Gå til innhold

Har fått inkallelse til sånn sesjon ting


TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er straffbart, ja. Reiseutgifter (kollektiv transport) blir dekket av Forsvaret dersom du har bevis på at du har tatt det. Du kan også vise fram sesjonsskrivet, så får du rabatt.

 

De kaller alle inn for å se om du er skikket til tjeneste og for å se om du vil gjennomføre en førstegangstjeneste. Er du ikke motivert, så sier du fra om det, og da blir du mest sannsynlig ikke kalt inn, selv om du gjør det bra på testene. Hvis du absolutt ikke vil inn, så er det flere måter å slippe på også.

 

Syns heller ikke at du har noe å klage over. Det er snakk om en sesjon, ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Ikke rart kongeriket norge går til helv..... Makan til slakk ungdom skal man lete lenge etter. Førstegangstjenesten er det værste og beste jeg noen gang har gjort. Da jeg skulle reise inn var jeg usikker, redd og ville rett og slett hjem. Da 2 mnd hadde passert var det en fryd å være der!

 

Råd til alle dere som ikke har baller til å reise inn i forsvaret. Slutt å syte!

 

Jeg møtte aldri opp, hørte aldri noe fra de heller..

 

Håper du blir hentet av MP i en alder av 28! PS. vi hadde en nekter i gruppa vår på 32år! Ikke kult for ham.

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Ganske teit system da. Hvis folk er 100% sikre på at de ikke vil hoppe rundt i skogen som en gjeng aper, så burde man vel bare kunne ikke møte opp :shrug:

 

Selv om du ikke er interessert så kan jeg trøste deg at militæret, sjøforsvaret, luftvernet og heimevernet gjør langt mer enn å hoppe i skogen. Sikkerhethetsjobber, batchler grader, lærlingplasser og fagbrev, telekommunikasjon, ledelse, sanitet, matlaging, hunde trening ect ect ect...:)

 

For å si det sånn, så gleder jeg meg til militæret. Skal først ta førstegangstjenesten, så toårig befalsutdannelse for så å ta en 3 år batchler grad i bygg og anlegg med lønn, ingen studielån. Alt i alt, 8-9 år i militæret.:love:

Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen planer om å gå inn i militæret. Men jeg møtte da opp til sesjon, og skal gå frivillig inn den dagen jeg eventuelt blir innkalt.

 

At du bor i et land som ikke opererer med frivillig militærtjeneste kan du strengt tatt ikke gjøre så mye med.

 

Hvis du er så imot systemet får du heller nekte, og sitte i fengsel noen måneder. Jeg synes ikke synd på deg.

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

på hvilken måte går norge til helvete ? eneste grunnen til at de har verneplikt her i norge er for å være forberedt på krig, en krig som aldri kommer til å danne seg

 

 

Sa vel noe lignende på 1930-tallet?

 

niks, for 80 år siden var det ingen som var smarte nok til å forutse en krig, og da ihvertfall ikke smarte nok til å være forberedt på det, det er da slike ting kan skje.

Lenke til kommentar

på hvilken måte går norge til helvete ? eneste grunnen til at de har verneplikt her i norge er for å være forberedt på krig, en krig som aldri kommer til å danne seg

 

 

Sa vel noe lignende på 1930-tallet?

 

niks, for 80 år siden var det ingen som var smarte nok til å forutse en krig, og da ihvertfall ikke smarte nok til å være forberedt på det, det er da slike ting kan skje.

Herregud. Vi er smarte nok til å forutse større konflikter i våre dager også, men konflikter skapes MYE raskere enn vi klarer å bygge opp et forsvar. If you want peace, prepare for war. Jo svakere forsvar et land har, jo lavere er terskelen for at andre land skal angripe det.

 

For øvrig håper jeg dere slappe jævler blir innkalt, så kanskje det blir folk av dere også.

 

PS: Ole: Det heter Bachelor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...