Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp her. Har nettopp kjøpt galaxy s frå MPX.no.

Problemet er at det ikkje går å velge norsk som skriftspråk, hverken på samsung tastatur eller swype...

 

Noen som har forslag til å løse det? :dontgetit:

 

Opp. Hjelp til en newbie? :p

Sjekk versjon (*#1234#)

legg inn siste FW versjon (Js8) med Odin fra www.samfirmware.com

Den har støtte for norsk...

Lenke til kommentar

Det spørs på hvordan du oppdaterer, med Odin blir alt borte. Dvs, telefonen går tilbake til fabrikkinnstillinger. Ved Kies forblir alt det samme.

Det er ikke riktig, med odin må du sette opp homescreens pånytt, men alle programmer og instillinger blir liggende. Bare å ta noen screenshots av homescreens så man husker hvordan man hadde det...

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

Noen som vet når oppdateringen kommer for oss som har TEN??

 

Det letteste er vel kanskje å ringe Telenor Kundeservice og spørre der?

 

Joda, men tenkte det var større sjanse for at noen her inne visste noe enn på kundeservice. Uansett vurderer jeg Odin... Litt redd for å bricke, bare! :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med epost mot exchange server etter JS7 oppdateringen?

 

Appen henger seg opp noen ganger, andre ganger får jeg bare tom innboks.

Når jeg prøver å lukke programmet så bruker det fortsatt mengder med datatrafikk helt til jeg kjører den mest intensive minnetømmingen.

 

 

Meget irriterende siden jeg bruker mobilen aktivt til å lese mail i jobbsammenheng...

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt 2 stk docker fra junaiten. Jeg røyk også på RealLook skjermbeskytter som ble skrytt opp i skyene på amazon, anmeldelse følger ved levering:)

 

Dumt spørsmål: Det skal finnes en "Home Desk" app laget for bruk med dock i market jf samsungs hjemmeside. Jeg har til og med sett skjermbilde av den i søkeresultat i market, men den finnes vitterlig ikke likevel. Er det forskjell på innholdet i market i USA og Europa?

 

Jeg fikk link til appen på xda i denne tråden, men jeg regner med at jeg trennger root for å installere?

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med epost mot exchange server etter JS7 oppdateringen?

 

Appen henger seg opp noen ganger, andre ganger får jeg bare tom innboks.

Når jeg prøver å lukke programmet så bruker det fortsatt mengder med datatrafikk helt til jeg kjører den mest intensive minnetømmingen.

 

 

Meget irriterende siden jeg bruker mobilen aktivt til å lese mail i jobbsammenheng...

 

 

 

Har du prøvd å slette cache og data på epostklienten? Det er vanlig med slike problemer etter oppgraderinger, og ofte løses de gjennom sletting av programdata og cache. Det gjøres under innstillinger - administrer programmer -alle - epost.

 

 

Dersom det ikke virker kan sletting av cache gjennom recovery være en løsning.

 

 

Lenke til kommentar

Hvilken versjon skal man bruke av Odin? Ser det ligger 3 forskjellige ute og i guidene er det screenshots av versjon 1.0 og 1.3. Er det det samme??

Jeg har brukt v. 1.3 og det har fungert 100%.

Starter Odin, legger inn pda fil, slår av telefonen, slår på med 3 button combo (meny/volume ned/power on) får download bilde på telefonen og kobler opp til pc-en med kabelen. Venter til usb er installert og at odin er klar, trykk på start. Etter et par minutter er det klart. SGS-en restarter, tar litt tid ved første oppstart.. (et par min). Voila!

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

Hvilken versjon skal man bruke av Odin? Ser det ligger 3 forskjellige ute og i guidene er det screenshots av versjon 1.0 og 1.3. Er det det samme??

 

Lastet først ned en eldre versjon av Odin, og da kom den bare halvveis i flashingen før den bare stoppet opp. Lastet da ned den nyeste versjonen og flashingen var unnagjort på et blunk.

Lenke til kommentar

Jeg forsøker som dere beskriver, men Odin stopper på "factoryfs.rfs". Bruker Odin 1.3 og har Windows 7 (x64)

 

Kjører som administrator og har forsøkt kompabilitetsmodus for XP uten at det hjelper. :cry:

 

Skal prøve en annen pc/kabel senere i dag, men kom gjerne med tips for hvordan jeg skal komme ut av dette!! :hmm:

 

Så lenge jeg kommer i downloadmodus, så er det i hvert fall håp.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...