Gå til innhold

Får ikke iphone. Hva er next best?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

den gamle telefonen min synger på siste verset men arbeidsgiver nekter å kjøpe iphone til meg. What's next best?

 

Det jeg liker med iphone er kapasitiv skjerm, multitouch, rask respons/myke animasjoner og et vell av programvare.

 

mvh

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den gamle telefonen min synger på siste verset men arbeidsgiver nekter å kjøpe iphone til meg. What's next best?

tror du har blandet de om.

next best om arbeidsgiver ikke vil spandere på deg en skikelig htc er iphone.

Snakker vi da om en Desire? For jeg har nemlig en HD2 nå, og vurderer å bytte til en desire.

Lenke til kommentar

Takk, takk, takk, takk! Jeg har fått med meg at HTC Desire eller HD2 kan være tingen. Jeg ønsker multitouch og RASK!! respons. Sony experia x10 ser ikke kjapp ut i de reviewene jeg har sett.

 

Sjekker ut top 15 mobiler i verden as we speak.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale HD2. Veldig mange av de som har kjøpt den har klagd på at den sliter mye med lag, og at den ikke er så god å skrive på, pluss at de ikke er fornøyd med operativsystemet. Desire er nok et bedre valg.

 

AMOLED-skjermen til Desire er heller ikke noe vanskeligere å se på i dagslys enn andre skjermer, og den vil i de fleste tilfeller være batteribesparende (kanskje med unntak av om du kun ser på hvite bilder).

Lenke til kommentar

Det påstås at disse skjermene skal bruke mindre strøm, men det ser ikke ut til at det er slik i praksis. Husk at de ikke nyttegjør seg noe som helst av lyset fra omgivelsene, og må lage alt lyset selv.

En god indikator på dette er hvor lenge en telefon kan vise video i forhold til batteristørrelsen.

 

Android ser ut til å være veien å gå da Windows Mobile i praksis er dødsdømt.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilke bilder du viser. En AMOLED-skjerm vil på mørke bilder bruke opptil 40% mindre strøm, mens den på veldig lyse bilder vil bruke mer. Om du skal se på film med mobilen, er sannsynligheten stor for at du ikke bare får bedre bilder med en AMOLED-skjerm, men at den er snillere med batteriet. Med mindre du stort sett ser på filmer om Antarktis.

Lenke til kommentar

En effektiv oppløsning om du regner med at alle pixlene må være RGB, men det er fortsatt 800*480 individuelle pixler.

 

Dessuten, når var sist gang du så offisielle oppgitte batteritider som stemte? Personlig har jeg ALDRI opplevd det samme som er oppgitt.

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar

Det er forskjell på pixler og subpixler. Når det gjelder kameraer teller man subpixler, når det gjelder skjermer teller man pixler.

Hvis jeg har forstått dette riktig gjelder dette også på mobilskjermer.

 

Oppgitt batteritid er selvsagt under optimale forhold for begge parter. Hvorfor oppgir de da dårligere batteritid ved videovisning for en telefon med større batteri?

Lenke til kommentar

Hvis du vil sjekke forskjell i stromforbruk mellom LCD vs. Amoled saa maa du bruke mobiler med samme processor sett, samme os og samme opplosning...

 

 

Ikke glem at Iphone ikke kan bytte batteri.

 

Saa er du f.eks til fjells med en Nexus One/Desire og har med deg ekstra batterier er det bare og putte i et nytt et sasnart det som er i er tomt.

 

Med Iphone derimot naar det er tomt saa er det tomt, og du kan ikke bruke den igjen frem til du har tilgang paa en lader.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...