Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

mobilen bruker mye strøm om natta, er det vanlig for denne modellen?

i natt så brukte den over 30% strøm, hva er problemet?

 

Skjermen er innstilt på det sterkeste og lyseste, men det skal vel ikke ha noe å si når skjermen ikke er i bruk? brukte også advanced task killer for å drepe programmene før je la meg. Men likevel brukte den mye strøm.

 

Har du WiFi, Blåtann eller GPS på...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser på min og med wifi og blåtann av

1 døgn klarer den ikke selv uten bruk av telefonen i det hele tatt(mail sjekkes hver time - facebook en gang i døgnet) ellers alt avskrudd

 

det er svakt

 

Tror kanskje det er et problem med ditt batteri da.Min holder i 2 døgn med middels til tung bruk. Og jeg er meget godt fornøyd med det :yes:

Lenke til kommentar

ser på min og med wifi og blåtann av

1 døgn klarer den ikke selv uten bruk av telefonen i det hele tatt(mail sjekkes hver time - facebook en gang i døgnet) ellers alt avskrudd

 

det er svakt

 

Min holder i alle fall 1 1/2 døgn med samme instillinger og samtaler i tillegg. Hvis jeg kun bruker 2g nett i tillegg holder den så vidt over to døgn.

Lenke til kommentar

For de som har problem med å få kontakt mot telefonen fra Kies med 64-bit Windows 7 så klarte jeg til slutt å fikse det hos meg :yes:

 

Det jeg gjorde var følgende:

- Avinnstallerte Kies

- Slettet gamle drivere(programfiler/Samsung)

- Innstallerte nye drivere: http://www.2shared.com/file/y_XR2tT9/usb_drivers_GalaxyS_x64.html

- Innstallerte denne Kies-versjonen som er den nyeste og har versjonnummer:1.5.1.10071_32 http://samsung.de/de/Privatkunden/Mobil/Mobiltelefone/Style/samsungwaves8500/GT-S8500BAADBT/detail.aspx?atab=support&aguid=47e29085-4dff-4b5c-b8ab-dd9b9c8b70f8&dl=software

 

Denne versjonen dukker ikke opp når man ber om oppdatering fra den gamle versjonen. Iallefall gjorde den det ikke hos meg......

Endret av jess2310
Lenke til kommentar

Hvis jeg ønsker ny mobil. Skal jeg gå for Galaxy S. Eller ska jeg vente ? Er det noen andre gode telefoner i sikte? Har en Windows mobile i dag. Og har egentlig lyst å vente på Winmob7. Hva sier dere?

 

Jeg sier gå for Galaxy-S, er storfornøyd med min :)

 

Har hatt iphone, htc desire tidligere, men denne er desidert den beste så langt.

 

mobilen bruker mye strøm om natta, er det vanlig for denne modellen?

i natt så brukte den over 30% strøm, hva er problemet?

 

Skjermen er innstilt på det sterkeste og lyseste, men det skal vel ikke ha noe å si når skjermen ikke er i bruk? brukte også advanced task killer for å drepe programmene før je la meg. Men likevel brukte den mye strøm.

 

Min bruker ikke 1% engang om natta, jeg setter min i flymodus om nettene dog.

Hvis jeg ikke bruker flymodus så mister den kanskje 1-3% på en natt (bruker ikke gps, 3g, wifi om natten), så er noe rart hos deg ja :)

Lenke til kommentar

skal sette inn telefonen på flymodus i natt, så får jeg se om det blir bedre. Kan det også ha noe å si at batteriet blir bedre om noen dager? har bare hatt den siden lørdag..

 

Noem som er flinke med snesoid og det der? Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg :)

Bare å sende PM :)

Endret av LittleBigPlanet
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen her som har oppdatert til "nyeste" firmware (fra samsung-firmware) og fått norsk swype, som kan ta seg tid til å forklare punkt for punkt hva man må gjøre for å få det til (alt fra første skritt med "rooting" til telefonen er fiks ferdig til bruk).

Har erfaring med å flashe custom ROM til HTC HD2, men har null erfaring med Android og Samsung. Så det må være en helt enkel, tydelig beskrivelse.

Hadde satt kjempestor pris på dette!

PS! Ble telefonen noe kjappere av den andre firmwaren?

Jeg lastet ned Dolphin Browser HD (fra Market) idag, og den brukte ufattelig lang tid på oppstarten (vanlig Dolphin Browser fungerte ypperlig).

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen her som har oppdatert til "nyeste" firmware (fra samsung-firmware) og fått norsk swype, som kan ta seg tid til å forklare punkt for punkt hva man må gjøre for å få det til (alt fra første skritt med "rooting" til telefonen er fiks ferdig til bruk).

