Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål/observasjon:

 

Jeg er litt ram-nazi, og dreper apper og prosesser over en lav sko. Det vil si at jeg kjører ATM og system panel sikkert 10-20 ganger daglig. Dermed har jeg ganske god oversikt over ram-bruken sånn omtrentlig.

 

Tlf har pleid å ha ca 60-80 mb fri ram hver gang jeg har kjørt ATM, og etterpå gått opp til ca 100-110.

 

Etter oppdateringen ligger jeg javnt på 125-135, selv etter en del fikling og kjøring av div programmer. Noen med samme erfaring?

 

Observasjon 2:

 

Når jeg velger wallpaper får jeg nå muligheten til å velge stående utsnitt. Dette medfører at bildet ikke scroller når jeg blar mellom skjermene, og man kan også bruke samme bakgrunn på unlock-skjermen. Det er jo litt stilig, men jeg skulle ønske at man kunne velge unlock-bilde uavhengig av wallpaper...

 

Edit: applikasjonene i skuffen er nå sortert alfabetisk...

Endret av jihadbandit
Lenke til kommentar

Applikasjonene er bare alfabetisk pga. at du har flasha, alt du legger inn nå blir lagt bakerst igjen. Du kan evt. tømme cachen til TWLauncher, så blir alt alfabetisk igjen, men du må sette opp homescreensa på nytt.

 

Ramnazi er jeg ikke, synes telefonen fungerer nydelig med masse ledig ram og med veldig lite ledig ram.

 

Ang. lockscreen wallpaper så kan jo den nå være et annet bilde enn wallpaperet du har ellers..

 

 

Lenke til kommentar

Det er ikke vits med masse RAM om du ikke bruker den. Android er stort sett flink til å drepe apps som bruker RAM når den trenger RAM til andre ting. RAM bruker like mye strøm om det er fult eller tomt så det å drepe apps hele dagen for å ha mest mulig ledig RAM er meningsløst.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert: Jeg hadde Nokia N97 før SG, og jeg skal A L D R I noen gang mer ha Nokia, etter alt det styret som var der, og det ble aldri noen løsning selv etter utallige idiotiske oppdateringer. Samsung hadde og en periode de var veldig sløve på oppdateringer.

 

Det alle mobiltelefonprodusenter bør skrive seg bak øret, er at slike som oss, her på dette forumet, er personer som er over snittet interessert i gadgeter som mobiltelefonen vi fikler med i tider og utide. Tas vi ikke på alvor, forlater vi hele sulamitten. Jeg regner med at folk fra Samsung, og andre, kikker innom forum som dette - og til dem vil jeg si:

 

Når jeg nå sitter her og kjæler med min Galaxy, som endelig fungerer som en drøm, og vet at det snart kommer en galaxy 2, så vil jeg si at sannsynligheten for at jeg kjøper også 2'en er 100 ganger større enn om jeg hadde blitt forlatt av Samsung med en ikke-fungerende Galaxy, og der jeg "følte" at Samsung regnet med jeg ville glemme den første for å kjøpe nummer 2. Dette poengterer viktigheten av at de som produserer mobiltelefoner hører på folkene i de ulike forum! Norge er en mininasjon i så henseende, men vi følger med i internasjonale forum, og det er solgt en del Galaxyer og her på berget!

 

Jeg syns nå at min Samsung Galaxy er en drøm! Forsett slik Samsung, og dere får en fornøyd kundegruppe, som og er med (GRATIS TIL OG MED) på å utvikle deres produkt!

Lenke til kommentar

En ting er sikkert: Jeg hadde Nokia N97 før SG, og jeg skal A L D R I noen gang mer ha Nokia, etter alt det styret som var der, og det ble aldri noen løsning selv etter utallige idiotiske oppdateringer. Samsung hadde og en periode de var veldig sløve på oppdateringer.

 

Det alle mobiltelefonprodusenter bør skrive seg bak øret, er at slike som oss, her på dette forumet, er personer som er over snittet interessert i gadgeter som mobiltelefonen vi fikler med i tider og utide. Tas vi ikke på alvor, forlater vi hele sulamitten. Jeg regner med at folk fra Samsung, og andre, kikker innom forum som dette - og til dem vil jeg si:

 

Når jeg nå sitter her og kjæler med min Galaxy, som endelig fungerer som en drøm, og vet at det snart kommer en galaxy 2, så vil jeg si at sannsynligheten for at jeg kjøper også 2'en er 100 ganger større enn om jeg hadde blitt forlatt av Samsung med en ikke-fungerende Galaxy, og der jeg "følte" at Samsung regnet med jeg ville glemme den første for å kjøpe nummer 2. Dette poengterer viktigheten av at de som produserer mobiltelefoner hører på folkene i de ulike forum! Norge er en mininasjon i så henseende, men vi følger med i internasjonale forum, og det er solgt en del Galaxyer og her på berget!

