  :)  

 

btw, ingen serie slår Dr. phil  :lol:

 

 

 

 

 

Nei nei og atter nei:)

Det er jo i de siste sesongene at X-Files blir virkelig bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må si at X-Files har vært den klart beste serien i mine øyne(hvis vi ser bort ifra de siste 2-3 sesongene som har vært litt slappe(gjelder også friends))

 

 

 

 

 

 

Nei nei og atter nei:)

Det er jo i de siste sesongene at X-Files blir virkelig bra

 

åja? :)

synes det var tøffere når Mulder og Scully herja gata... de 2 siste kanskje 3 siste så har mulder vært helt ute av serien... (hvis vi ser bort i fra de 2 siste episodene) smoking man, spencer og kryzec(feil skrivi) har også vært borte i flere sesonger...

X-files var fortsatt bra selv om Dogget og reyes ""tok over"...

hadde serien vart en sesong til hadde jeg nok sett på den også ja :smile:

Lenke til kommentar

Tidenes beste serie må være Stargate.. På kort tid så jeg sesong 1,2,3,4,5, og 6. Gleder meg til sesong 7. Er helt dilla.

Den personen Richard Deen Anderson spiller har så kul holdning.

 

Andre serier som er greie:

Friend, Futurama, Farscape, X-files, Fastlane, CSI, 7 days og The District.

 

Ser man f.eks første og siste episode av X-files, så ligner ikke skuespillerene seg selv i det heletatt. Nesten skummelt.

Lenke til kommentar

Hmm... skal vi se:

 

1. Star-Trek Enterprise

2. 7 Days

3. Star-Trek TNG

4. Stargate SG1

5. X-Files

6. Nikita

7. Kongen av Queens

8. Mange andre som jeg sikkert har glemt....

 

Skulle forøvrig likt å se fortsettelsen av Stargate SG1, siste jeg så var når de skulle angripe jorden...

Lenke til kommentar
Hehe, ingen som leste hva spørsmålet i denne tråden var??

 

hehe, joda, ble liksom litt revet med etter å ha lest 3 sider med poster om beste tv serie :)

 

Er akkurat ferdig å se sesong 2 av 24 med Jack Bauer og gjengen, og må si at jeg synes det er tidenes TV-serie, måten de klarer å få det til å bli så sinnsykt spennende rett før slutten på hver episode er helt utrolig. Men synes det er litt overdrevet hvordan de bruker teknologien og satelitter med varmesøking for å se hvor mange folk det er i en bygning, Går det an i "The Real World"?

 

har ikke sett noen episoder av 24 enda men kan jo prøve å svare på spm ditt forde :)

 

Tror ikke det finnes satelitter som kan se hvor mange folk det er i en bygning. det finnes Satelitter som måler temperatur på forskjellige steder på jorda, men tviler på at de kan måle så smått som mennesker i en bygning.

Ellers vet jeg at det finnes redskap til å se hvor mange folk som er i en bygning(ser varme iform av farger), men det er målt fra Jorda, i nærheten av bygningen. (har sett demostrasjon blandt annet i x-files hehe)

:smile:

Lenke til kommentar

Syns 24 var vel langtekkelig enkelte ganger jeg... De burde ha kalt den 12 i stedet :D:D:D

 

Angående spørsmålet så vil jeg tro det er -mulig-, men om det er særlig realistisk er en annen sak. På den anne side, kroppsvarme er elektromagnetisk stråling på linje med lys, og de beste militære satelittene i dag antas å ha en oppløsning på mindre enn 25 cm, så det er nok mulig. Satelitter er dog veldig lite manøvrerbare, så ett helikopter med FLIR (Forward Looking InfraRed) vil antagelig være mer effektivt med mindre man trenger noe mer diskret.

 

...og siden alle andre har ramset opp favorittseriene sine, så slenger jeg meg på trenden :o)

 

I total uorden:

F/X: The series (forbanna fjøsnisser som la ned den)

Buffy

Babylon 5

Airwolf (selv om avslutningene ble litt vel ensformige før St. John tok over spakene)

Knight Rider (skrive opp en tenkende, nesten uknuselig bil på ønskelista til jul)

Viper

X-files

Red Dwarf

MacGyver

Swift Justice

Strange World

Fastlane

Kindred: The embraced

Poltergeist: The Legacy

Street Justice

Martial Law

Thieves (selv om jeg har lyst til å slå manusforfatteren hardt og lenge på grunn av karakteren til hr Stamos)

Brimstone

First Wave

Now and again

Star Trek (TNG & Voyager. Har ikke fått sett noen av de andre *grelgh*)

Crusade (få kverna ut flere enn 13 episoder da, for helv....!)

MASH (ett ord: Genialt!)

Cheers (...var ganske bra i sin tid :) )

De første 5-6 sesongene av Friends var bra, etter det syns jeg det gikk ettertrykkelig i dass.

Futurama (har bare sett sesong 1... *snufs*)

The Outer Limits (tviler egentlig på at noen husker den, men... :D )

Roswell hender det seg jeg slenger innom..

 

...og sikkert noen fler, men jeg orker ikke tenke nå :D

Lenke til kommentar
Er akkurat ferdig å se sesong 2 av 24 med Jack Bauer og gjengen, og må si at jeg synes det er tidenes TV-serie, måten de klarer å få det til å bli så sinnsykt spennende rett før slutten på hver episode er helt utrolig. Men synes det er litt overdrevet hvordan de bruker teknologien og satelitter med varmesøking for å se hvor mange folk det er i en bygning, Går det an i "The Real World"?

