Gå til innhold

Får ikke iphone. Hva er next best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er iPhone ikke aktuelt her, jeg brukte den egentlig som eksempel angående strømforbruk.

 

Er man til fjells med en telefon med AMOLED eller antageligvis SAMOLED ser det ut til at man faktisk trenger å ha med seg flere batterier :) (Man sliter antageligvis med å se noe på skjermen i solveggen på hytta uansett)

 

Og nei, Nexus One og Dersire (hvis det som er sagt her stemmer) har ikke oppgitt oppløsning i praksis da HTC har montert en billig skjerm med jukseoppløsning.

Det minner mest om bilstereowatt :p

 

Til og med HTC HD2 som har større skjerm, og like rask prosessor viser video i 8 timer, altså en time lengre enn Nexus One.

Lenke til kommentar

Er man til fjells med en telefon med AMOLED eller antageligvis SAMOLED ser det ut til at man faktisk trenger å ha med seg flere batterier :) (Man sliter antageligvis med å se noe på skjermen i solveggen på hytta uansett)

 

Til og med HTC HD2 som har større skjerm, og like rask prosessor viser video i 8 timer, altså en time lengre enn Nexus One.

1. Hvordan man bruker telefonen er helt avhengig for om AMOLED er mer batterieffektivt enn LCD-TFT eller ikke, men i det store og det hele vil det vanligvis være det.

2. Om du skal sitte og se på film hele hytteturen, vil det ikke holde med bare ett batteri uansett hvilken telefon du gjør det på.

3. At alle AMOLED-skjermer er umulige å se på i sollys er en myte. Både brukere av Nexus One og Desire rapporterer at de ikke har noen større problemer med skjermene sine i sola enn andre med andre telefoner. Se for eksempel Phonedog sitt review av Nexus One eller tracyandmatt.co.uk sin andre video om Desire. (Unntaket er når man reflekterer lyset fra skjermen slik at du kan se lyskilden, men dette gjelder ALLE skjermer)

4. Det er andre faktorer som spiller inn på batterilevetiden enn kun skjermen og klokkehastigheten til prosessoren.

5. Oppgitte verdier for levetid til batteriet på de offisielle sidene er sjelden veldig nøyaktig. Store variasjoner fra de tidene bør forventes.

6. Mulighet for å bytte batteri er alltid bedre enn å ikke ha den muligheten.

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar

Mye av det du skrev er ikke helt korrekt.

AMOLED bruker i praksis mer strøm enn LCD. Skal man ha sjangs til å se den ute i sollys må den stå på fullt, og gjerne skygges for. (SAMOLED har jeg ikke sett nok av til å uttale meg om enda.)

En LCD kan stå på minimum lysstyrke og autolysstyrke av, og enda være fullt lesbar i direkte sollys.

 

Når det gjelder batterispørsmålet kan man enten ha med seg flere batterier, eller en solcellelader som lader opp telefonen og/eller fungerer som ekstra batteripakke. Sistnevnte gjelder også for de som har iPhone.

Eventuelt velge å ikke bruke telefonen mesteparten av tiden.

 

Et tips til bedre batteritid er å stoppe alle bakgrunnsprosesser, det vil utgjøre mye.

 

Når det gjelder oppgitt batteritid fra produsenten kan man nok med rimelig sikkerhet si at den er målt under optimale forhold. Dvs. at man nok aldri vil klare å oppnå det samme i prakisk bruk.

Lenke til kommentar

Saa er du f.eks til fjells med en Nexus One/Desire og har med deg ekstra batterier er det bare og putte i et nytt et sasnart det som er i er tomt.

 

Med Iphone derimot naar det er tomt saa er det tomt, og du kan ikke bruke den igjen frem til du har tilgang paa en lader.

Feil. Kan man ha med seg et ekstra batteri til en HTC-telefon så kan man ha med seg et ekstra batteri til iPhone. En Kensington ekstern minibatteripakke og lader til iPhone koster f.eks kun 339 kroner. Mange andre alternativ finnes også.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg ser dere har mange meninger om skjermtypene. Jeg har begrenset erfaring med touchskjermer, men for noen år siden hadde jeg en resistiv touchmobil fra Sony Ericsson med 8 gm minne. Det var den dårligste telefonen jeg noen gang har hatt.

 

Det var touchskjerm for touchskjermen sin del - og ikke for noe som helst annet. Batteriet varte en dag, skjermen var usannsynlig tungrodd å bruke og dingsen lagget som streaming av HD over 56k-modem. Ja, og skjermen fungerte ikke utendørs når det var skikkelig kaldt!

 

Hvis jeg skal oppsummere mine forventninger til ny mobil:

 

- Må være kjapp!

- Må ha resistiv skjerm (eller så må den ha knapper)

- Selvsagt må den ha god lyd og mikrofon

- Video er ikke så viktig

- God tilgang til applikasjoner er viktig.

 

Som jeg nevnte så er iphone dessverre ikke aktuell, så ut fra hva jeg har lest her og andre steder blir det kanskje en HTC Desire.

 

Er det noen som har en lenke til et godt videoreview av HTC Desire? De jeg finner på YouTube er litt amatøraktige.

 

Edit: Her er en

 

nitech

Endret av NiTech
Lenke til kommentar
Må ha resistiv skjerm (eller så må den ha knapper)

 

 

Er du sikker paa at du ikke mener kapasitive skjerm?

 

kapasitive skjerm er det som er brukt pa f.eks:

 

Iphone 3GS

 

- HTC Desire

- HTC Legend

- HTC HD2

- Google Nexus One

- Sony Ericsson X10

- Samsung i8910 Omnia HD

- Nokia X6

 

Hvis du virkelig mener resistiv skjerm, saa er her noen eksempler paa telefoner med det:

 

- Sony Ericsson Satio

- Sony Ericsson Vivaz

- Samsung I8000 Omnia2

- Samsung Omnia Pro

- Nokia N900

- Nokia N97

- Nokia N97 Mini

- Nokia 5800 Express Music

 

 

Er det noen som har en lenke til et godt videoreview av HTC Desire? De jeg finner på YouTube er litt amatøraktige.

 

Den er saa ny at det er ikke publisert saa mange tester av denne enna...mere tester og video reviews vil nok komme ilopet av denne og neste uke.

 

Men her er en test fra CNET

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Det virker som det er litt slingringsmonn i USB-standarden.

iPhone vil ikke lade fra hvilken som helst strømforsyning med USB-kontakt f.eks. Er det mulig HTC eller Nokia har noe av det samme?

 

Har ladet Nokia tlf med Htc sitt micro usb kabel så regner med det ikke skal være noe problem andre veien.

Lenke til kommentar

Den bruker USB tilkopling i andre enden av kabelen dvs. ikke i telefonen.

 

Det gjør vel mange andre produkter som bruker mini og micro-USB også, vel?

Ja, de pleier å gjøre det. Men hva med enden som skal inn i telefonen? Prøvde du å bruke overgang fra micro-USB til sånn som iPhone bruker og fant ut at det ikke funka?

Lenke til kommentar

Nei, orginalkabelen fra telefonen tilkoples USB f.eks i oginalladeren eller en datamaskin.

Når jeg kopler den til en USB-stømforsyning som plugges rett i stikkontakten vil den ikke lade.

 

Det jeg lurer på er om noe slikt kan være tilfelle i dette tilfellet med mikro USB også, men trolig er det ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...