Gå til innhold

Avslappende ferie - hvor?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har reist mye og opplevd mye rart i mitt liv. Dette har jeg nå tatt lærdom av, og derfor kommer jeg med en noe uvanlig forespørsel. Mulig noen vil synes den er litt på kanten.

 

Som sagt så har jeg reist og opplevd mye i mitt liv. Det jeg vil, er nå å reise til et sted der det er mulig å slappe av uten for mye mas fra de innfødte. Dette er noe jeg spesielt har opplevd i land der det er mennesker med en mørkere hudfarge en meg selv. Trist, men sant.

 

Finnes det ett slikt sted, der man også kan nyte godt av varmt klima og billige ting og tang? Er det muligheter for å leie en billig tjener eller lignende som kan gjøre min forhåpentligvis avslappende ferie enda mer avslappende, så kommer det selvfølgelig godt med.

 

Alle forslag mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et svar jeg regnet med å få.

 

Åssen er det i Thailand?

Er de veldig innpåslitne? Har hørt at det skal være "smilets land", så det høres veldig forlokkende ut.

En bekjent av min niese har giftet seg med en søt liten jente fra Thailand. Han er veldig lykkelig.

Meg bekjent skal det være ganske så lett å komme i kontakt med det motsatte kjønn der nede. Siden disse jentene har ofte veldig lyst til å gifte seg med mektige, velstående vestlige menn. Kan det da være muligheter til å få en av disse jentene til å gå ubevisst inn en en tjenerrolle, der den store premien er ekteskap?(bare lufter en tanke her)

 

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt til å la det gå så langt som til ekteskap, ei heller seksuelle aktiviteter der jenta kan føle seg brukt. Jeg ser også for meg en kompensasjon til denne jenta på slutten av ferien. Hva mener dere er en rettferdig betaling for huselige gjøremål? 200,- dagen?

Lenke til kommentar

De smiler, men det kan være slitsomt med alle typer tilbud man ofte får i Thailand. Det kan være alt fra dresser, mat, turer og seksuelle tjenester bra begge kjønn. Og at et par går hånd i hånd forhindrer dem ikke fra å få alle disse tilbudene.

 

Det er 2 måter menn kan reagere på at damer i Thailand stadig roper "hello mister" etter dem:

-"Jøss, så populær jeg er blandt søte damer."

-"Jævla mas fra damer som kun er ute etter penger."

 

Flere menn er tydeligvis lykkelige med å finne ei dame i eller fra Thaliand, men husk at de stort sett bare er ute etter penger. Kommer de til Norge må de hele tiden sende penger til familien i hjemlandet og flytter mannen til Thailand så har ikke utlendinger lov til å eie eiendom i Thailand. Det er flere som har brent seg på å overføre masse penger til Thailand som investeres i eiendom som står på kona.

Lenke til kommentar

De smiler, men det kan være slitsomt med alle typer tilbud man ofte får i Thailand. Det kan være alt fra dresser, mat, turer og seksuelle tjenester bra begge kjønn. Og at et par går hånd i hånd forhindrer dem ikke fra å få alle disse tilbudene.

 

Det er 2 måter menn kan reagere på at damer i Thailand stadig roper "hello mister" etter dem:

-"Jøss, så populær jeg er blandt søte damer."

-"Jævla mas fra damer som kun er ute etter penger."

 

Flere menn er tydeligvis lykkelige med å finne ei dame i eller fra Thaliand, men husk at de stort sett bare er ute etter penger. Kommer de til Norge må de hele tiden sende penger til familien i hjemlandet og flytter mannen til Thailand så har ikke utlendinger lov til å eie eiendom i Thailand. Det er flere som har brent seg på å overføre masse penger til Thailand som investeres i eiendom som står på kona.

Takk for et interessant innlegg.

 

Hva hvis man drar til noen steder utenom den vanlige turist-destinasjonen. Vil det være ett godt alternativ hvis man vil slippe hor og slaskeri?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg tror jeg velger bort Thailand, til fordel for Karibia/Hawaii.

 

Er det noen her som har vært i Karibia, og kanskje kan anbefale meg ett sted basert på mine preferanser beskrevet over? Hawaii kan også være av interesse.

 

Der borte ser det ut som de innfødte stort sett kan oppføre seg som siviliserte mennesker.

 

Jeg vil gjerne bo staselig og flott, helst i en bungalow eller ett lite hus der det er langt til nærmeste nabo. Er det derimot få av slike steder uten naboer, kan jeg gå med på et kompromiss, f.eks høye gjerder uten innsyn. God støydemping innendørs er essensielt.

