Gå til innhold

Touch eller ikke touch tlfn?


Anbefalte innlegg

Mobilen min døde etter en liten ulykke i snøen, så jeg må bestille meg en ny en. Har aldri hatt en touch mobil før, så er usikker på om jeg skulle prøv det nå. Hva er egentlig fordelene med å ha en touch mobil, og hva er ulempene?

 

Jeg bruker stort sett bare mobilen til å ringe, sende SMS, og å ha notater, kalender, alarm osv. på. Noen som kan anbefale noen mobiler til meg? Den bør ikke være veldig dyr, i og med at jeg alltid ødelegger/mister mobilene mine.

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilen min døde etter en liten ulykke i snøen, så jeg må bestille meg en ny en. Har aldri hatt en touch mobil før, så er usikker på om jeg skulle prøv det nå. Hva er egentlig fordelene med å ha en touch mobil, og hva er ulempene?

 

Jeg bruker stort sett bare mobilen til å ringe, sende SMS, og å ha notater, kalender, alarm osv. på. Noen som kan anbefale noen mobiler til meg? Den bør ikke være veldig dyr, i og med at jeg alltid ødelegger/mister mobilene mine.

 

:D

 

Jeg har hatt en LG KC990.

 

Fordeler med min telefon var:

- at den var stilig utvendig

- at den hadde et veldig godt kamera (8mpx)

- at den hadde stor, fin skjerm som gjorde den egnet til å se bilder/film

- at operativsystemet var stilig designet, og enkelt å bruke

- at du kunne velge å skrive meldinger som på en vanlig telefon*, eller med qwerty-taster.

 

* den hadde ikke et fysisk tastatur, men på skjermen kom det opp talltaster med tre bokstaver på hver, som på en vanlig telefon. Dette gjorde det lettere å skrive meldinger.

 

 

Ulemper var:

- at den var ganske bred, noe som gjorde det vanskelig å skrive meldinger med en hånd ( jeg er en jente med små hender)

- at den var merkbart tregere i bruk enn en telefon med taster ( skrive meldinger)

- jeg var livredd for å ødelegge den.

 

 

Da den første forelskelsen hadde gått over, skygget de dårlige sidene over de gode, og jeg ble lei av den. Telefonen kostet ca 3500,- da jeg kjøpte den, som snart er et år siden. Den er nok billigere nå, men jeg vet ikke hvilken prisklasse du er ute etter. Billige touchtelefoner finnes nok ikke.

 

Har også litt erfaring med iPhone, og opplever samme problematikk der. Den er enda bredere, langt dyrere, og har i tillegg ikke muligheten til å skrive melding som på en vanlig telefon, det er tvungen qwerty.

 

Understreker at dette er mine erfaringer. Kanskje de med digre mannehender synes telefonen er passe størrelse.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt en touchmobil må jeg nok si at jeg skriver veldig sakte meldingene nå...og oftere jeg bare gir opp og ringer isteden. Klarer ikke å skrive fort på en sånn. Om jeg angrer - hmm, vet ikke, det er jo fine ting med den og. Og skjermen er utrolig fin da ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke prøve noe som Samsung Corby Pro, den er billig, har touch skjerm og utskyvbart fysisk qwerty tastur. Test fra mobilen >>

 

Evt. Litt dyrere LG GW620, denne er en smart telefon med Android os. Test fra Mobilen >>

 

Andre alternativer kunne vaere kombi modeler, slidere med touch skjerm og vanlig mobil tastatur som Sony Ericsson Aino og Samsung Ultra Touch.

 

Amobils test Sony Ericsson Aino

 

Amobils test Samsung Ultra Touch

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at om man skal ha en telefon med touch skjerm burde man putte litt penger i den sånn at man faktisk får utnyttet skjermen til å bruke flere funksjoner. Om man bare skal bruke den til meldinger og ringe med for det meste er det fullstendig bortkastede penger (etter min mening) å betale ekstra for touch skjerm, da klarer man seg fint med vanlig 0-9 tastatur eller eventuelt slideout qwerty tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...