Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Pollyanna, det skal gå an å gå til

- kontaker (der finner du jo alle)

- velg en kontakt

- Menyknapp nederst til venstre på telefonen -> endre

- Ringetone -> lyd

 

Da ser den etter lyder på sdcard/sounds, har du ikke lyder på den plasseringen trykker du bare på "opp" øverst til venstre i displayet, og får en oversikt over alle mappene dine. Bare bla deg fram til lydene. Dersom det ikke går på den måten kan du ha en ødelagt telefon, ja. Eller kanskje den bare trenger en oppdatering.

 

Funker kun på telefon-kontakter (opprettet på telefonen, eller synket med Outlook)

 

Funker ikke på kontakter synket fra Facebook eller Gmail.

 

 

EDIT: trykkleif

Endret av 4arm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss se hvor mange som sliter med at mobilen ofte lagger/går i sort noen sekunder ved start /skifte av apps og navigering. Jeg har firmware jf3. Dette skal slik jeg har forstått gjelde alle telefoner så fort man har noen apps kjørende. Står MYE om det på nettet. Finnes noen halvveis fixes, og Samsung HAR nyere firmwares, men de er i alle fall ikke sluppet i min Kies...

Lenke til kommentar

Oppdaget et par kjekke ting.... :yes:

 

Man kan styre lysstyrken via "hjemmeskjermen". Man sveiper fra øverste i venstre hjørne over til øverste for å øke lysstyrken og motsatt vei hvis man vil senke den :)

Dette fungerer bare om man ikke har satt opp telefonen til automatisk styring av lysstyrken.

 

Andre tingen vet sikkert mange, men når man har kontaktlisten oppe kan man sveipe over kontakten til venstre for å gå direkte på medling til kontakten, og sveipe til høyre for å ringe den :)

Lenke til kommentar

La oss se hvor mange som sliter med at mobilen ofte lagger/går i sort noen sekunder ved start /skifte av apps og navigering. Jeg har firmware jf3. Dette skal slik jeg har forstått gjelde alle telefoner så fort man har noen apps kjørende. Står MYE om det på nettet. Finnes noen halvveis fixes, og Samsung HAR nyere firmwares, men de er i alle fall ikke sluppet i min Kies...

 

Jeg og har det problemet noen ganger. Har og jf3.

Lenke til kommentar

Jeg irriterte meg mye over laggingen, så jeg flashet til JFB, rootet telefonen og la over /data/data til /dbdata/data og symlinket ref stall fixen folk har funnet frem til.

 

Det sies også at de siste firmwarene er mye bedre mtp lag selv uten rooting / stallfix.

 

Bytte fra touchwiz til launcher pro og tweake taskkilleren til android med MinFreeManager er også gode tips.

Endret av ayucon
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å logge meg på nettet ( ikke wifi) og med mms. Har fått ett oppsett fra Tele 2 som brukes for dette til Andriod 2.1 telefoner. Men dette oppsettet inneholder de samme innstillingene som telefonen hadde fra før? Jeg er veldig takknemelig hvis noen kan gi med ett tips.

Lenke til kommentar

Jeg irriterte meg mye over laggingen, så jeg flashet til JFB, rootet telefonen og la over /data/data til /dbdata/data og symlinket ref stall fixen folk har funnet frem til.

 

Det sies også at de siste firmwarene er mye bedre mtp lag selv uten rooting / stallfix.

 

Bytte fra touchwiz til launcher pro og tweake taskkilleren til android med MinFreeManager er også gode tips.

 

Jeg flashet min til JF5, men sliter også med litt lag.

Det er kommet enda en ny firmware JG3, men vet ikke hva som er forskjellen mellom de forskjellige. Kunne tenkt meg å oppdatere, men er slitsomt å måtte installere alle programmer på nytt for hver gang, jeg venter til Froyo kommer før jeg gidder å oppdatere telefonen igjen.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få lyd på filmer med mp4 (hd) filer? Får bilde, men ikke lyd.

 

Mkv filer får jeg lyd og bilde, men nesten alle filmer i mkv hd(720P) er over 4 gb, så den kan ikke overføres til tlf (fat filsystem?). Derfor er det best å se hd i mp4. Noen som har noe innspill?