 

Angående mitt budsjett, velger jeg å være ganske snill mot meg selv i denne forbindelse. Flybilletter vil jeg sette av ca. 15000,- til. Er det mulig å få businessklasse til en relativ billig penge, kan jeg på-spandere dette eventuelle tillegget.

Hva angår bosted, ser jeg for meg en prisklasse i størrelsesorden ca. 1500,- døgnet. Leiebil er også noe jeg foretrekker på ferie.

 

Jeg har fri èn kalender-måned av gangen, med start den 20. Neste jobbperiode for meg er 20.05-20.06. Derfor ser jeg at jeg drar den 21 juni.

Lenke til kommentar

Cruise?

Det var en god ide, takk.

 

Jeg har hørt mye positivt om denne reiseformen.

 

Noen som vet om det er mulig å få en sørvestlig vendt lugar med balkong? Jeg skjønner jo selv at det er umulig å garantere for noe sånt ombord på et skip, men hvis man vet hvilken rute skipet vil følge, så går det jo an å spekulere i hvilke lugarer som er best mesteparten av tiden.

 

Er det mulig å få èn personlig tjener som har ansvar for mitt ve og vel? Er det muligheter og bytte ut denne tjeneren med annen hvis det viser at han/hun er inkompetent i jobben sin?

Disse jobber på skift, eller er det muligheter for å ringe disse 24/7? jeg vet nemlig aldri når jeg er våken, så det å ha en garanti for full innsats hele døgnet er jo kjekt, men ingen nødvendighet.

 

Leste også at all mat er gratis, til og med roomservice. Det er flott. Men er det noe maksgrense for hvor mye og ofte man kan bestille?

Lenke til kommentar

Har selv vært på cruise (kun i middelhavet, men dog).

 

Det er slik at hvis man har en "upper class" lugar, dvs suite e.l så kommer den med 24hr butlerservice flere steder. Hvorvidt om det er en spesifik person som jobber der eller om man kan velge å bytte ute han eller hun er jeg usikker på.

 

Maten var gratis ja og man kunne velge mellom flere restauranter som a la cartè, buffet osv. Jeg vi ltro at det er en maksgrense på roomservice, uten at jeg vet det. Husker bare at det var et etegilde uten like når vi var der. Det er også svært stive priser på alkohol ombord på båtene, så om du skal ha et glass vin eller et par kalde på verandaen kan du handle dette i land og putte det i kjøleskapet på rommet. Dette gjør de jo for å unnga "danskebåt" ryktet.

 

Legger ved et par linker til luksus cruise lines her:

 

Regent Cruise Lines Her har man privat butlerservce fra lugar klasse B og oppover. 24hr roomservice.

 

Crystal Cruises 5 stjerners luksuscruise. Usikker på om de har butlerservice.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke allverden om cruise, selv om jeg kikke litt på dette som en mulig familieferie, men skal prøve å svare.

 

Det meste kan kjøpes, så en "butler" er nok ingen umulighet, men personlig ser jeg ikke helt behovet slik jeg har fått cruise beskrevet.

Mat og drikke (uten alkohol og og noen steder uten kullsyre) er inkludert i billetten. Man må imidlertid betale i spesialrestaurantene og jeg er derfor skeptisk til om roomservice er totalt inkludert.

 

Sørvendt lugar får du ikke, med mindre du krysser et hav, ettersom de fleste cruisene går fra en havn og tilbake til den samme. Med andre ord i ring.

 

Cruise.no har linker til de største cruiseselskapene og det du ikke finne informasjon om der er det selvfølgelig mulig å sende mail om.

 

Sam

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen.:)

 

Da har jeg vært i kontakt med utallige cruise-selskap, og dessverre kan ingen av dem garantere personlig tjener med mindre man reiser i de dyreste suitene. I og med at jeg reiser alene har jeg ingen mulighet til å betale dette.

Det jeg derimot har sett på som en billigere løsning er å leie en tjener her, eller der båten går fra evt. og så betale for en lugar til denne personen. Da vil denne personen bistå meg og samtidig få et cruise. Vinn vinn situasjon for begge.:) Noen som vet hva dette koster i Norge(svart) og hvor jeg kan finne noen som er villige til å forlate moderlandet et par uker. Eller enda bedre, hvor finner jeg slike tjenester i Genova f.eks?

 

-Takker

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter å ha vært i en lang dialog med et cruiseselskap, viser det seg at de kan sette inn en tjener kun for å tjene meg. Men dette ble såpass dyrt at oppgradering til suite med personlig tjener ikke vil være det store mellomlegget.

 

Derfor dropper jeg hele cruise-driiten, og går for mitt første alternativ; Thailand.

Noen som har noen tips ang. avslappende ferie med tjener(e) i smilets land?

 

Tusen takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...