Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Synd du er skuffet, Stan2010.

 

1. Pipelyden skal selvsagt ikke være der, men selv venter jeg nok til ting er prøvd ut. Nå er det vel rimelig sikkert at lyd-komponenten er innblandet, så vi får se om andre drivere kan fikse problemet.

 

2. Touchpaden er langt bedre enn jeg er vant med, faktisk, men skal sies at jeg foretrekker å bruke mus... :blush:

 

3. Når det gjelder kræsj, så kan du jo ha vært ekstra uheldig med maskinen din... eller feil med windows-innstallasjonen.

 

4. Enter-knapp som sykkelsete? Hmmm... har nok ingen spesielle assosiasjoner med å sette meg på gamle sykkelseter ;) Synes tastaturet er som det skal, selv om jeg sliter med at noen knapper sitter annerledes enn jeg er vant med fra min andre laptop.

 

5. Har du prøvd å justere lysstyrke, kontrast, osv? Det er en veiviser for dette i W7 og ganske mange innstillinger i ATI-programmet.

 

6. Lyden har ikke jeg noe å utsette på, men jeg har vel i utgangspunktet ikke kjempeforventninger til lyden på en laptop, da.

 

Men alt i alt, om du har så mye å utsette på maskinen i tillegg til at den kræsjer, så ville jeg vel vurdert å benytte meg av returretten. Selv er jeg fornøyd, dog med unntak av pipelyden, som jeg håper det kan finnes en løsning på uten å måtte levere inn maskinen. Siden så mange har problemet ser jeg for meg at om jeg får ny maskin er det vel så stor sjanse for piping i den.

 

Uansett, lykke til med det du velger å gjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne spennende tråden mens jeg lette etter mer informasjon om pcen min (en driver jeg sliter med å finne ut av, noen som vet hva jeg mangler når enhetsbehandling ikke finner "enkel kommunikasjonskontroller for PCI"?, og må innrømme at jeg føler meg svært heldig etter å ha lest andres erfaringer.

Ikke piper den (jeg er var for lyder og sitter alene i stille rom når jeg vanligvis bruker den, og dette er den mest lydløse pcen jeg noengang har hatt); jeg er strålende fornøyd med skjermen (den er jo direkte fantastisk til prisen!), kvalitetsfølelsen er i en annen divisjon enn min gamle Acer; ytelsen er jo vanvittig til prisen; totalt sett er dette det beste pc kjøpet jeg har gjort.

Sikker på at det ikke er hardware feil på de som piper, eller har absolutt ALLE andre enn meg denne pipingen? Det ville i såfall vært merkelig.

Selv hadde jeg en Ultimate lisens liggende og slenge så jeg foretok en clean install fra den, for den Home Premiumen som fulgt med var i mine øyne ubrukelig.

Lenke til kommentar

Fant denne spennende tråden mens jeg lette etter mer informasjon om pcen min (en driver jeg sliter med å finne ut av, noen som vet hva jeg mangler når enhetsbehandling ikke finner "enkel kommunikasjonskontroller for PCI"?, og må innrømme at jeg føler meg svært heldig etter å ha lest andres erfaringer.

Ikke piper den (jeg er var for lyder og sitter alene i stille rom når jeg vanligvis bruker den, og dette er den mest lydløse pcen jeg noengang har hatt); jeg er strålende fornøyd med skjermen (den er jo direkte fantastisk til prisen!), kvalitetsfølelsen er i en annen divisjon enn min gamle Acer; ytelsen er jo vanvittig til prisen; totalt sett er dette det beste pc kjøpet jeg har gjort.

Sikker på at det ikke er hardware feil på de som piper, eller har absolutt ALLE andre enn meg denne pipingen? Det ville i såfall vært merkelig.

Selv hadde jeg en Ultimate lisens liggende og slenge så jeg foretok en clean install fra den, for den Home Premiumen som fulgt med var i mine øyne ubrukelig.

 

 

Jeg merker ikke pipelyden. Er vell en av de heldige. Prismessig er jeg enormt fornøyd med maskinen. Skjermen har jeg ingenting å utsette på. Den er faktisk veldig god. Eneste er toutchpaden jeg ikke liker enda, men blir vandt til den etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg merker kanskje en liten antydning til en pipelyd, men bare om jeg legger litt godvilje til og legger hodet mot tastaturet.

 

Ellers må jeg bare si at jeg er svært fornøyd med spillytelsen, har spilt Bad company 2, både singleplayer og multiplayer, og det flyter veldig godt.

 

Men jeg skjønner ikke at folk sier pcen er fullstendig lydløs, når jeg surfer og slikt, merker jeg litt susing, men absolutt ikke skjemmende på noen måte.

