Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

whuppi, venta lenge på det, sitter på en bugga v8.xx release selv. NOen programmer som er lurt å bruke for å ta backup av aps og homescreen og slikt?

 

Apps tar man backup av med Titanium Backup.. Jeg har PRO-utgaven selv, veldig fornøyd.

Homescreen osv ordner jeg manuelt, det er jo enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig kjøpt en Galaxy S brukt og er helt fersk i gamet.

Har oppgradert til 2.3.3.

 

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe med.

 

Telefonene vibrerer innimellom uten at det har skjedd noen spesielt. Dette skjer mange ganger om dagen.

 

Når jeg sjekker strømforbruk så ser det ut til at Android OS trekker mye strøm selv om telefonen stort sett ligger i ro. Dette gjelder også Maps. Er det noen prosesser som ligger i bakgrunnen som bør stoppes?

 

 

Batteribruken finner du forklaring på her:

http://darky.freasylang.com/community/index.php?threads/guide-battery-life.2551/

 

Jeg vil ellers anbefale å oppdatere til en annen rom enn Samsung sin originale, jeg har selv brukt forskjellige versjoner fra Darky en stund, og er veldig fornøyd..

Siste oppdatering her skjedde i går, og det ser foreløpig veldig lovende ut.

Lenke til kommentar

Batteribruken finner du forklaring på her:

http://darky.freasylang.com/community/index.php?threads/guide-battery-life.2551/

 

Jeg vil ellers anbefale å oppdatere til en annen rom enn Samsung sin originale, jeg har selv brukt forskjellige versjoner fra Darky en stund, og er veldig fornøyd..

Siste oppdatering her skjedde i går, og det ser foreløpig veldig lovende ut.

 

Takk for innspill. Jeg har skummet gjennom hele tråden du viste til og konklusjonen ser ut til å være at ingen har funnet noen løsning på problemet med at strømforbruket plutselig øker. For min del så blir løsningen å reboote telefonen når det dukker opp. Den kan ligge i flere timer knapt uten å miste strøm når ting fungerer som det skal(står fortsatt på 99% tross en tlfsamtale etter å ha vært uladet siden kl 0700). Når problemet inntreffer så dropper batteriet med flere % i timen..

 

Vurderer å roote telefonen uten nødvendigvis å legge inn noen ny ROM. Ser det kan være fordeler uansett, f.eks for å kunne bruke Titanium til å ta backup av alle applikajoner. Hvis jeg gjør dette, vil jeg kunne oppgradere via Kies som før?

Hvis jeg rooter den, vil jeg enkelt kunne unroote og komme til scratch? Er det noen ulemper jeg bør være ops på? Bryter jeg garantien bare ved å roote? Som sagt så er jeg helt fersk på dette og redd for å "roote" det til..

 

Siphlo

Lenke til kommentar

Det er ingen som har en hundre prosent skuddsikker løsning, det er riktig.

Men det med å wipe samsung account og freeze software update er det mange som har erfaring med at gjør mye.

 

Hos meg er forbruket normalt etter å ha fulgt den oppskriften, men det tar av helt igjen om jeg åpner Samsung Apps.

Etter å ha åpnet Samsung Apps må jeg wipe Samsung Account igjen, og så reboote telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å unroote SGS-en min men finner ingen måte. Jeg lasta ned en root i går men den gjorde at mobilen min restarta hele tiden uten at jeg fikk gjort en dritt. Har fått fiksa det problemet nå fordi jeg gjenoppretta den og fant ut at det var internettet som fucka mobilen, og nå får jeg ikke fjerna den.

Noen her som vet hvordan jeg fjerner rooten eller får gjenoppretta til den gamle ROM-en (2.3.3)?

Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt en Galaxy S brukt og er helt fersk i gamet.

Har oppgradert til 2.3.3.

 

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe med.

 

Telefonene vibrerer innimellom uten at det har skjedd noen spesielt. Dette skjer mange ganger om dagen.

 

Når jeg sjekker strømforbruk så ser det ut til at Android OS trekker mye strøm selv om telefonen stort sett ligger i ro. Dette gjelder også Maps. Er det noen prosesser som ligger i bakgrunnen som bør stoppes?

 

Anbefaler deg å skru av bakgrunnsdata for det trekker veldig mye strøm (Innstillinger-> Kontoer og synkronisering-> Bakgrunnsdata). Når du trykker på Bakgrunnsdata får du opp en melding hvor det står at hvis du deaktiverer bakgrunnsdata sparer du batteriet og senker databruken. Så gjør det før du rooter for en root kan ødelegge mobilen din (skjedde med meg, internettet gjør at mobilen restarter heletiden og da må du gjenopprette mobilen for å skru den av og da mister du all data som det ikke er tatt backup av.

Lenke til kommentar

Så, hva er galt med telefonen din? Kommer den ikke inn i Download-mode? Eller hva med Recovery-mode?

 

Det er klart man skal sørge for at tre-knappsfunksjonene funker som de skal først, deretter skal man oppdatere.

Så lenge man kommer inn i Download-mode er telefonen i orden.

Lenke til kommentar

Så, hva er galt med telefonen din? Kommer den ikke inn i Download-mode? Eller hva med Recovery-mode?

