Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg lukker programmer når jeg har fått opp multitasking-vinduet? Kan tenke meg at når jeg hele tiden kjører 6 programmer i bakgrunnen så blir telefonen noe tregere, så må nesten få lukket disse. Jeg tenker da noe ala ios4, hvor man bare holder over programmer og trykket på minustegnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andreas' date='11. juli 2010 - 14:01' timestamp='1278849675' post='15922220']

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg lukker programmer når jeg har fått opp multitasking-vinduet? Kan tenke meg at når jeg hele tiden kjører 6 programmer i bakgrunnen så blir telefonen noe tregere, så må nesten få lukket disse. Jeg tenker da noe ala ios4, hvor man bare holder over programmer og trykket på minustegnet.

 

Du må nok bruke noe ala Advanced Task Killer. Du finner det på Android market:)

Lenke til kommentar

Er det mulig å få opp tastaturet på steder hvor det ikke kommer opp automatisk? Tenkte jeg skulle se om TV2s IPTV sider funket på mobilen, men når jeg skal skrive inn brukernavn og passord så kommer ikke tastaturet frem.

 

Og en ting til, dataroaming; Jeg har 1GB pakken til Tele2, kan jeg trygt ha på dataroaming så lenge jeg ikke bruker mer enn 1 GB? Eller vil det føre til ekstra utgifter?

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Har nå prøvd Samsungen i et par dager. Android var ikke noe for mitt bruk. Telefonen har et display og tilpassings muligheter som jeg kommer til å savne.

Blir å vente på WM7 da jeg er helt avhengig av VOIP og å synce mot Outlook, e-post, kalender, gjøremål og notater uten kabel eller datatrafikk. Android miljøet er nok desverre litt for lite rettet mot mit marked.

 

Har lagt telefonen til salgs på bruktmarkedet.

 

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd Samsungen i et par dager. Android var ikke noe for mitt bruk. Telefonen har et display og tilpassings muligheter som jeg kommer til å savne.

Blir å vente på WM7 da jeg er helt avhengig av VOIP og å synce mot Outlook, e-post, kalender, gjøremål og notater uten kabel eller datatrafikk. Android miljøet er nok desverre litt for lite rettet mot mit marked.

 

Har lagt telefonen til salgs på bruktmarkedet.

 

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

 

Jo

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får alle kontaktene på sim kortet overført til telefonen?

 

Når du er i kontaktlisten, trykker du venstre touchknapp nederst til venstre, så velger du mer i meny'en du får opp, så velger du kopier kontakter, så velger du fra sim til telefon, og du er ferdig.

 

Har ikke "kopier kontakter" som et alternativ. Eneste er importer/eksporter fra SD-kort.. Og der finner den ingen kontakter

Endret av flubby
Lenke til kommentar

Har nå prøvd Samsungen i et par dager. Android var ikke noe for mitt bruk. Telefonen har et display og tilpassings muligheter som jeg kommer til å savne.

Blir å vente på WM7 da jeg er helt avhengig av VOIP og å synce mot Outlook, e-post, kalender, gjøremål og notater uten kabel eller datatrafikk. Android miljøet er nok desverre litt for lite rettet mot mit marked.

 

Har lagt telefonen til salgs på bruktmarkedet.

 

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

 

Jo

 

Ok, grunnen til at eg lure er at eg tidligere har hatt Nokia N95, og treng av samme grunn som han over, at dei nevnte tinga synkronisere opp mot mobilen (trådlaust) f.eks. kvar halv time.

 

Så det er det samme "opplegget" på denne som f.eks. på min gamle N95?

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet ned alle filene jeg trenger til oppdateringen (Odin, firmware I9000XXJF7, og .PIT fil)... men jeg leser av tidligere erfaringer at dersom man flasher de 3 filene i firmwarepakka, så får man russisk språk... dette høres jo litt upraktisk ut. Hvordan kan man endre dette? Eller må man skrive ned hva man skal trykke på for å finne frem til språkinnstillingene? Jeg er ikke veldig stiv i russisk... ;)

Og bortsett fra å sjekke "Simlock", må man roote telefonen på noen annen måte? (med andre ord, er det noe man må gjøre FØR man setter igang prosedyren med firmwareoppdatering?)