Lenke til kommentar

Helt klart at problemet med høyfrekvent støy avgrenser seg til lydenheten. Hvis man deaktiverer denne så forsvinner lyden.

 

Den høyfrekvente støyen fra lydenheten er visst et problem for flere andre merker også:

omtalt i forum på nootebookreview

 

Har også lest en del om det samme for Dell og Asus, men her var det ofte hovedkortet som var problemet. Støyen var uavhengig av høttalerne og lydkortet, dermed måtte de bytte hovedkort.

 

Hver og en av oss som har problemer med lyden burde rapportere dette til Packard Bell slik at de kan komme opp med en fix i oppdateringene. :) Meeen, finner ingen kontaktinfo og PB forumet er nede.

 

I påvente av en "fix" har jeg lest om problemer med USB strømstyring i Windows 7. Flere hadde problemer med en høyfrekvent lyd, men ved kjøring av linux eller ubuntu var lyden borte. I noen tilfeller var den der, men ved å deaktivere strømstyring av USB forsvant den. Skal prøve å deaktivere USB root hub i kveld og se om det evt. kan hjelpe. noen som har ubuntu evt. linux liggende som kan lage en partisjon og multiboot på dette og teste om det stemmer at lyden er borte? :)

 

Leker også med tanken om å pakke inn harddisken i alufolie evt. legge alufolie under høyttalerne som støyskjerming for å se om det er dette som skaper interferensen.

 

Demonterte laptopen halveis i går og det er bra byggekavlitet rett og slett. CPU og GPU var vanskelige å nå og de venter jeg med å sjekke ut til jeg finner en disassembly guide slik at jeg vet hvor klipsene sitter for å unngå å knekke noe. :)

 

Ellers har jeg kjørt 3D Mark 06 med score 7298 noe som er mye høyere enn forventet (litt mindre enn Mompen :p). En kraftplugg dette. :)

Endret av siNch
Lenke til kommentar

(en driver jeg sliter med å finne ut av, noen som vet hva jeg mangler når enhetsbehandling ikke finner "enkel kommunikasjonskontroller for PCI

 

Jeg har samme "problem". Har heller ikke klart å finne ut av dette.

Kanskje noen av de som ikke har reinstallert sin maskin, kan ta en kikk, og se hva slags devicer som ligger inne i enhetsbehandling...

Endret av jrs
Lenke til kommentar

Takk for svar! Det er snille folk her i forumet :)

 

Jeg vurderer fremdeles å levere tilbake denne maskinen for pipelyden er meget forstyrrende (tror ikke det hjelper med at par rock konserter i mitt tilfellet :) ) og jeg har en HP fra før som er blitt litt treg gjennom årene men som gjør jobben fremdeles...

 

Jeg fikk reklame i posten i dag - SIBA har en lignende maskin til 5999 og den er fra Asus. Så jeg tror at om 4-6 mnd blir det flere og flere slike maskiner på markedet og da håper jeg at de løser dette problemet med lyden. Men takk for svar uansett!

Lenke til kommentar

Heisann heppsann!

 

Ikke meningen å gjøre noe kapringsforsøk i tråden her, men jeg ser etter ny pc om dagen, og er i utgangspunktet ute etter en 17-tommer.

 

Derfor lurer jeg på om noen her eventuelt har erfaringer med Easynote LJ-75, som ser ut til å være "storebroern" til TJ75. Opprinnelig var jeg interessert i Asus XJ77, men Komplett kunne ikke si noe whatsoever angående leveringstid, og å vente ~1 måned på en pc til 8000... Ikke så hett.

 

LJ-75 ser jo ut til å være et par hakk opp fra TJ75, og koster ikke mer enn 7000. Det jeg er litt redd for, er om den eventuelt har samme lydproblemer som TJ'en - jeg trenger neppe noen ekstra høyfrekvent lyd til å akkompagnere øresusen min :p

Lenke til kommentar

Hva fikk du egentlig i 3D-Mark Vantage Mompen?

Du sa du lasta det ned sammen med 06 versonen, men fikk bare resultater for 06 =P

 

Hvis jeg har lyst å klokke GPU opp til 5730 standard( som er 50 mer på core?) hvilket program skal jeg bruke? Hørt at ATI-tool, som jeg har brukt før, ikke støtter 5xxx serien

Lenke til kommentar

Hva fikk du egentlig i 3D-Mark Vantage Mompen?

Du sa du lasta det ned sammen med 06 versonen, men fikk bare resultater for 06 =P

 

Hvis jeg har lyst å klokke GPU opp til 5730 standard( som er 50 mer på core?) hvilket program skal jeg bruke? Hørt at ATI-tool, som jeg har brukt før, ikke støtter 5xxx serien

 

Jeg lastet ned min 3dmark 06 herfra :)

 

http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmark06/download/

 

Skal teste med ny Kensington lader nå snart :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Da har også jeg fått maskinen!