Har erfaring med å flashe custom ROM til HTC HD2, men har null erfaring med Android og Samsung. Så det må være en helt enkel, tydelig beskrivelse.

Hadde satt kjempestor pris på dette!

PS! Ble telefonen noe kjappere av den andre firmwaren?

Jeg lastet ned Dolphin Browser HD (fra Market) idag, og den brukte ufattelig lang tid på oppstarten (vanlig Dolphin Browser fungerte ypperlig).

 

Du finner en link til en bruksanvisning tidligere I tråden.

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet ned alle filene jeg trenger til oppdateringen (Odin, firmware I9000XXJF7, og .PIT fil)... men jeg leser av tidligere erfaringer at dersom man flasher de 3 filene i firmwarepakka, så får man russisk språk... dette høres jo litt upraktisk ut. Hvordan kan man endre dette? Eller må man skrive ned hva man skal trykke på for å finne frem til språkinnstillingene? Jeg er ikke veldig stiv i russisk... ;)

Og bortsett fra å sjekke "Simlock", må man roote telefonen på noen annen måte? (med andre ord, er det noe man må gjøre FØR man setter igang prosedyren med firmwareoppdatering?)

Og hvordan sjekker man simlock? Er dette noe vi i Norge trenger å tenke på? Jeg har iallefall kjøpt en "åpen" mobil, som ikke er bundet til noen bestemt teleoperatør...

Endret av b-bert
Lenke til kommentar

går batteriet fort når man har lysstyrken på 100%

lada telefonen dor noen timer siden og nå er den på rundt 60% har vært litt på nettet med den, og spilt noen spill med den en stund da. Det skal sies.

Men når jeg sjekker hva som har tappet batteriet mest så står det at skjermen har tappa 80%

Lenke til kommentar

For 10 min siden "klikket" det for min mobil... Plutselig var "alle" programmer åpne. Og til slutt bare skrudde jeg den av. Etter det har det skjedd noe rart... Hadde gjort om sånn at jeg hadde 3x4 tastatur ved skriving av SMS når jeg holder mobilen "normalt", og qwerty når jeg legger den på siden. Men etter rotet som var nå, får jeg qwerty uten norske bokstaver uansett vei jeg har den nå...

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet ned alle filene jeg trenger til oppdateringen (Odin, firmware I9000XXJF7, og .PIT fil)... men jeg leser av tidligere erfaringer at dersom man flasher de 3 filene i firmwarepakka, så får man russisk språk... dette høres jo litt upraktisk ut. Hvordan kan man endre dette? Eller må man skrive ned hva man skal trykke på for å finne frem til språkinnstillingene? Jeg er ikke veldig stiv i russisk... ;)

Og bortsett fra å sjekke "Simlock", må man roote telefonen på noen annen måte? (med andre ord, er det noe man må gjøre FØR man setter igang prosedyren med firmwareoppdatering?)

Og hvordan sjekker man simlock? Er dette noe vi i Norge trenger å tenke på? Jeg har iallefall kjøpt en "åpen" mobil, som ikke er bundet til noen bestemt teleoperatør...

 

 

Noen som har flashet med nyere formware og hadde problemer med lagging før (jeg har jf3) som opplevde at dette forsvant? Kan man flashe tilbake til original firmware uten at dette kan "spores"?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg tilbake det 3x4 mønsteret for skriving av meldinger sånn som det er på "gammeldagse" mobiler, og hvordan får jeg Æ, Ø og A tilbake, ref melding litt opp her...?

Har lastet ned skandinavisk tastatur og, men står helt fast og finner ikke ut dette nå...

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg tilbake det 3x4 mønsteret for skriving av meldinger sånn som det er på "gammeldagse" mobiler, og hvordan får jeg Æ, Ø og A tilbake, ref melding litt opp her...?

Har lastet ned skandinavisk tastatur og, men står helt fast og finner ikke ut dette nå...

Menu-> Settings -> Locale and text -> samsung keybad -> Keypad types =3x4 keypad

Menu-> Settings -> Locale and text -> samsung keybad -> Writing language = norsk

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg tilbake det 3x4 mønsteret for skriving av meldinger sånn som det er på "gammeldagse" mobiler, og hvordan får jeg Æ, Ø og A tilbake, ref melding litt opp her...?

Har lastet ned skandinavisk tastatur og, men står helt fast og finner ikke ut dette nå...

Menu-> Settings -> Locale and text -> samsung keybad -> Keypad types =3x4 keypad

Menu-> Settings -> Locale and text -> samsung keybad -> Writing language = norsk

 

Det jeg har gjort, men allikevel er det ikke 3x4 eller norsk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...