Gå til innhold

[Løst] Hvor mange reprasjoner før jeg har krav på ny pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men jeg fikk spørsmål om penger eller nytt produkt på telefonen, og den pc'en jeg har no har helt elendig vifte løsninger. Vist jeg åpner skjermen 90 grader så blokkerer jeg nesten all varmluft som plåses ut fra GPU/CPU og HDD. Så vist jeg velger det samme produktet er jeg redd for at det på nytt kommer til å oppstå de samme probleme etter en periode.

 

Så vist dell ikke vil gi meg en annen model så ber jeg bare om å få pengene tilbake og kjøper en ny pc hos en annen levrandør.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Den maskina jeg nevnte i den tråden er den oppgraderte modellen som jeg har. Koster omtrent like mye som jeg betalte i 2009 for min pc. Specs er ikke så viktig for meg, eneste jeg kommer til å forandre på er skjermen (full HD isteden for 720p) og eventuelt et litt kraftigere skjermkort. Men dette har jeg INGEN problem for å betale for.

 

Stor forskjell på utblåsning bak en pc som peker halveis ned og blir tildekt når skjermen er oppe og utblåsning på siden som ikke har noe hinder.

Lenke til kommentar

Blir jo spennende å se om du faktisk får en annen modell da, for du har jo kun krav på samme eller tilsvarende modell du allerede har, og så lenge de har den på lager, så kan du ikke kreve noe annet.

 

Men, alt kan jo skje. Men tror faktisk du presser lykken din litt langt her.

Flisespikkeri, men det er ikke begrenset til samme modell, men tilsvarende eller bedre spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

hoho. me like.   

 

Gikk for XPS 15 da jeg ikke likte Alienware utseene.

 

Fikk:

Win 7 Proff 64b istedenfor home premium gratis

9 cell batteri gratis

 

Fikk tilbud om:

Full HD for 1000kr istedenfor 1800kr

2Gb Nvidia 435M for 600k

Intel Core i7 840QM for 500nok (istedenfor Intel® Core™ i5-460M)

Premium 3 års garanti for 1000  kr istedenfor 2300kr

500Gb HD 300 kr istedenfor 320Gb

 

 

Dette takket jeg ja til og prisen på min splitter nye pc kom på 4250 kr inkludert skatt:)

 

Litt usikker på om jeg trengte 2Gb GPU, men kan være kjekt å ha :p

 

Stor fornøyd med Dell!!1!!

 

 

 

Flisespikkeri, men det er ikke begrenset til samme modell, men tilsvarende eller bedre spesifikasjoner.

 

Han jeg snakket med kunne fortelle at de ikke hadde min gammle modell lengre, var noe helt annet jeg hørte for et par dager siden men jeg klager ikke!

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Bra at Dell fortsatt kan gi grei kundebehandling om man treffer de riktige folkene da.

litt som min historie for noen år siden som jeg fortalte om.

 

Og du er vel glad for at du faktisk sto på ditt nå, og ikke godtok en ny reprasjon. Og det viser jo at jeg hadde rett med at når pcen må inn tredje gangen, så har du krav på ny (dog du fikset den jo mange flere ganger).

 

En kan vel si at man trygt kan handle hos Dell i fremtiden også, bare man har litt tålmodighet, og er litt sta, og bruker lovverket, når det skjer feil med maskinen gang på gang.

 

Grattis med helt ny pc. Med de specsa der har du virkelig fått mye for pengene (som du betalte nå), greit du har betalt for pcen før, men du får jo en MYE bedre pc enn du hadde. Absolutt verdt 4.000 kroner ekstra. :dribble:

Lenke til kommentar

fordi det er 3 år og for å vær eærlig så er noe av det beste med Dell garanti'en de har. 3 år med reprasjoner neste arbeidsdag hjemme hos meg.

 

Som du ser så fikk jeg sikkerlig valutta for de pengene med min første Dell pc.