Og hvordan sjekker man simlock? Er dette noe vi i Norge trenger å tenke på? Jeg har iallefall kjøpt en "åpen" mobil, som ikke er bundet til noen bestemt teleoperatør...

 

 

Noen som har flashet med nyere formware og hadde problemer med lagging før (jeg har jf3) som opplevde at dette forsvant? Kan man flashe tilbake til original firmware uten at dette kan "spores"?

 

 

Har testa og flashe nå, den blir russisk når den starter opp men kan lett fikses med og rote litt igjennom menyene :) "Jeg hadde ikke snøring på hvor jeg skulle men fant frem"

Også ender man opp med et russisk program også. Som man ikke får brukt..

Men telefonen virker mere våken om man kan si det sånn..

Lenke til kommentar
Hellhammer skrev date='11. juli 2010 - 20:57'

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

 

Du får bare delvis syncet mot Outlook ved hjelp av Kies. Du får ikke synce e-mails og notater (.pwi). Kontakter og kalender går greit.

 

Skype/Fring og andre SIP/VOIP har problemer på Galaxy S. Problem med microphone og høytalere.

 

Det viser seg også rundt på forskjellige forumer at GPS navigasjon er et problem, lagging og "GPS Lock". Har egen erfaring med GPS lagging. Med Sygic nav. program installert, lagger Galaxyen så mye at den er bort imot ubrukelig til å navigere etter.

Nå har ikke jeg prøv å navigere med andre Nav. programmer på Galaxyen. Har bare prøvd brukeroppsett/tillpassninger på Navigon og NDrive.

 

De tre overnevte "Issues" gjør at jeg med mitt bruk må ha med meg en WM telefon i tillegg til Galaxyen.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Hellhammer skrev date='11. juli 2010 - 20:57'

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

 

Du får bare delvis syncet mot Outlook ved hjelp av Kies. Du får ikke synce e-mails og notater (.pwi). Kontakter og kalender går greit.

 

Skype/Fring og andre SIP/VOIP har problemer på Galaxy S. Problem med microphone og høytalere.

 

Er dette noe som mest sannsynlig vil fungere etter hvert? Altså at det kommer nye oppdateringer som gjør dette mulig?

Samme som med deg, så treng eg at den synkroniser mot e-mails, og trudde dette var standard på smarttelefoner også, men da har eg kanskje gått på en liten "smell" her.

Lenke til kommentar

Er dette noe som mest sannsynlig vil fungere etter hvert? Altså at det kommer nye oppdateringer som gjør dette mulig?

Samme som med deg, så treng eg at den synkroniser mot e-mails, og trudde dette var standard på smarttelefoner også, men da har eg kanskje gått på en liten "smell" her.

Tviler på at sync mot Outlook E-Mail kommer med det første. Outlook er Microsoft og Android er Google. Må nok regne med at denne sync er forbeholdt Windows Mobile. Om det er mulig via noen kreative instillinger i Gmail aner jeg ikke.

Har installert SyncToy 2.1 fra Microsoft og syncer Office dokumenter og regneark med dette.

 

Edit: Stavekontroll

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Hellhammer skrev date='11. juli 2010 - 20:57'

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

 

Du får bare delvis syncet mot Outlook ved hjelp av Kies. Du får ikke synce e-mails og notater (.pwi). Kontakter og kalender går greit.

 

Skype/Fring og andre SIP/VOIP har problemer på Galaxy S. Problem med microphone og høytalere.

 

Det viser seg også rundt på forskjellige forumer at GPS navigasjon er et problem, lagging og "GPS Lock". Har egen erfaring med GPS lagging. Med Sygic nav. program installert, lagger Galaxyen så mye at den er bort imot ubrukelig til å navigere etter.

Nå har ikke jeg prøv å navigere med andre Nav. programmer på Galaxyen. Har bare prøvd brukeroppsett/tillpassninger på Navigon og NDrive.

 

De tre overnevte "Issues" gjør at jeg med mitt bruk må ha med meg en WM telefon i tillegg til Galaxyen.

Jeg bruker bare min gamle og trofaste Nokia E51 som er helt suveren til navigering.

