Gå til innhold

Vil TV'en en dag dø ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da TV-sendingene begynte i 1960 ble det spådd at radioen ville forsvinne innen få år. Nå 50 år senere lever radioen i beste velgående. De mest populære radioprogrammene tilbys dessuten som podcaster, til nedlasting via internett, for de som ikke vil gå glipp av ulike radioprogram.

 

Vi ser nå at TV-mediet også er i ferd med å bli tilbudt mer og mer over internett. Jeg tror derfor at TV-mediet slett ikke vil dø ut, men etterhvert tilbys i nye former etter hvert som som det smelter sammen med internett. Etter hvert kan man velge mellom et ferdigkomponert tilbud (ala dagens) og et egenkomponert tilbud der man selv bestiller og henter de programmene man vil ha via nettet. I noen programposter kan man dessuten velge ulike kameravinkler selv, eller man kan velge å motta programmet i 3D eller ikke.

 

TV-skjermer vil i framtiden ikke henges på en vegg, de vil være selve veggen. De kan vise et tapetmønster eller en abbonert favorittutsikt, f.eks ei sandstrand på Bahamas når man ikke ser på et et TV-program eller kommusiserer med venner/slekninger.

Lenke til kommentar

Jeg er i midten av 20 årene, og tenkte på det her om dagen at jeg faktisk ikke har sett eller eid en tv på 4 år..rett og slett fordi jeg føler at alt jeg trenger av underhodning får jeg gjennom PC'en og nettet.

Jeg syns TV'en rett og slett er kjedelig og litt gammeldags.

 

Vil Tv'en dø ut en gang?

 

I dagens form, som "duu broadcast" vil nok TVen dø ut, så det spørs litt hva du legger i "dø ut". Er i samme situasjon som deg forøvrig, dvs jeg eier et TV-apparat, men har ikke abonnement på noen kanlaer eller noen antenne, får det jeg trenger via nett og kjøp av serier og filmer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...