 

Det er klart man skal sørge for at tre-knappsfunksjonene funker som de skal først, deretter skal man oppdatere.

Så lenge man kommer inn i Download-mode er telefonen i orden.

Kan egentlig gjøre alt som ikke krever internett fordi problemet ligger der, når jeg skrur på internettet begynner mobilen å restarte seg selv og det kan bare stoppes ved å gjenopprette til fabrikkmodus fordi det er eneste måte å kunne skru av internett. Så nå ser jeg bare etter en måte å bli kvitt rooten på.

Vet du hva jeg kan gjøre for å kvitte meg med rooten?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å unroote SGS-en min men finner ingen måte. Jeg lasta ned en root i går men den gjorde at mobilen min restarta hele tiden uten at jeg fikk gjort en dritt. Har fått fiksa det problemet nå fordi jeg gjenoppretta den og fant ut at det var internettet som fucka mobilen, og nå får jeg ikke fjerna den.

Noen her som vet hvordan jeg fjerner rooten eller får gjenoppretta til den gamle ROM-en (2.3.3)?

 

Jeg fikk faktisk akkurat det samme problemet når jeg forsøkte å roote min. Har ikke orket å roote på nytt enda. Hva het den jeg brukte igjen da..

 

Quoter min egen post fra noen sider siden:

 

Fugumod root fungerer også på JVH 2.3.3 forsåvidt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010141

 

Forsøkte å bruke denne her, men det som skjedde etterpå var at ethvert forsøk på bruk av Wifi sendte telefonen i en uendelig boot-loop.

 

Eneste måten å fikse det på var å flashe telefonen på nytt med PDA-fil fra Samfirmware (4. mai, JVH filen). Men da forsvant jo root igjen. I tillegg så fikk jeg ikke kontakt med KIES etter at jeg hadde brukt Fugu root. (kunne flashe original kernel, telefonen virket helt til jeg forsøkte å slå på Wifi, men KIES fikk ikke kontakt).

 

Wifi klarer jeg meg ikke uten, så da får jeg være uten root inntil videre. Har ikke tid til å forsøke så mange ganger akkurat nå. Har lest om andre som sliter med samme feilen, både med fugu og cwm root kernel til 2.3.3. Dog så er det veldig mange som ikke får problemer, så jeg ønsker ikke å "kaste dritt" om noen av disse metodene. Men det er greit å være obs på at enkelte faktisk sliter. Og at løsningen er enkel i så fall. (flashe I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000NEEJV3 fra Samfirmware).

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Jeg prøver å unroote SGS-en min men finner ingen måte. Jeg lasta ned en root i går men den gjorde at mobilen min restarta hele tiden uten at jeg fikk gjort en dritt. Har fått fiksa det problemet nå fordi jeg gjenoppretta den og fant ut at det var internettet som fucka mobilen, og nå får jeg ikke fjerna den.

Noen her som vet hvordan jeg fjerner rooten eller får gjenoppretta til den gamle ROM-en (2.3.3)?

 

Jeg fikk faktisk akkurat det samme problemet når jeg forsøkte å roote min. Har ikke orket å roote på nytt enda. Hva het den jeg brukte igjen da..

 

Quoter min egen post fra noen sider siden:

 

Fugumod root fungerer også på JVH 2.3.3 forsåvidt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010141

 

Forsøkte å bruke denne her, men det som skjedde etterpå var at ethvert forsøk på bruk av Wifi sendte telefonen i en uendelig boot-loop.

 

Eneste måten å fikse det på var å flashe telefonen på nytt med PDA-fil fra Samfirmware (4. mai, JVH filen). Men da forsvant jo root igjen. I tillegg så fikk jeg ikke kontakt med KIES etter at jeg hadde brukt Fugu root. (kunne flashe original kernel, telefonen virket helt til jeg forsøkte å slå på Wifi, men KIES fikk ikke kontakt).

 

Wifi klarer jeg meg ikke uten, så da får jeg være uten root inntil videre. Har ikke tid til å forsøke så mange ganger akkurat nå. Har lest om andre som sliter med samme feilen, både med fugu og cwm root kernel til 2.3.3. Dog så er det veldig mange som ikke får problemer, så jeg ønsker ikke å "kaste dritt" om noen av disse metodene. Men det er greit å være obs på at enkelte faktisk sliter. Og at løsningen er enkel i så fall. (flashe I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000NEEJV3 fra Samfirmware).

Kunne du tenke deg å sende linken hvis du har den tilgjengelig?

Edit: Problemet er fikset, fant filen og fjerna rooten så nå er mobilen fin igjen.

TUSEN TAKK FOR TIPSET, VET IKKE HVA JEG SKULLE GJORT HVIS JEG IKKE FIKK FIKSA DET FOR JEG TRENGER WIFI!!!!!!

Endret av Androidman
Lenke til kommentar

Må bare spørre dere som har darkys v10.1 rom, hvordan ser deres hjemmeskjerm ut i forhold til min ''stock''? Trodde ikonene skulle være annerledes :hmm:

 

post-155267-0-90636900-1306346557_thumb.png

 

Tenker da på telefonen, nettleserikonet osv.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...