 

Men disse tingene er totalt latterlige av en telefon i 2010. Android er en stor hype og dette fikk meg til å skrinlegge planer om kjøp av denne telefonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er dette noe som mest sannsynlig vil fungere etter hvert? Altså at det kommer nye oppdateringer som gjør dette mulig?

Samme som med deg, så treng eg at den synkroniser mot e-mails, og trudde dette var standard på smarttelefoner også, men da har eg kanskje gått på en liten "smell" her.

Tviler på at sunc mot Outlook E-Mail koomer med det første. Outlook er Microsoft og Android er Google. Må nok regne med at denne sync er forbeholdt Windows Mobile. Om det er mulig via noen kreative instillinger i Gmail aner jeg ikke.

Har installert SyncToy 2.1 fra Microsoft og syncer Office dokumenter og regneark med dette.

Om så er tilfelle vil de miste ganske så mange kunder til Nokia og Ericsson. Samt HTC.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får alle kontaktene på sim kortet overført til telefonen?

 

Når du er i kontaktlisten, trykker du venstre touchknapp nederst til venstre, så velger du mer i meny'en du får opp, så velger du kopier kontakter, så velger du fra sim til telefon, og du er ferdig.

 

Har ikke "kopier kontakter" som et alternativ. Eneste er importer/eksporter fra SD-kort.. Og der finner den ingen kontakter

 

Hmm, merkelig, er iallefall slik hos meg, men jeg kjører ikke standard firmware på min, har installert nyeste uoffisielle firmware fra Samsung, mulig de har lagt til den funksjonen i nyere firmware versjon.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får alle kontaktene på sim kortet overført til telefonen?

 

Når du er i kontaktlisten, trykker du venstre touchknapp nederst til venstre, så velger du mer i meny'en du får opp, så velger du kopier kontakter, så velger du fra sim til telefon, og du er ferdig.

 

Har ikke "kopier kontakter" som et alternativ. Eneste er importer/eksporter fra SD-kort.. Og der finner den ingen kontakter

 

Rett under Importer/eksporter så har ihvertfall jeg "Kopier kontakter"

Lenke til kommentar

Er dette noe som mest sannsynlig vil fungere etter hvert? Altså at det kommer nye oppdateringer som gjør dette mulig?

Samme som med deg, så treng eg at den synkroniser mot e-mails, og trudde dette var standard på smarttelefoner også, men da har eg kanskje gått på en liten "smell" her.

Tviler på at sunc mot Outlook E-Mail koomer med det første. Outlook er Microsoft og Android er Google. Må nok regne med at denne sync er forbeholdt Windows Mobile. Om det er mulig via noen kreative instillinger i Gmail aner jeg ikke.

Har installert SyncToy 2.1 fra Microsoft og syncer Office dokumenter og regneark med dette.

Om så er tilfelle vil de miste ganske så mange kunder til Nokia og Ericsson. Samt HTC.

 

 

Er dette en løsning på problemet?

 

Har ikke tid å lese hva det gjelder, bare fant noe i farten på jobb...

Lenke til kommentar
Hellhammer skrev date='11. juli 2010 - 20:57'

Fungere det ikkje å synge mot Outlook og dei andre tinga?

 

Du får bare delvis syncet mot Outlook ved hjelp av Kies. Du får ikke synce e-mails og notater (.pwi). Kontakter og kalender går greit.

 

Skype/Fring og andre SIP/VOIP har problemer på Galaxy S. Problem med microphone og høytalere.

 

Det viser seg også rundt på forskjellige forumer at GPS navigasjon er et problem, lagging og "GPS Lock". Har egen erfaring med GPS lagging. Med Sygic nav. program installert, lagger Galaxyen så mye at den er bort imot ubrukelig til å navigere etter.

Nå har ikke jeg prøv å navigere med andre Nav. programmer på Galaxyen. Har bare prøvd brukeroppsett/tillpassninger på Navigon og NDrive.

 

De tre overnevte "Issues" gjør at jeg med mitt bruk må ha med meg en WM telefon i tillegg til Galaxyen.

 

 

Jeg har standard formware og syncer i alkle fall uten problem mail, kontakter og kalender med exchange på jobben...

 

Har forretsen versjon jf3. Noen med noe nyere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...