 

Ingen piping! Har tilogmed med prøvd å deaktivere lyd drivere i enhetsbehandlingen, for å prøve å høre om det var noen lyder som ble borte. Null effekt.

 

God skjerm, for mest effekt må man "tilte" den opp eller ned ut i fra den vinkelen man ser fra. Hvis ikke blir skjermen for lys, eller mørk.

 

Hadde planer om å installere w7 selv, har en Ultimate liggende. Men etter to timer på home premium fra fabrikken følte jeg som om dette ikke var nødvendig. Har fjernet alt jeg ikke trengte, men det var overraskende mange gode programmer som jeg beholdt.

 

Touchpaden var også i orden, ingen "død-gang".

 

KNALLKJØP!!!! Denne skal bli med på lan i morgen :))

Lenke til kommentar

Kanskje jeg uttrykte meg litt uklart der, men jeg var ute etter din score i 3D-mark vantage =) takk

 

 

Hehe, jeg har dessverre ikke testet den i Vantage :innocent:

 

Har når testet ny Kensington-lader (uten jordingskontakt som det er på originalladeren, og det er samme feil. Har sittet med Acer sin support en halvtimes tid uten å få noen løsning på det, han foreslo innsending, noe som er uaktuelt siden maskinen er bare noen dager gammel.

 

Har igjen en maskin på lager, tror jeg skal kjøre igang den og teste om det er samme feil der og.

Lenke til kommentar

Har nå innstallert W7 Home Premium fra scratch, og du verden så mye bedre enn pre-innstallert! Har også brukt guiden nevnt tidligere for å få norsk grensesnitt, uten problemer. Synes faktisk skjermen er bedre enn hva fabrikken har stilt den inn til før jeg formaterte...

 

Et tips til dere som har installert maskinen på nytt og sliter med touchpaden, om det er Synaptics du kjører (det fikk jeg i hvert fall som standard da jeg lastet ned driver fra Packard Bell): Enhetsbehandling, Mus/peker, Oppdater drivere, Søk på maskinen og så La meg velge fra en liste... Der skal du finne Alps Pointing device, som funker mye bedre enn Synaptics, etter min mening.

 

Jeg har også inntrykk av at pipelyden ikke dukker opp når jeg ikke innstallerer Realtek-driverne, og nøyer meg med driverne Windows ordner. Det er dog antydning til litt "static", men det må jeg tett på høyttalerne for å høre. Hmmm.. nei, nå er det litt piping igjen, gitt. :( Vel, håper fortsatt på en software-løsning.

Endret av TucknDar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Et tips til dere som har installert maskinen på nytt og sliter med touchpaden, om det er Synaptics du kjører (det fikk jeg i hvert fall som standard da jeg lastet ned driver fra Packard Bell): Enhetsbehandling, Mus/peker, Oppdater drivere, Søk på maskinen og så La meg velge fra en liste... Der skal du finne Alps Pointing device, som funker mye bedre enn Synaptics, etter min mening.

 

Tillater den multitouch?

Lenke til kommentar

Et tips til dere som har installert maskinen på nytt og sliter med touchpaden, om det er Synaptics du kjører (det fikk jeg i hvert fall som standard da jeg lastet ned driver fra Packard Bell): Enhetsbehandling, Mus/peker, Oppdater drivere, Søk på maskinen og så La meg velge fra en liste... Der skal du finne Alps Pointing device, som funker mye bedre enn Synaptics, etter min mening.

 

Tillater den multitouch?

Du kan scrolle med to fingre, ja. I tillegg diverse zoom-funksjoner, så om det er det som legges i multitouch, tillater den det. Bruker helst mus, men en fungerende touchpad er ikke å forakte.

Lenke til kommentar

Har nå innstallert W7 Home Premium fra scratch, og du verden så mye bedre enn pre-innstallert!

 

 

Men alt fungerer utmerket etter installeringen? Enkel kommunikasjonskontroller for PCI har ikke driver, sies det på toppen av min enhetsbehandling og jeg har vrengt hjernen min i hvert ledige sekund for å finne ut hva i alle dager dette kan være. Ingen som har peiling? Noen som kunne tatt en screenshot av enhetsbehandling sånn at jeg kan se hva jeg mangler?

 

EDIT. Ett genialt lite program som heter unknown device identifier hevder jeg mangler driver til 5 series/3400 series chipset family HECI controller, så da burde det vel holde å hente ned de siste chipsetdriverne tenker jeg

Endret av HowardGayle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...