Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Er så irritert fordi batteriet tømmes så fort. Snakker om under 24 timer. Har alltid vært ett problem uansett rom. Kjører nå js7 med alt standard (ingen launchere eller themes).

Trur dette er normalt. Jeg har det ihvertfall sånn. Må lade telefonen hver kveld. Må tenke på det at det er en smarttelefon, som er nesten mer en liten pc enn en telefon. Skjermen bruker også mye batteri. Du kan gå på instillengene å se hva som trekker strøm.

 

 

Sliter ikke med dette jeg, Lader vel annen ver dag, gjerne også ver 3.

Snakker da gjerne noen timer i tlf og sender en haug me meldinger me kjerringa hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke umulig at en eller flere applikasjoner er dårlig programmert. Slik at dem i praksis er aktive hele tiden eller lignende.

 

Det jeg savner i denne sammenhengen er en mye, mye mer nøyaktig app for batteriforbruk. Nøyaktig hvilke applikasjoner som bruker batteri og hvor mye. Den originale viser nesten bare skjerm, samtaler og idle, uansett hva jeg bruker telefonen til.

 

Jeg syns å huske at jeg fikk mer detaljert info tidligere faktisk. Husker ikke om det var 2.1 eller enda tidligere. Jeg kan gå 2 hele dager med masse forskjellig bruk (bluetooth, surfing, e-post, youtube, spill, ringing, meldinger, kamera etc) og det eneste forbruket av batteri viser er Skjerm, taleanrop, cellestandby og telefon inaktiv.

Lenke til kommentar

har dette på tlf min:

fastvareversjon 2.2.1

grunnbåndversjon i9000xxjpy

kjerneversjon 2.6.32.9 root@se-608#1

buildnr froyo.xwjs7

 

har rootet den å lagt inn rom manager å slikt , men får ikke tlf i clockwork recovery, den går kun i android recovery, noen med tips til hvordan jeg skal få det til, vill prøve siste versjon av docs

Endret av dj-magic
Lenke til kommentar

Er det noen mulighet til å skjule filer med stock programmer? Har en haug med serier på sd-kortet som jeg ikke vil at skal vises i gallery... Har laget fine mapper med alle bildene mine, og så kommer alle videoene og ødelegger systemet mitt! Noen forslag?

Ved å legge inn ei helt tom fil i de mappene du vil holde skjult oppnår du dette. Fila må hete .nomedia Med bruk av apps kan du bruke root-explorer for å sette atributter på filer som read-only, hidden osv. Men Root Explorer er ikke en stock app som du etterspør, den krever attpåtil rootet tlf.

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis nyeste utgave av Samsung sin recovery som ikke vil godta usignerte update.zip -filer. For å fikse dette må du bruke Odin til å flashe en eldre recovery eog installere CWM med en update.zip -fil. Google litt rundt så finner du en how to.

Jeg har js7. La cwm inn med odin. Fungerer som bare d.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Zagg invisibleshield siden i sommer, men jeg er ikke fornøyd med den, den beskytter kanskje displayet, men displayet ser jo rævva ut med den på, så hva er da vitsen? Jeg har lyst til å ta den av, men trenger en beskyttelse for telefonen når jeg er på jobb.

 

Så jeg vet at cases og greier har blitt diskutert et eller annet sted i denne tråden før, så er det noen som har kommet over et etui/case som har beskyttelse for displayet også, eller må jeg gå for en lærveske? (Noen anbefalinger til veske?)

En clip on case, men med beskyttelse til skjermen inkludert i den frontramma, ville vært perfekt, men jeg finner ikke det.

Lenke til kommentar

Akkurat skjermen er vel ganske tøff på Galaxy S. Jeg har alltid brukt ymse beskyttelse til skjermen på tidligere telefoner for å unngå riper/skader. Men på Galaxy S har jeg ikke trengt en ting. Den er helt perfekt fortsatt. Tror det skal litt juling til for å ødelegge den rett og slett.

 

Nå vet jeg ikke hva du jobber med, så det er godt mulig du har en god grunn for å ønske noe skjermbeskyttelse :)

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet til å skjule filer med stock programmer? Har en haug med serier på sd-kortet som jeg ikke vil at skal vises i gallery... Har laget fine mapper med alle bildene mine, og så kommer alle videoene og ødelegger systemet mitt! Noen forslag?

Ved å legge inn ei helt tom fil i de mappene du vil holde skjult oppnår du dette. Fila må hete .nomedia Med bruk av apps kan du bruke root-explorer for å sette atributter på filer som read-only, hidden osv. Men Root Explorer er ikke en stock app som du etterspør, den krever attpåtil rootet tlf.

Takker og bukker! Virket som en drøm, trengte bare å bruke ES for å få lov til å gi filen etternavn uten fornavn. Hvordan vet sånne som deg ting som dette? Imponert!

Lenke til kommentar

HAR ET PROBLEM: Min samsung galaxy s fra tele2 har skrudd seg av og går i svart. Når eg prøver å skru den på kommer eg bare til logoen og den der Farge Sen, så blir skjermen svart igjen. Har brukt one click lag fix på mobilen og er rootet. Eg klarer å komme i download mode og recovery mode dog.

HJELP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...