Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

 

Gå inn i kontaktlisten

Ta frem "Ole Hansen"

Trykk der det står "1 linked contact" (eller hva det nå står i den norske versjonen)

Velg "Ole Super-Hansen"

 

Voila...

 

Ja, det er dette jeg gjør... men da blir visningsnavnet i kontaktlisten min "Ole Super-Hansen". Trykker man bort "Super-Hansen" i "2 koblede kontakter", så står man plutselig med 2 oppføringer i listen over kontakter; både "Ole Hansen" (på tlf) og "Ole Super-Hansen" (f).

Det jeg ønsker er så enkelt som å koble samme person på telefonen og FB, men å bruke telefonkontaktens visningsnavn i kontaktlisten (ikke kontaktens FB-navn) samt velge selv hvilket bilde kontakten skal ha i kontaktlisten (ikke måtte bruke kontaktens FB-bilde).

Men, kanskje er ikke dette mulig med Samsung?

 

Er det forresten noen som vet hvordan man kan installere Swype på norsk?

Det ligger ikke forhåndsinstallert...

Prøvde meg litt på engelsk i går, og virket som en genial måte å skrive meldinger på...

 

Ta opp den kontakten som er linket sammen.

Trykk meny knappen og velg "Mark as default"

Der kan du velge hvilken av de linkede kontaktene som skal være default.

 

(Eller trykk og hold på kontakten i kontaktlista)

Endret av 4arm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, på Galaxy-S har jeg nå ca 1.7gb ledig i internal storage, på HTC Desire hadde jeg vel rundt 100mb når telefonen var ny. Fylte opp Desiren første dag med apps, og fikk melding om at det var lite plass. Takk til Samsung, som forstod viktigheten av mere lagring til apps.

 

Går ikke tom på Galaxy`n på en stund, hvertfall ikke før Froyo kommer og man kan installere apps på SD kortet :)

 

Eneste negative jeg har å si om tlf/softwaren hittill er at den ikke synket bildene til mine kontakter fra outlook, det gjorde Desiren. Noen som vet om en måte å gjøre dette på, da jeg ikke orker å gjøre det manuelt.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke innstillinger jeg kan bruke for internett og MMS? Min leverandør,Ventelo, har ikke lagt ut innstillinger for denne ennå.....

 

 

Sliter med det samme

 

Ventelo innstillinger:

 

 

Internett:

Navn: ventelo internett

APN-Navn: internet.ventelo.no

Mellomtjener: ikke satt

Port: 9201

Brukernavn: ikke satt

Passord: ikke satt

Tjener: ikke satt

MMSC: ikke satt

MMS-mellomtjener: ikke satt

MMS-port: ikke satt

MCC: 242

MNC: 01

APN-type: default

 

MMS:

Navn: ventelo mms

APN-navn: mms.ventelo.no

Mellomtjener: ikke satt

Port: ikke satt

Brukernavn: ventelo

Passord: 1111

Tjener: ikke satt

MMSC: http://mmsc/

MMS-mellomtjener: 10.10.10.11

MMS-port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN-type: mms

Lenke til kommentar

Noen som kan si om I9000 er verdt 2000 kr mer enn Desire? Netcom har jo tilbudt på Desire til 2500 kr ink månedsavgiftene i et år, mens I9000 koster 4600 kr, så er forskjellene verdt det?

Skal ha til Runkeeper,video,musikk,epost,sms osv...

 

Tja, jeg syntes faktisk det, selv om for min del, så kostet den "bare" 1000kr mer. Bare det faktum at du kun har rundt 100mb til å innstallere apps på HTC`n er jo helt horribelt. (Frem til Froyo)

 

Litt unødvendig at man også på korte sms'er må klikke på snakkeboblen for at de skal merkes som lest, selv om hele teksten kan leses i boblen på samtalesiden. Eller er det en løsning på det?

 

Prøvd chompsms? Den får skryt som alternativ sms klient. Vet ikke om den fikser dette, men er en gratis versjon på marked du kan teste.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Noen som kan si om I9000 er verdt 2000 kr mer enn Desire? Netcom har jo tilbudt på Desire til 2500 kr ink månedsavgiftene i et år, mens I9000 koster 4600 kr, så er forskjellene verdt det?

Skal ha til Runkeeper,video,musikk,epost,sms osv...

 

Har hatt desier og har nå I9000.Syntes vel telefonene er ganske like men når det kommer til video og musikk ligger samsung laaangt forran syntes nå jeg,men om det er verdt 2000kr må du selv avgjøre.Men fy f... for en skjerm på I9000.

 

Jeg liker og prøve alt av telfoner og selger min I9000 med 16gb ekstra minnekort og helt strøken,brukt i 3 dager for 4600 om du er interesert:)

Lenke til kommentar

jeg får min galaxy s i dag,jeg har one call abb.jeg har sett på siden deres og galaxy s står ikke der.noen som vet hvor jeg får tak i mms innstillinger til telefonen min hos one call?

Jeg har også onecall, og har ikke gjort noe annet enn å tillate data roaming over mobilnettverk. Kan dette gå automatisk? Sendte nå en mms til kona for å teste. Fikk sendt uten feilmelding, ihvertfall...

Lenke til kommentar

 

Ta opp den kontakten som er linket sammen.

Trykk meny knappen og velg "Mark as default"

Der kan du velge hvilken av de linkede kontaktene som skal være default.

 

(Eller trykk og hold på kontakten i kontaktlista)

 

Tusen takk :) Det var dette jeg lette etter :)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor CODE-fila og MODEM-fila skal plasseres i Odin når man skal flashe?

 

Last ned denne filen og les, veldig enkelt.

 

har fått telefonen.er veldig godt fornøy så langt.er swype kommet på norsk?.

 

Skal komme i løpet av sommeren, Swype på norsk er ferdig laget, da jeg har det på min telefon, men jeg har flashet til ny firmware.

Jeg tipper at det ikke er lenge til en update av swype kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...