 

Jeg syns nå at min Samsung Galaxy er en drøm! Forsett slik Samsung, og dere får en fornøyd kundegruppe, som og er med (GRATIS TIL OG MED) på å utvikle deres produkt!

Helt enig, men det er en ting som gjør at jeg fremdeles går med min N97 mini i lomma, STT (Speech to text) Med nokiaen kan jeg ringe alle i telefonlisten fra Handsfree-en bare ved å si navnet, fungerer helt smooth, og har blitt helt avhengig.. Det går ikke på SGS-en da det ikke finnes noen norsk STT motor, (jeg har i hvertfall ikke funnet noen til android) selv om samsung reklamerer for dette... Hvis noen har en løsning på dette, slipper jeg å dra på N97-en..

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmå, på samfirmware står det at sim kort og sd card skal fjernes..jeg har externt sd card, er det dette som menes, eller er det et kort til der?

Jeg har aldri fjernet hverken sim eller eksternt sd... Fungerer helt fint! Mulig man måtte dette på tidlige versjoner..

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmå, på samfirmware står det at sim kort og sd card skal fjernes..jeg har externt sd card, er det dette som menes, eller er det et kort til der?

Jeg har aldri fjernet hverken sim eller eksternt sd... Fungerer helt fint! Mulig man måtte dette på tidlige versjoner..

Takk for svar, jeg har heller ikke gjort det tidligere, men da jeg leste på siden deres ble jeg usikker...

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et par spm angående oppgradering. For øyeblikket kjører jeg Darky's ROM, men ønsker å bytte til nyeste Doc. Hva må til? Holder det å kjøre factory reset / slette cache og så flashe fil fra Kitchen eller må jeg roote den på nytt med CWM?

Jeg rootet i sin tid med JPY via Odin.

Lenke til kommentar

Holder å kjøre full wipe i recovery, for så og kjøre nye ROM .zip'en.

Bare husk å ta nandroid backup først : } (i recovery)

Ok, supert. Ang nandroid backup, hva tar denne backup av? Og hva er forskjellen på denne og Titanium Backup egentlig? Tidligere jeg har ikke hatt behov for backup da jeg sync'er kalenderoppføringer og kontakter via Exchange. Sms bruker jeg SMS+ backup til. Bilder osv lagrer jeg fortløpende på pc uansett.

Lenke til kommentar

Den tar backup av HELE ROM'en du har inne nå, så om noe skulle gå galt ved installasjon av doc, da kan du bare recovere fra backupen du tok, som om ingenting har skjedd.

Men om doc installen blir en suksess, kan du slette nandroid backupen. Ligger inne på roten av det interne minnekortet (Clockworkmod>backup>)

 

 

EDIT:

Beat me to it..

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Applikasjonene er bare alfabetisk pga. at du har flasha, alt du legger inn nå blir lagt bakerst igjen. Du kan evt. tømme cachen til TWLauncher, så blir alt alfabetisk igjen, men du må sette opp homescreensa på nytt.

 

Ramnazi er jeg ikke, synes telefonen fungerer nydelig med masse ledig ram og med veldig lite ledig ram.

 

Ang. lockscreen wallpaper så kan jo den nå være et annet bilde enn wallpaperet du har ellers..

 

Jeg har sett at man nå kan velge eget bilde for lockscreen, men dette funker ikke på min tlf. Den fullfører hele prossessen med å lagre bilde og sette wallpaper, men dette endrer seg likevel ikke når prossessen er ferdig. Ikke noe stort problem, så jeg har valgt å overse det. Så den viktigste endringen i så måte for meg var at man nå kan velge wallpaper som ikke scroller sammen med homescreen...

 

 

@kongkake; jeg visste ikke at appsene som lå i bakgrunn ikke trakk strøm, så takk for info. Nå kan jeg fjerne ATM fra docken og slippe drepe-apps-tvangsnevrosen min:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...