 

myhken: 

 

ja veldig mye bedre vart det faktisk:

 

Gammle pc'en:

Intel p8400 2,26Gz

4Gb DDr3 @ 533MHz RAM

256MB GeForce 9500m

13" skjerm 1280x800

 

Ny pc'en:

Intel® Core™ i7 840QM 

Nvidia 435m 2Gb

4096 MB DDR 1333 MHz

15" Full HD skjerm.

 

Eneste jeg lurer på om det er verdt å betale 750 kr for 1Gb mer minne på skjermkortet. Det er jo tross alt kun snakk om en 15" skjerm som max kan kjøre 1920x1080.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Meget bra. Men hvorfor betale for garanti når vi har så gode rettigheter gjennom forbrukerkjøpsloven?

 

Sant nok, så ikke den linjen. Men kanskje det er den garantien der de kommer hjem til ham, og det er jo verdt 1.000 kroner.

slippe å sende fra seg pcen og være uten i flere uker...

Men om det kun er "sende inn" garanti, kunne han spart seg for de pengene, han har jo samme rettigheter uten den garantien.

Lenke til kommentar

fordi det er 3 år og for å vær eærlig så er noe av det beste med Dell garanti'en de har. 3 år med reprasjoner neste arbeidsdag hjemme hos meg.

 

Som du ser så fikk jeg sikkerlig valutta for de pengene med min første Dell pc.

 

Eneste jeg lurer på om det er verdt å betale 750 kr for 1Gb mer minne på skjermkortet. Det er jo tross alt kun snakk om en 15" skjerm som max kan kjøre 1920x1080.

 

Nei...om du ikke kobler den opp mot en større skjerm da, og bruker tastatur og mus f.eks. Regner med at du får med HDMI utgang på den nye pcen.

Da kan du jo spille ganske råe spill på den pcen. Men på en 15" skjerm...nei, ser ikke noe poeng i 2 GB på skjermkortet da.

 

Og bra det var den hjem til deg garantien, glatt verdt 1000 kroner for tre år, uten tvil.

Lenke til kommentar

joda, HDMI kommer selvsakt med. Kobler til mus, men sjeldent jeg kobler til prosjektor/skjerm. Par ganger jeg har gjordt det men det er sjeldent. 

 

Kobler til Tv'en for å se kamper av og til, men det har vel lite å si.

 

Tror faktisk at jeg ringer å avbestiller den GPU oppgraderingen, det er "bare" 750 kr men det er no en del når det ikke er "noe" ytelse forskjell.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da setter jeg "LØST" på denne tråden siden jeg får min nye pc imorra. Er mektig imponert av UPS, bruker like lang tid på å få pakken fra Kina til Molde by som posten bruker å få en pakke fra Komplett til Molde by.

 

Følge UPS skal jeg ha pakken i morra:

 

Sted    Dato    Lokaltid

OSLO, NO     01.12.2010    10:54    DESTINASJONSSKANNING

    01.12.2010    10:54    IMPORTSKANNING

    01.12.2010    09:01    UTE FOR LEVERING

    01.12.2010    09:01    IMPORTSKANNING

    01.12.2010    07:25    ANKOMSTSKANNING

MALMO STURUP, SE     01.12.2010    06:20    AVREISESKANNING

    01.12.2010    04:14    ANKOMSTSKANNING

KOELN (COLOGNE), DE     01.12.2010    03:01    AVREISESKANNING

WARSAW, PL     30.11.2010    21:20    AVREISESKANNING

KOELN (COLOGNE), DE     30.11.2010    19:38    ANKOMSTSKANNING

ALMATY, KZ     30.11.2010    17:42    AVREISESKANNING

    30.11.2010    14:32    ANKOMSTSKANNING

INCHEON, KR     30.11.2010    12:26    AVREISESKANNING

    30.11.2010    10:07    ANKOMSTSKANNING

SHANGHAI, CN     30.11.2010    07:58    AVREISESKANNING

    30.11.2010    00:26    EKSPORTSKANNING

    30.11.2010    00:20    TERMINALSKANNING

CN     29.11.2010    10:55    FAKTURAINFORMASJON MOTTATT

Edit: Dæven døtte, hvor lei jeg er av min forbanna dritt pc..

 

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...