Gå til innhold

Mulig å bytte linje på VGS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel videregående du snakker om? Det var en lærer i fjor som nevnte noe om en absolutt frist (1. mai eller noe slikt?) for å endre det, men jeg vet ikke helt hvordan det var. Man kan i hvert fall ikke gjør det selv etter at fristen er ute, så kontakt rådgiver. Om det ikke går, så får du prøve å kontakte de(n) aktuelle skolen(e) når de tar over inntakene på sensommeren (3. inntak).

Lenke til kommentar

ok, har søkt på bygg og anlegg skjønner du :-

men når jeg nå har hørt at det er helt umulig å komme på nordsjøen vill jeg heller byte linje til kanskje taknikk og industruell produksjon eller mekken som mange kaller denne linjen. jeg har søkt på 2 skoler den ene er privat der har jeg kun bygg og anlegg, den andre er offentlig der har jeg også bygg og anlegg på første valget mitt :/ men på andre valget har jeg teknikk og industuell produksjon... men dette er jo andre valget mitt både på linje og skole så det blir kanskje litt vanskelig å komme inn på denne linjen eller hva ?

 

takker for svar ;)

Lenke til kommentar

Hvis du venter litt og slutter å mase så sykt mye så kanskje noen setter seg ned og hjelper deg.

Det har gått under en time fra du opprettet tråden til du klager på at ingen svarer, tror du folk sitter på forumet å venter på at du skal stille dine spørsmål på en lørdags kveld?

Du få smøre deg med litt tålmodighet så kanskje du får svar, det hjelper ikke å mase ;)

Lenke til kommentar

jeg har søkt byggfag på en skole :/ men tror ikke dette er noe for meg! :( så da blir det jo bare et bortkastet skoleår!

 

den linjen jeg kunne tenke meg er teknikk og industriell produksjon :)

 

hadde lenge tenkt å ha den på første valge mitt, men så ombestemmte jeg meg vet faen ikke hvorfor jeg gjore det men :cry:

 

jeg har jo også søkt på en annen skole men jeg tok byggfag på første der å jævli domt! men jeg har teknikk og industriell produksjon på andre valget da :innocent: er det noen stor sjanse for å kom inn på teknikk og industriell produksjon da eller?

 

vet jo fra før at dette er en meget laber linje med mange late folk med dårlig karakterer så det er jo null problem med karakterne en jeg kjenner kom inn med 2,5 i snitt i fjor så

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Emnetittelen er endret til noe litt mer beskrivende, se her for mer info.

 

Trådstarter: Ta kontakt med læreren eller administrasjonen på skolen din, så kan de sende deg videre til den personen du må snakke med. Om jeg ikke tar feil er fristen for å søke akkurat gått ut, men dersom du har gode grunner lar de deg muligens bytte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det må du nesten ta opp med deg selv, finn ut hva du ønsker. Å velge utdanning etter hva du kommer til å få i lønn er IKKE smart, du må velge noe du liker, som du kan holde ut med i mange år (med mindre du vil utdanne deg mer senere). Å velge en godt betalt jobb som du hater er ikke særlig smart ;)

Lenke til kommentar

Nordsjøen forsvinner sansynligvis ikke med det første. Jobb innen olje, tjaa, det er vel en del år til du kan ta jobb på platform, først 2 år VGS+ Læretid, så om 5 år til da. Ingen som tar med ut en lærling på platform forstår du. Går du TIP, og samtidlig gjør en god innsats, får du jobb, garantert. Du hadde sikkert ikke tenkt å bli snekker mtp. bygg og anlegg, men kanskje maskinfører e.l. ? Det er også et bra valg. Om du har lyst til å gå TIP, går du inn på vigo, og endrer søknaden din, det kan du gjøre helt frem til 30.04 kl 23.59.

Lenke til kommentar

jeg har jo en onkel og et søskenbarn som jobber på nordsjøen da! :) hjelper dette hvis jeg skal begynne på nordsjøen ? blir jeg mere prioritert en folk som ikke har noen i familien sin som jobber der?

Med mindre det er onkelen eller søskenbarnet ditt som ansetter, så tror jeg ikke det er særlig mye verdt.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med skolens rådgiver, så ordner det seg helt sikkert. ;)

 

Tror ikke det har noe særlig å si om du har dårlige karakterer fra før av for å få jobbe på Nordsjøen. Om du står på skikkelig på TIP, har du nok gode muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...