Gå til innhold

Deltidsjobb utenom studiene. Hva, hvordan og hvor mye?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg ender mest sannsynlig opp på skolebenken til høsten – skal studere finans. Jeg har regnet litt på hvor mye man får av Lånekassen fordelt på antall måneder, og tatt i betraktning hvor dyrt det faktisk er å leve i Oslo blir det neppe nok til salt i grøten (eller noen grøt å ha saltet i …).

 

Jeg regner med at jeg vil trenge mellom to og fire tusen kroner ekstra i måneden, og jeg vurderer derfor mulighetene for å jobbe utenom. Mine krav:

 

- Ikke for mange timer, jobben skal ikke gå på bekostning av studier.

- Gjerne noe som er relevant ift. studiet

- Muighet for å jobbe en del i ferier

 

Jeg kan nevne at jeg har jobbet både som lærer, og som kundeveileder i butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg ender mest sannsynlig opp på skolebenken til høsten – skal studere finans. Jeg har regnet litt på hvor mye man får av Lånekassen fordelt på antall måneder, og tatt i betraktning hvor dyrt det faktisk er å leve i Oslo blir det neppe nok til salt i grøten (eller noen grøt å ha saltet i …).

 

Jeg regner med at jeg vil trenge mellom to og fire tusen kroner ekstra i måneden, og jeg vurderer derfor mulighetene for å jobbe utenom. Mine krav:

 

- Ikke for mange timer, jobben skal ikke gå på bekostning av studier.

- Gjerne noe som er relevant ift. studiet

- Muighet for å jobbe en del i ferier

 

Jeg kan nevne at jeg har jobbet både som lærer, og som kundeveileder i butikk.

du burde begynne med å gå på lånekassa sin hjemmeside og se hvor mye du kan tjene ved siden av studiene/hvor stor formue du kan o.l.

 

når du da vet hvor mye du kan maks tjene før de vipper over stipendet ditt til lån så får du se om det er nok for deg.

 

resten av krava dine får du ta i et jobbintervju.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale å kjøre taxi annenhver helg. Jeg studerer i Bergen og kjører taxi her. Jobber 4 dager i måneden og har mellom 6 og 10k utbetalt. Er ikke noen fast timelønn, kun provosjon. Vet ikke hvordan det er i Oslo, men her i Bergen har jeg enda tilgode å oppleve noe problemer med kundene. Baksiden er at helgen du kjører er ødelagt siden man kjører natt til lørdag og natt til søndag. Men er verd det år lønnen kommer ;).

 

Du kan tjene ca 128000kr i året uten trekk i stipend fra lånekassen.

Endret av .Andre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...