Gå til innhold

Ny mobil, skal ha touch, 3,5mm jack og helst qwerty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig foskjellen på android og symbian? (helst på et språk jeg forstår, forstår ikke alle de tingne som står på nettet. Trenger bare en enkel forklaring)

Er ikke sikker jeg, ikke noe bra internt minne på milestone (ser mye film, så jeg trenger det).

Er det noen for/udeler med de to?

Vil helst kjøpe på elkjøp (penger tilbake innen 30 dager...)

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Til film har du SD-kortet :)

Symbian er et ganske gammelt operativsystem, mens Android er relativt nytt. Det kommer fler og fler telefoner med Android, og det er blitt veldig populært (det selges faktisk over 60 000 Android-telefoner om dagen). Derfor vil Android gi deg tilgang til mange fler apps i lengden (vet ikke hvor mye som finnes til Symbian, eller om du kan laste ned i det hele tatt - har ikke hatt Symbian på noen år). Android gir deg også veldig mye frihet til å tilpasse det akkurat slik du vil.

Lenke til kommentar

Vet jeg har sdkort til det, men ser mye mere film enn en gjennomsnittlig person, og vill ha så mye plass som mulig. Men hvordan er kameraene på de to?

Apps er egentlig ikke så viktig for meg, eneste vil bli litt spill, så det har ikke noe å si. Men er milestone ute i butikker (så jeg eventuelt får testa)?

Er det noen stor forskjell på nett browserene?

 

 

Kansje jeg maser mye nå, men jeg her så grønn i dette som man kan bli...

Lenke til kommentar

Du har støtte for opptil 32 GB minne gjennom SD-kort i Milestone, og det burde vel holde?

Nokia bruker vel Carl Zeiss optikk på alle telefonkameraene sine, og de skal være ganske bra. Milestone skal visst heller ikke ha så verst kamera, men det på Nokiaen er nok noe bedre hardware-messig. Kamerasoftwaren til Milestone er visst ikke så ille, vet ikke hvordan den er på N97.

Browseren på Milestone er veldig bra og rask, vet ikke med N97.

Tror dessverre ikke Milestone er tilgjengelig i norske "fysiske" butikker som Elkjøp o.l.

 

Ikke sikker på om N97 er oppdatert siden release, men Nokia innrømte at de har brukt det norske markedet som "betatestere", at N97 ikke var helt klar, og at det derfor har vært en del bugs.

Lenke til kommentar

Millstone er ikke tilgjengelig i butikk, kun online bestilling fra utlandet.

 

Nokia N97 eller N97 Mini er greie nok valg og de har begge bra kamera.

 

Sony Ericsson kommer med ogsaa med noen interesante modeller snart.

 

Xperia X10 Mini Pro (Android) og Vivaz Pro (Symbian).

 

 

Du kan ogsaa ta en titt paa LG GW620 (Android)

 

Toshiba har ogsaa en ny model paa vei, K01 (Windows Mobile)

 

Samsung Omnia Pro er ogsaa en bra telefon spesielt om du liker aa se film paa mobilen. (Windows Mobile)

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

I forhold til det å se film, så er appleproduktene overlegne på bildekvalitet pga skjerm og grafikkchip. N97 en kommer til kort der. Har både iPhone 3gs og n97, og iPhone vinner rått.

iPhone kan da umulig være bedre enn Milestone til å se på video med? Dessuten har den ikke hardware-tastatur.

Lenke til kommentar

I forhold til det å se film, så er appleproduktene overlegne på bildekvalitet pga skjerm og grafikkchip. N97 en kommer til kort der. Har både iPhone 3gs og n97, og iPhone vinner rått.

 

Iphone 3GS 3.5 tommers skjerm med en opplosning paa 320 x 480 pixler. (Iphone har ogsaa lav opplost kamera uten blitz.)

 

Naar en tenker mest paa film seing saa knuser disse telefonene Iphone. (forsavidet ogsaa paa kamera biten)

 

HTC HD2 4.3 tommer skjerm med opplosning paa 480X800 pixler

 

3.7 tommer AMOLED skjerm med opplosning paa 480X800 pixler. (Det samme gaar for Google Nexus One)

 

3.7 tommer skjerm med opplosning paa 480X854 pixler. (Denne har ogsaa hardware keyboard)

 

Sony Ericsson X10 4.0 tommer skjerm med opplosning paa 480X854 pixler. (8 MP kamera med blitz)

 

Samsung Omnia HD 3.7 tommer AMOLED skjerm med opplosning paa 360 x 640 pixler. (8 MP kamera med blitz, innebygget stotte for DivX og Xvid)

 

 

 

Men til sommeren kommer den nye "video kongen"

med en 4.0 SUPER AMOLED skjerm med 480X800 pixler med Divx og Xvid stotte +++. Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Mange mobiler her.. Men ikke så mange med qwerty, og noen med veldig liten skjerm (vil ha minst 3.5 tommer)nå er det vel mest mellom n97 og milestone. Men det må da være noen flere gode mobiler med qwerty og stor skjerm?

 

Samsung Omnia Pro 3.5 tommer AMOLED skjerm med Qwerty, mer info her >>

 

Nokia N900 3.5 tommer med Qwerty, mer info her >>

 

HTC Touch Pro2 3.5 tommer med Qwerty, mer info her >>

 

 

Hvis du kan vente litt kommer Thosiba med en ny 4.1 tommer med Qwerty, mer info her>>

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Touch Pro2 er utdatert uansett, så det er ikke så stort tap :p

 

Tror nok de beste alternativene dine blir:

Motorola Milestone

Nokia N900

Samsung Omnia Pro

Nokia N97

 

om du vil ha QWERTY-slider. Om du skal se mye film, vil jeg si at enten Milestone eller Omnia Pro er de beste; Milestone fordi den har størst skjerm og Omnia Pro fordi den har AMOLED-skjerm.

Om hardwaretastaturet er mindre viktig, vil jeg anbefale HTC Desire.

Lenke til kommentar

Nesten alle telefoner nå har vel qwerty-tastatur. Spørsmålet er vel om de har det fysisk som eksempelvis Nokia N97 og HTC Touch Pro 2 eller som eksempelvis HTC Hero, Desire, TD2 osv på selve skjermen.

 

 

PS! Jeg har bestilt HTC Desire og gleder meg ekstremt nå!

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

n900, n97, k01 og omania pro er de aktuelle hittil.

Men vet ikke helt med n900 pga. at den ikke bare kan brukes i landskapmodus, men den skal være veldig god i multimedia.

Omania Pro skal være treg i minnet og ha dårlig kamera, men også god i film.

K01 skal vist ikke ha så bra tastatur, men der det noen fordeler med denne?

N97 er det det med space knappen, men jeg antar att det er en vanesak.

Er det forresten noen store ulemper jeg ikke har sett ved disse fire telefonene?

Lenke til kommentar

Føler egentlig at n97 er den beste (når man har vendt seg til space).

Har egentlig aldri likt samsung haller...

 

begyner å bli litt i tvil om jeg egentlig har noe spes bruk for qwerty-tastatur. :hmm:

får vel komme meg ut i sørlandsparken og teste de forskjellige når jeg kommer hjemm :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...