Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arvet penger/Lånekassen


freshcream

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har arvet en del penger. Lurer på hvordan det fungerer med tanke på at jeg er student og har lån i Lånekassen. Har hørt at jeg da mister retten til støtte, ettersom jeg nå skal være i stand til å ta vare på meg selv.

 

 

 

Håper på masse svar :thumbup:

 

 

Ha en god dag videre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

har arvet en del penger. Lurer på hvordan det fungerer med tanke på at jeg er student og har lån i Lånekassen. Har hørt at jeg da mister retten til støtte, ettersom jeg nå skal være i stand til å ta vare på meg selv.

 

 

 

Håper på masse svar :thumbup:

 

 

Ha en god dag videre :)

gå til lånekassen sin hjemmeside, i søkefeltet skriver du: "arv"(uten "")

du får ett treff.

les det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde dessverre samme problem som deg. Jeg brukte opp pengene, er det en løsning? :p Ellers kanskje du kan sette de på en annen konto (i noen andres navn)? Kanskje mor/far/søsken kan opprette en sparekonto hvor du kan ha pengene så lenge. Det er vel kanskje ikke helt egentlig lov men..

Lenke til kommentar

Hvor mange år har du igjen av studiene?

 

Du trenger åpenbart ikke å fullfinansiere leiligheten. Si at du har arvet 300k, så låner du 5-600k avdragsfritt. Si rente til 4% så må du ut med ca 2k i måneden til banken. Legg til andre utgifter knyttet til leilighet så betaler du 3-3.5k for å eige en leilighet i studietiden. Bra deal imo. Kanskje du til og med får solgt den med profitt. Og kanskje du til og med kan kjøpe en leilighet som er stor nok til å leige ut et rom til en medstudent?

Mange "win" muligheter her ser jeg.

 

Er du snart ferdig å studere så kan du spare deg bryet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...