Gå til innhold

Nrk.no blir reklamefri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Ingen reklame er bra! Dropp lisens og øk heller skatten, la alle dele utgiftene.

 

Vi kan ikke kun la de sjuke betale for sjukehus eller de kriminelle betale for rettsvesen, så hvorfor skal da kun tuner-eiere betale for media ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei den lisensen har jeg sneket meg unna nå i 7 år, og har ikke tenkt å begynne å betale den heller, med god samvittighet. Syntes det er så utrolig frekt av NRK å pålegge oss kanalene deres, og ikke nok med det så er ikke kanalene FTA heller, de forlanger at man har et abonnement for å ta dem inn...

 

Og jeg tviler ikke på at NRK er frekke nok til å øke lisensprisen pga dette her...

 

Så vidt jeg vet trenger man ikke cam eller kort for NRK sine DVB-T sendinger. Man trenger kun en TV med innebygd dekoder. Men jeg har ikke testet, og kan godt ta feil.

Lenke til kommentar

Nei den lisensen har jeg sneket meg unna nå i 7 år, og har ikke tenkt å begynne å betale den heller, med god samvittighet. Syntes det er så utrolig frekt av NRK å pålegge oss kanalene deres, og ikke nok med det så er ikke kanalene FTA heller, de forlanger at man har et abonnement for å ta dem inn...

 

Og jeg tviler ikke på at NRK er frekke nok til å øke lisensprisen pga dette her...

 

Så vidt jeg vet trenger man ikke cam eller kort for NRK sine DVB-T sendinger. Man trenger kun en TV med innebygd dekoder. Men jeg har ikke testet, og kan godt ta feil.

 

Det er sånn jeg har forstått det også (men har heller ikke testet)

 

AtW

Lenke til kommentar

– En av grunnene til vedtaket er at internett er blitt definert som en del av vårt allmennkringkasteroppdrag, sier kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas.

 

Vel, kan da noen forklare meg hvorfor "allmennkringkastingen" kun serveres i microsoftformat?

 

Under "Innstillinger" kan man fritt velge mellom følgende formater:

( ) Silverlight (anbefalt for macbrukere) (●) Windows Media Player

Lenke til kommentar

At man har fått nett satsingen inn som del av allmennkringkaster begrepet er en positiv dreining, men det betyr og at 20mill kommer til å bli hentet andre steder med tiden. Jeg tror vi og med tiden kommer til å få en lisens som med tiden vil bli krevd inn over skatteseddelen, uavhengig av om man mener man ser på NRK eller ei.

 

Reklame plakater før sportsendinger og andre større arrangementer kommer man nok ikke unna, kostnadene er rett og slett for store. Rettigheter når man kjøper arrangement og selv er ute og produserer ville nok for folk flest fremstå som vanvittige, om man fikk se budsjettene. For å ta Vancouver OL, rettighetskostnader(som er skyhøye), teknikk(alt utstyr og kommunikasjon tilbake til Norge) samt en bemanning på ca 100 personer, du trenger ikke noe særlig med enn barneskole matte for å se at dette koster penger. Ja vi betaler lisens, men den er ikke tilstrekkelig når man ser rettighetsprising kun gå en vei.

 

Skal man droppe mye av reklameplaktene betyr det enten å kutte i tilbud NRK er pålagt å drive feks. i distriktene eller å droppe å kjøpe rettighetene. Kunne noen tenke seg OL på TV2, hvor alt havner på egne betal kanaler?

 

Og så kan vi takke han med fela for at denne våren blir eksepsjonellt dyr for statskanlen. Reklameplakatene er nok kommet for å bli, men det er ikke veldig påtrengende kontra reklamepauser og blinkende bannere på websidene.

Lenke til kommentar

Nei den lisensen har jeg sneket meg unna nå i 7 år, og har ikke tenkt å begynne å betale den heller, med god samvittighet. Syntes det er så utrolig frekt av NRK å pålegge oss kanalene deres, og ikke nok med det så er ikke kanalene FTA heller, de forlanger at man har et abonnement for å ta dem inn...

 

Og jeg tviler ikke på at NRK er frekke nok til å øke lisensprisen pga dette her...

 

Så vidt jeg vet trenger man ikke cam eller kort for NRK sine DVB-T sendinger. Man trenger kun en TV med innebygd dekoder. Men jeg har ikke testet, og kan godt ta feil.

 

Jeg testet senest under OL, og hadde ingen problemer med å ta opp fra alle tre NRK-kanalene med en USB DVB-T tuner og Windows Media Center. Har sjekket at jeg får bilde på TVen min også, og det fungerer utmerket (Har ikke testet lyd via TVen, for den har ikke høyttalere).

Lenke til kommentar
Reklame plakater før sportsendinger og andre større arrangementer kommer man nok ikke unna, kostnadene er rett og slett for store. Rettigheter når man kjøper arrangement og selv er ute og produserer ville nok for folk flest fremstå som vanvittige, om man fikk se budsjettene.

