Gå til innhold

Uoriginal windows kopi?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg et nytt head sett idag og der begynte problemene mine.

Jeg kom hjem, og installerte driveren til det, da jeg skulle åpne programmet der jeg kan endre innstillinger på head settet, frøs PCen helt.

Jeg skrudde den av med å kutte strømmen (ingen annen løsning), så prøvde jeg å åpne det igjen..

Akkurat det samme skjedde, jeg gjenopprettet PCen til dagen før.

Så klarte selvfølgelig PCen ikke å starte, så jeg gjenopprettet den til 2 måneder.

(PCen min er 3 måneder)

 

 

Nå får jeg opp ''Denne kopien av windows er ikke ekte''

Å at jeg må kjøpe.

Kopien er jo ekte fra komplett.

 

 

Help?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kjøpte meg et nytt head sett idag og der begynte problemene mine.

Jeg kom hjem, og installerte driveren til det, da jeg skulle åpne programmet der jeg kan endre innstillinger på head settet, frøs PCen helt.

Jeg skrudde den av med å kutte strømmen (ingen annen løsning), så prøvde jeg å åpne det igjen..

Akkurat det samme skjedde, jeg gjenopprettet PCen til dagen før.

Så klarte selvfølgelig PCen ikke å starte, så jeg gjenopprettet den til 2 måneder.

(PCen min er 3 måneder)

 

 

Nå får jeg opp ''Denne kopien av windows er ikke ekte''

Å at jeg må kjøpe.

Kopien er jo ekte fra komplett.

 

 

Help?

 

Prøv å kjøre Win Genuine Tool (du finner denne på win update). Er nok valideringen som har krøllet, mtp på at du har gjennopprettet den ganske bra langt tilbake i tid. Kjør dette og prøv igjen, ganske sikker på den vil forsvinne da :)

 

Gir du oss litt mer opplysninger om hvilket OS du kjører, hvilken driver du prøvde å installere o.l, kan vi også hjelpe deg bedre.

 

Lite tips til neste gang noe slikt skjer, trykk f8 ved oppstart, gå inn i safemode og prøv å fjerne driveren/det du mistenker feiler _før_ du tar skrittet med å gjenopprette. Kan ofte løse mye :)

 

masterfifty:

Ser ikke poenget med å plage komplett med dette, har han/hun noen gang kjørt windows update og hatt en vellykket oppdatering via dette verktøyet, så har han/hun en ekte kopi. Dette er mest sannsynlig en brukerfeil.

 

 

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Høyre klikk på Datamaskin på startknappen, velg egenskaper.

Nederst på det bildet du da får opp, kan du velge Endre produktnøkkel.

Skriv inn nøkkelen, velg først aktiver over internett (om den ikke prøver automatisk selv). Går ikke det får du opp flere alternativer, et av dem er å aktivere over telefon.

Velg dette, ring inn, prøv den automatiske aktiveringen, mislykkes dette blir du satt over til en kundebehandler. Forklar problemet, og du er trolig i mål.

 

De kan krangle litt om det er en OEM lisens, men trolig går dette bra.

 

Ring mellom 08.00 - 20.00 for å være garantert å komme til en norsk kundebehandler om du ikke får aktivert automatisk over telefonen. Ellers kommer du til en engelsk språklig kundebehandler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

høres helt utrolig ut at drivere til headsettet skal ødelegge aktiveringen.

For fremtiden. Prøv å putt utstyret i maskinen før du installerer noe crap som ble levert med utstyret. Mangler der drivere er windows veldig flink til å gå på nettet og finne de NYESTE driverne..

 

Om du har aktiveringskoden, så høyreklikk på min datamaskin og velg egenskaper. Nederst får du valg om å aktivere eller forandre produktnøkkelen.

Lenke til kommentar

høres helt utrolig ut at drivere til headsettet skal ødelegge aktiveringen.

Det var ikke det. Driveren var dårlig og ødela systemet. Grunnen til at aktiveringen krøllet seg er at den ble tilbakestilt. Og dermed stemte ikke en timer i Windows med den aktuelle tiden på maskinen.

 

Ta kontakt med brukerstøtten til Microsoft. Forklar problemet så løser deg seg på kort tid. Ingen fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...