 

Synes personlig hele opplegget er tåpelig! Ikke mulig å holde den intensiviteten i 24 timer. Men, det er nok bra underholdning. En skikkelig [·] - fra de fleste kritikere vil jeg tro, men det sier jo ikke mye. [·] & [:] filmer er jo ofte en av de bedre filmene jeg ser.

 

Og jeg tror nok ikke det er mulig å bruke satelitter til å se varme gjennom vegger og tak. Tross alt mye atmosfære og drit det den varmen skal gjennom. Sånn er det i alle serier, jeg ler meg av stolen når de kommer til datamaskiner og IT generelt. Alle de forbanna blipp blipp lydene som alle PC'er skal lage i filmer. Så utrolig teit. Lo noe helt innihampen under Swordfish. Og i serien John Doe er alle ip adressene de bruker 127.xx.xx.xx - hehe.. men det er vel omtrent som med de 555 telefonnummerene. Kan ikke brukes ellers, blir vel bråk om de bruker noen som kan brukes ellers.

 

Når vi snakker om satelitter, litt stilig når de filmer litt fra siden på folk med satelittene. Hvordan klarer de det? Kjører de satelitten noen hundre meter over hodene på de de filmer slik at de kan kjøre de litt ned å se litt fra siden!?! Satelitter kan kun se rett overfra. Der skal Enemy of the State ha all honør. Det er en bra film, med få feil!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Mange bra serier som er kommet fram her, 24, band of brothers osv..

 

Men savner "John Doe" <- genial serie, men fox kanselerte den etter den første serien ;--(

 

 

uGn

 

Apropo, John Doe... kommer det ikke flere heller! Skal jeg sitte her og lure på hva som kommer til å hende ute å få vite det noen gang. Nei for hel..te. Luemannen, som er .i.g.r og alt, uff... (sensurerer litt så jeg ikke røper for mye)

 

Den serien har jo så potensiale at det griner etter. Hvorfor skal de alltid gjøre det mot oss. Mekke geniale serier og så kanselere de etter en stund. Jeg vil ha mere John Doe. Jeg vil ha John Doe - 2x01 - ?

 

Jaja. Det blir en hard sommer, sesongslutt i de beste seriene er tøft. Smallville har jo et helt garnnøste med uløste tråder, jeg blir nesten syk av å vente.

 

Band of Brothers er noe av det råeste jeg har sett av den sjangeren. Av og til skipper jeg måltid etter å ha sett en episode av den serien. Den er så bra laget at jeg kjenner etter om jeg har begge bena etter en episode.

 

Mye bra på amerikansk TV! Denne siden er litt grei! Viser når TV-seriene har sendetid i USA. Det finnes jo ikke bra Norske serier, så da får vi se på de amerikanske.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
:shrug: Hva er det som er så kult med en tv serie som aldri tar slutt. Hotel Cæsar har vel snart sendt 1000 ep. og er helt ræva, synes jeg da. :yes:

 

:woot: Band of brothers er konge :woot:

:yes: Synes jeg da :yes:

 

Hotel Cæsar er jo blåbær i forhold til Neighbours, tror de hadde noe sånn som 15 000 episoder når den gikk i Norge. Eller Days of our Lives (ja, det er en serie og ikke en fiction serie som Joe er med i i friends), tror de har snart send 30 000 episoder eller noe i den dur! Helt sykt! Det er sånn at folk som var med når den startet har daua nå av alderdom, og den sender fortsatt. Såpeserier kan de holde på med i det uendelige.

 

Men litt skryt skal Hotel Cæsar ha, de er den beste norske såpeserien i vår tid. Beste som i bedre enn dritdårlig. Venner og fiender eller hva den heter får meg til å spy. Det verste jeg noengang har sett på norsk TV (ikke norsk serie), er Pashions, den er så dårlig at jeg får lyst å ødelegge TV'en. Noe mere rævva enn den serien kan man jo prøve å finne. Ser heller på barne-TV enn den møkkaserien. Det eneste som jeg kommer på som går på hverdager på TV2 som er bra er Swartz (eller hva den heter).

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Anime :woot::woot::woot:

syns veldig mange anime serier er veldig bra jeg.

Merkeligt at ingen andre her syns det(har sett ingen andre som har skrevet det)

Ghost in shell e jo den mest konge av dem alle da syns jeg.

 

forruten anime.

South Park.(var bedre med kenny,greit en stund uten han men litt kjedelig i lengden.)

Macgyver

Lenke til kommentar
Family Guy ble nevnt, går den på noen norsk kanal?

 

Ellers har jeg hørt mye bra om Six Feet Under, den har NRK kjøpt inn for et år siden eller kanskje mer, men de har fremdeles ikke satt den på sendeplanen.

 

Tror TV2 sendte litt Family Guy en stund.

 

Six Feet Under kan da umulig være bra om NRK har kjøpt inn serien, de abonerer jo på drit. Usikker på om noen her har vært i NRK huset, men de kan da umulig ha toaletter der. De sender jo all dritten på TV.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Sesong 2 av 24 er like bra som sesong 1 - det kan jeg bekrefte :) Selv om den første halvtimen var ganske kjedelig og treg så vips skjedde det noe uventet og "vi" var i gang.. og handlingen stoppet ikke før i siste sekund.. og det ligger ann til en oppfølger i lufta.. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...