Gå til innhold

Fermi blir tilgjengelig i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HW blir aldri og bryte NDA, ikke raptor heller :)

 

 

Som tidligere kan man vel si GROVT sett at ytels/TDP er proposjonalt. så hvis gtx 480 har 50% høyere tdp må vi nok annta at kortet også er opp mot 50% bedre enn HD 5870, da blir også gtx 470 bedre. (her vektlegges ordene, GROVT,CA,MULIGENS)

 

 

da blir et eventuellt dual kort og bestå av noe annet rart :p

Lenke til kommentar

HW blir aldri og bryte NDA, ikke raptor heller :)

Både HW og jeg ønsker nok å få mer fra Nvidia senere... ;)

 

Som tidligere kan man vel si GROVT sett at ytels/TDP er proposjonalt. så hvis gtx 480 har 50% høyere tdp må vi nok annta at kortet også er opp mot 50% bedre enn HD 5870, da blir også gtx 470 bedre. (her vektlegges ordene, GROVT,CA,MULIGENS)

40nm prosessen til TSMC har også vært veldig trøblete. AMD har vært flinkere med prosessen enn Nvidia. AMD lærte veldig mye nyttig av RV770 som sparte de for mye problemer på RV870.

Ikke bli forbauset hvis det kommer en ny revisjon av GF100 til sommeren som oppfører seg helt annerledes med tanke på frekvenser og varme.

 

da blir et eventuellt dual kort og bestå av noe annet rart :p

GTX 295 var ikke dual GTX 285, på samme måte som dual-GF100 ikke blir dual GTX 480.

Lenke til kommentar

HW blir aldri og bryte NDA, ikke raptor heller :)

 

 

Som tidligere kan man vel si GROVT sett at ytels/TDP er proposjonalt. så hvis gtx 480 har 50% høyere tdp må vi nok annta at kortet også er opp mot 50% bedre enn HD 5870, da blir også gtx 470 bedre. (her vektlegges ordene, GROVT,CA,MULIGENS)

 

 

da blir et eventuellt dual kort og bestå av noe annet rart :p

 

Hvis de klarer 50% skal jeg spise boksern min ;)

Lenke til kommentar

Nja, er vel teoretisk hvis man ser for seg en lineær kurve. men 100W ekstra skulle bety at det blir et mye sterkere stekere kort. men raptors kryptiske komentarer her skulle tillsi at nvidia ikke er fornøyd

 

Hvis de klarer 50% skal jeg spise boksern min

 

Ser for meg live streaming på forsida til HW.

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg sier det er at tall har lekket ut og til og med de nvidia kom med selv var ikke 50% :tease:

Men gleder meg til en offisiell test ja :thumbup:

 

 

Såklart snakker vi liveshoow her, boksern skal bli marinert og grilles på spyd :!:

Leif skal komme og være psykisk støtte oog stå ved siden av meg når jeg spyr :tease:

jaa selvom den trekker 100w mer kan det jo tyde på komplisert arkitektur som trenger mye strøm..

 

@Amanita, hvis vi får 15% så er det en sokk på spyd og ved 30% 2sokker?? :D

Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke ser behovet for enda kraftigere kort med det første, men klart, kanskje jeg er biased fordi jeg nettopp kjøpte et 5870? :p

Neida, men når jeg drar Crysis i max oppløsning for skjermen min med AA med alt på max føler jeg at ting er topp. Metro 2033 krever forøvrig latterlig, men det er mest pga. DX11-effekter som FOD og tesselation(som forøvrig i det spillet ikke er særlig merkbart.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Ingen grunn til panikk av det jeg har sett, 480 ser ut til å legge seg 10% i generell ytelse over 5870 (+- for se hva 10.3 driveren for skviset ut av 5870). OM prisen som ryktet sier kommer til å ligge på ca 4000 + er et 5870 kort til 3000 fortsatt et flott kjøp.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...