 

Regnskapene ligger her: http://www.nrk.no/informasjon/1.6519947

 

Det overrasker meg faktisk litt hvor lite de tar inn på reklameplakatene. Kun 200 millioner i 2008. Det betyr at lisensen ikke trenger å gå opp mer enn en drøy hundrings for å finansiere bortfall av disse inntektene.

 

Reklameplakatene er nok kommet for å bli, men det er ikke veldig påtrengende kontra reklamepauser og blinkende bannere på websidene.

 

Jeg tror nok også at folk har en tendens til å blande sammen alle reklameplakatene. På NRK er det ganske strenge regler. Plakatene kan kun inneholde et bilde av en logo (altså ingen animasjon/film). De kan kun reklamere for firmaer, ikke produkter, og de kan kun brukes ifm. sportsarrangementer eller egenproduksjoner som skal sendes i flere land. I andre kanaler er det langt mer irriterende reklameplakater, og de sendes foran hvert eneste program. Snart sender de vel "sponset av"-plakater foran hver enkelt reklamefilm også. Så jeg mistenker nok at irritasjonen over reklameplakater på NRK i stor grad skyldes at man assosierer de med reklameplakatene til TV3 o.l.

Lenke til kommentar

Smelt smøret og rør det med sukker og egg.


Rør inn mel og bakepulver.


Smør en rund springform.


Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene.


Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker.


Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen.


Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til.


Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Dette forumet er alt for fyllt opp av frp-stemmere. Ungdom som sitter hjemme foran dataen sin og er livredd for muslimer og sosialdemokrater. Jeg ser det hver dag her, og det er like patetisk hver gang.

Jeg vil ha meg frabedt å bli tatt til inntekt for å stemme noe konkret parti, bare fordi jeg synes lisensordningen er urettferdig og usosial. Forøvrig så er det grundig off-topic og du gidder ikke engang forklare hvorfor, du bare rakker ned på folk.

Lenke til kommentar

Nei den lisensen har jeg sneket meg unna nå i 7 år, og har ikke tenkt å begynne å betale den heller, med god samvittighet. Syntes det er så utrolig frekt av NRK å pålegge oss kanalene deres, og ikke nok med det så er ikke kanalene FTA heller, de forlanger at man har et abonnement for å ta dem inn...

 

Og jeg tviler ikke på at NRK er frekke nok til å øke lisensprisen pga dette her...

 

Så vidt jeg vet trenger man ikke cam eller kort for NRK sine DVB-T sendinger. Man trenger kun en TV med innebygd dekoder. Men jeg har ikke testet, og kan godt ta feil.

 

Det er sånn jeg har forstått det også (men har heller ikke testet)

 

AtW

Mulig det, men på DVB-S så er det kun NRK Tegnspråk som er FTA kanal...

 

Snakker om mangfold, hvorfor prioritere Gran Prix fremfor Fotball VM? Regner med at VM har mange flere seere enn MGP, men det er vel en tradisjon som skal gå på bekostning av oss...

Lenke til kommentar

Mulig det, men på DVB-S så er det kun NRK Tegnspråk som er FTA kanal...

 

Snakker om mangfold, hvorfor prioritere Gran Prix fremfor Fotball VM? Regner med at VM har mange flere seere enn MGP, men det er vel en tradisjon som skal gå på bekostning av oss...

 

Det gjelder også DVB-C. Men så vidt jeg vet er ikke dette et krav fra NRK til distributørene. At distributørene gjør det på DVB-S er logisk, da det er de som betaler satelittleie. På DVB-C ser jeg ikke logikken, da man uansett må betale for "kabelen".

Lenke til kommentar

Buhu, syt om kringkastningslisens. Flytt til ett nesten hvilket som helst europeisk land og du har kringkastningslisens!

Vi er IKKE alene om å ha kringkastningslisens, som det virker som mange tror. Les mer her.

Man er også "påtvunget" de statlige tv-kanalene i de aller fleste europeiske land!

 

~ Mortis

Lenke til kommentar

Buhu, syt om kringkastningslisens. Flytt til ett nesten hvilket som helst europeisk land og du har kringkastningslisens!

Vi er IKKE alene om å ha kringkastningslisens, som det virker som mange tror. Les mer her.

Man er også "påtvunget" de statlige tv-kanalene i de aller fleste europeiske land!

 

~ Mortis

 

Det gjør det ikke mer rettferdig i mine øyne. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal betale avgift på noe jeg ikke bruker. Hadde jeg brukt tv'en min til å se på kaneler med i det hele tatt hadde jeg stilt meg blidere til avgiften, men når man må begynne å styre med plombering og varsling og greier bare for å eie en tv da blir jeg irritert. Jeg betaler gladelig skatt, og da kan man selvsagt dra paraleller til at det ikke er alt jeg betaler skatt for jeg får nytte av heller, men jeg ser i hvertfall at skatten stort sett går til samfunnsnyttige ting. Nrk har tegnespråk for døve og samisk barnetv. Antallet personer i norge som venter på nyheter på tegnespråk kan du telle på en hånd tror jeg.... og fuck samene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...