Lenke til kommentar

Jeg irriterte meg mye over laggingen, så jeg flashet til JFB, rootet telefonen og la over /data/data til /dbdata/data og symlinket ref stall fixen folk har funnet frem til.

 

Det sies også at de siste firmwarene er mye bedre mtp lag selv uten rooting / stallfix.

 

Bytte fra touchwiz til launcher pro og tweake taskkilleren til android med MinFreeManager er også gode tips.

 

Jeg flashet min til JF5, men sliter også med litt lag.

Det er kommet enda en ny firmware JG3, men vet ikke hva som er forskjellen mellom de forskjellige. Kunne tenkt meg å oppdatere, men er slitsomt å måtte installere alle programmer på nytt for hver gang, jeg venter til Froyo kommer før jeg gidder å oppdatere telefonen igjen.

 

Flashet du med kies eller odin eller noe tredje? Kunne du ikke Ya backup med my backup med pro av alle apps?

Lenke til kommentar

Jeg irriterte meg mye over laggingen, så jeg flashet til JFB, rootet telefonen og la over /data/data til /dbdata/data og symlinket ref stall fixen folk har funnet frem til.

 

Det sies også at de siste firmwarene er mye bedre mtp lag selv uten rooting / stallfix.

 

Bytte fra touchwiz til launcher pro og tweake taskkilleren til android med MinFreeManager er også gode tips.

 

Jeg flashet min til JF5, men sliter også med litt lag.

Det er kommet enda en ny firmware JG3, men vet ikke hva som er forskjellen mellom de forskjellige. Kunne tenkt meg å oppdatere, men er slitsomt å måtte installere alle programmer på nytt for hver gang, jeg venter til Froyo kommer før jeg gidder å oppdatere telefonen igjen.

 

Flashet du med kies eller odin eller noe tredje? Kunne du ikke Ya backup med my backup med pro av alle apps?

 

Jeg brukte Odin. Jeg har ikke testet backup programmer. Klarer de å ta backup av programmer man har installert? Trodde kanskje de bare tok backup av innstillinger, kontakter etc.

Lenke til kommentar

sikkert svart på før... har noen link til silicon case og protection film ala invisishield??

 

Silikon case her....

 

Men den silikon case'n er ikke laget for de versjonene av Galaxy S som vi har her i Europa, legg merke til på bildene at det er en knapp oppe i det hjørne hvor kamera linsen er, den har ikke vi. Lurer på hva den knappen er til.

 

Men uansett vil silikon case'n passe da, telefonen ellers er lik.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

har fått ett stort problem.. oppdaterte telefonen med odin. funker vell og bra, men får ikke verken nett eller mms til og funke. har prøvd manuelle instillinger men det blir ikke bra... noen som har noen gode ideer???

 

 

fikk det til..

 

gikk på telenor.no og fikk tilsendt oppsett til SE x10 og da funker alt perfekt... :)

Endret av volvopower_
Lenke til kommentar

jeg har koblet facebook opp mot kontaktene mine,men jeg har flere kontakter som jeg har flere plasser.hvordan kobler jeg en facebook kontakt opp mot en vanlig kontakt?

Gå inn i kontaktlisten din, trykk og hold på en kontakt du vil koble til en facebook-kontakt, velg "koble kontakt" og velg facebook-kontakten.

Lenke til kommentar

Egne erfaringer etter en ukes bruk. Noen viktige ting (for meg) som gjør at jeg foreløpig ikke kan slutte å bruke min Nokia N97 mini:

1. Exchange klienten på Galaxy S -> mangler muligheten for å synke mail på bestemte tider. dvs hvis jeg ønsker å synke hvert 15. minutt, må jeg gjøre det hele døgnet... (ønsker ikke å bli vekket av mail på natta)

2. Stemmestyrt oppringning. Det bruker jeg hele tiden på N97 mini, fungerer perfekt. På Galaxy S fungerer det ikke i det hele tatt. Ikke støtte for Norsk.

Hvis det er noen som har en løsning på disse kan jeg legge fra meg min Nokia..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...