Gå til innhold

Full fart på nettverket


Anbefalte innlegg

Delta spøker med deg, du skriver "70mb/s OPP, mens NED var 10mb/s..." og siden Delta leker petimeter idag så leser han dine små m-er som milli, mens du mener mega som har forkortelsen stor M.

 

 

Forøvrig så kan det godt stemme at Cisco-switchen koster 8 mill, men som nevnt over her, det er ikke TG sin eiendom den er nok bare på utlån. Å kjøpe så dyrt utstyr for å bruke det 8 dager i året er galskap. ;)

Selv arrangerer jeg TromsøLAN med ca 600 mennesker i hallen og vi låner coreswitch hos Tromsø Kommune, Helsenord IKT, Atea eller lign hvert år. Core pleier å ligge på mellom 500k og 1 mill i verdi. Krever litt krefter å knyte sammen brukere som belaster nettet så mye som P2P-ungdom ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har flunkende nytt CAT6.

Så du mener kabelen er eneste som avgjør om du får hastigheten du egentlig skal ha?

 

Ganske teit at crewet ikke prøvde å fikse det annet enn å si "bytt kontakt/port i switchen" (som forøvrig ikke nyttet siden 1/4 av kontaktene/portene i switchen ikke virket...)

Som nevnt på forums.g.o; man kan ikke forvente at et /random/ crew skal kunne feilsøke nettet, da dette er en jobb for Tech:*. Jeg kan forstå at «crew er crew» for deltakerne, og det er helt greit, men å huke tak i en random crew-person, for å spørre om nettverksproblemer, blir litt som å spør noen i Chillout-crewet om hva slags høyttalere som ble brukt i line-array'et. For å unngå liknende «frustrasjonsmomenter» ved senere anledninger, vil jeg anbefale deg å besøke Tech:Support i infodesken slik at saken blir registrert i våre systemer, og får den oppfølgingen den trenger for at problemet skal bli løst.

Lenke til kommentar
Har flunkende nytt CAT6.

Så du mener kabelen er eneste som avgjør om du får hastigheten du egentlig skal ha?

 

 

Nei, måtte bare nevne det.

 

Ganske teit at crewet ikke prøvde å fikse det annet enn å si "bytt kontakt/port i switchen" (som forøvrig ikke nyttet siden 1/4 av kontaktene/portene i switchen ikke virket...)

Som nevnt på forums.g.o; man kan ikke forvente at et /random/ crew skal kunne feilsøke nettet, da dette er en jobb for Tech:*. Jeg kan forstå at «crew er crew» for deltakerne, og det er helt greit, men å huke tak i en random crew-person, for å spørre om nettverksproblemer, blir litt som å spør noen i Chillout-crewet om hva slags høyttalere som ble brukt i line-array'et. For å unngå liknende «frustrasjonsmomenter» ved senere anledninger, vil jeg anbefale deg å besøke Tech:Support i infodesken slik at saken blir registrert i våre systemer, og får den oppfølgingen den trenger for at problemet skal bli løst.

 

Greit, sier oss ferdig med dette nå, er glad så lenge jeg hadde nett ;) får håpe det problemet er bedre neste år.

Ellers er jeg storfornøyd med årets TG ;D

Lenke til kommentar

Nettet var nede når:

1. En strømkurs dro ned en Cisco core-switch. Når den fikk strømmen sin tilbake (10 minutter) var man på nett igjen.

 

2. Når Net-crew hadde april-spøk og skrudde av IPV4 mot Internet og sa alle måtte gå til Informasjonsbua for å få passord for å kunne logge på igjen :) Hadde de surfet på Ipv6 websider hadde de ikke merket stort ;)

Lenke til kommentar

Har de ikke batteri-backup på kritisk utstyr zzzz

Det var vel heller det at begge PSU'ene var koblet på samme 63A kurs. De var koblet på individuelle sikringer i en fordelingsboks (som igjen var koblet på 63A-kursen), men det hjelper lite når det var 63A'en som gikk. Hvorfor strømmen gikk, vites ikke, men jeg forestiller meg at Noen™ skrudde av kursen, da 2x6000W ikke er nok til å knele en 63A. Etter strømbruddet ble den ene PSU'en koblet på en annen kurs, på et annet skap; slik CoreN alltid var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...